Er det ikke bedre for bolaget og ha fulle fly vs ledige seter? dvs hva hadde de tapt om de feks hadde 5 seter ledig 2 uker før avgang og da hadde lagt ut 2 award seter. Må jo være verdens enkleste sak å legge inn dette i systemet på samme hvis som andre billetter er lagt ut på betingelser. Jeg kan jo skjønne at det er dårlig butikk for bolaget hvis de får veldig mye poeng reiser og ikke får betalt for seter.
Som kunde og enkelt person som tenker "mer mer mer" er jeg 100% enig i det du sier her. Som næringsdrivende og firma er jeg ikke. Bonus programmer til lojale kunder er vell og bra. Men det koster å plassere folk i et ledig sete, siden du ikke betaler noe for billetten.
SAS gir jo alle EBG/EBD garantert sete ved booking 48 timer før så de er jo ikke helt tjent med å fylle opp fullstendig.. Spørsmålet er jo også hvor ofte det er noen som kjøper en C-billett 24 timer før avvreise sett mot det det koster å ikke ha noen i det setet på bonusreise.
Eurobonus poeng er en veldig bra inntekt for SAS. Salg av poeng til partner tjener de veldig på. Så om det ikke er mulig eller nesten umulig og finne seter mister folk interessen og salg av poeng faller. Det er nok en hårfin balanse
Enig, men tror nok at veldig mange bruker sine poeng på andre ting enn SAS C og fortsatt er fornøyd. Vi på forumet er jo en svært fokusert nisje av reisende som ikke har "normale" ønsker og bruk av poeng..
Satt på bakerste rad i Plus hjem fra GDN tidligere i år, og på raden bak ble det kjøpt øl, brus og diverse snacks med EB-poeng som betaling. Heldigvis vet ikke alle det vi vet.
Mener du kanskje GDN (Gdansk) eller mener du faktisk GDA, som er Gounda lufthavn i Den sentralafrikanske republikk?
Noen får (la være å) snekre sammen en slik oversikt for norske forhold: Kilde: https://meilenoptimieren.com/
Avbestilte nettopp En tur til Beijing i BIZ Avreise 7 November hjem 13 November om noen vil prøve og søke opp den for tilgjengelighet nå.
Jeg søker på Hongkong, og jeg ser ikke en bonusbillett ledig. Betyr dette at SAS har sluttet å slippe billetter på denne strekningen fullstendig?
SAS er ikke ferdig med å booke om passasjerer til den nye ruten, så bonusbilletter slippes ikke med det første.
Ser mange klager over at SAS IKKE legger ut billetter tett opp mot avreise.. Det er jo beviselig feil.. følg litt med på travelhacks siden, så ser du at det dukker støtt og stadig opp kort varsel seter til MIA/HKG/LAX/SFO/NRT som er de det ofte ikke ligger så mye ledig til.. Er du litt spontan av deg, kan du dra til HKG kl 15.00 i dag fra ARN i C.. Ett tips er å søke enveis, og kanskje en utreise til HKG, med retur fra NRT. Så booker du en eco mellom de to byene.. gøy! Selv har jeg flydd SAS C til NRT, PVG og IAD med poeng siste 12 mnd, samt booket svigers til EWR/MIA.. så jeg vil påstå det er masse muligheter, men at det er mer jobb enn å gå på sas.no og betale 20k cash, ja, Selvsagt! C