Innenlands lounge OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AndersWE, 06. april 2016.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle ikke den nye komme i løpet av 2017 eller er det bare jeg som har drømt? :cool:
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest de skal begynne på den i løpet av høsten 2016 :) men ikke noe offisielt fra SAS
     
    Misterix liker dette
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    I mine auger godt innanfor å spørje. Hadde gladeleg gjesta inn siste barnet om nokon hadde spurt meg. Vi tar meir plass i loungen vi småfulle og høgrøysta tjukkingane som kjem heim frå bonustur enn eit barn som sit stillt i ein krok med brus og potetgull. Eg håpar det ordnar seg for deg.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde iallefall sagt ja til å gjeste inn en av barna. Nada problem.
     
    Robert H liker dette
  5. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha, ha.. godt sagt ;)

    Godt å høre - da satser jeg på at det ordner seg i morgen :)

    Jeg liker også å sitte (nokså) stille i en krok med potetgull, men brusen bytter jeg gjerne ut med et par halvlitere øl eller litt kartongvin (kanskje ikke hele kartongen).
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble en nervepirrende start på dagen. Fast-track fungerte ikke, og barna og jeg ble kjeppjaget av en illsint bulldog med biskt utseende og pussig aksent. Imidlertid virket han svært fornøyd med egen innsats: Minst like viktig som å avverge potensielle terroraksjoner, er det fortjenstefullt å ydmyke familiefedre på tur til Bodø med to storøyde småtasser.


    Utenfor loungen var jeg fortsatt preget av dette, og fomlet nervøst med boardingkort, sølvkort, trumfkort og førerkort i et salig virr-varr til et nivå der alt ble et hinsides kaos. Faktisk aner jeg ikke hva jeg gjorde, eller i hvilken rekkefølge, men plutselig var begge barna innenfor sperringen. Jeg ble imidlertid nektet adgang. Skjermen viste et rødt kryss, og som om ikke det var nok, lyste det en rød lampe en meter over innsjekkingen samtidig som en alarm ulte illevarslende. Jeg ønsket desperat hjelp fra noen fra forumet, men måtte innse at jeg var fortapt til meg selv.


    Etterhvert kom det en smilende, ung kvinnelig representant for SAS fram til sperringen. Jeg uttrykte at jeg gjerne ville komme inn, men hun opplyste om at selveste Sølvmedlemmer ikke har adgang annet enn i juli måned. Med skjelvende underleppe stammet jeg fram at jeg mente å huske at det var adgang for selveste Sølvmedlemmer både i juli og august. Hun benektet det på triumferende vis, men var ikke snauere på egne vegne enn at hun uoppfordret sa seg villig til å sjekke fasiten med Uberstormfuhrerinnen.


    Jeg bivånet passiaren mellom de to, og forberedte meg på å bli kjeppjaget for annen gang på ti minutter. Men det var en helt unødvendig bekymring, for den stadig smilende jenta beklaget at hun ikke var helt oppdatert på reglene, og slapp meg uten videre nøling inn til herlighetene: Havregrøt, øl, vin og bananer i et hedonistisk fyrverkeri.


    Litt senere var vi trygt plassert i rad 15 Puuuhh

    [​IMG]
     
    AndersWE, wilhelm, LineE and 10 others like this.
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er slik som dette som virkelig kan irritere, vel og merke i de tilfellene SAS' egne ansatte eller Avinors leiesoldater insisterer på å ta feil og ikke rådfører seg med en mer kompetent Übersturmführerin. Bra at denne SAS-ansatte hadde fornuft nok til å konsultere those in the know.
     
  8. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Sneaky måte om du har roen og utspekulertheten til det kunne vært å faktisk være vennlig mot securitytosken og meget høflig takke han for at han gjør en så viktig jobb og spørre om navnet sånn apropos... Etter det; hammertime i påfølgende klage.

    Var i Tromsø i januar og bodde ei langhelg på Radisson BLU med sambo og svigers. Søndagsfrokosten og kaffien vår ble servert av en ung mann i begynnelsen av 20-årene som virka litt gretten/lei og som om han ikke hadde sovet noe før skiftet. Sjekker så ut på ettermiddagen og drar til flyplassen. Ja hvem står ikke i sikkerhetskontrollen der og er vekter, enda mer insomniøs og sur enn sist? Vår servitørvenn fra RB. Da flira jeg godt, sa noe som "hei igjen" og tenker på det hver gang en flyplassansatt irriterer meg :p :)
     
    Last edited: 09. aug 2016
    Robert H and Eddie47 like this.

Del denne siden