Hei! Som tidligere svært aktiv bonusnisse hadde jeg før stålkontroll på hva som gir mest for pengene når man sanker nivåpoeng, men har falt helt av lasset og mangler fullstendig oversikt etter overgangen til SkyTeam. Er helt på siste innspurt av Lifetime Gold og må naturligvis hanke inn de siste poengene. Status: 16 dager og 12.000 poeng gjenstår til Lifetime Gold Jeg har 2/10 trinn på Conscious Traveler, så 5000 poeng kan hentes for 1086kr ved kjøp av vaskeark. Da gjenstår 7000 nivåpoeng, så totalpris for å kjøpe status uten å reise er ca 8000kr Jeg har tilnærmet 100% ledig timeplan ut måneden, så det frister selvfølgelig å reise inn poengene om prisen er riktig. Økonomisk prioriteres oppussing over reising akkurat nå, men jeg kan overtales... Hjemmeflyplass er EVE eller til nøds TOS USA er helt uaktuelt (ble frastjålet pass i USA tidligere, så immigration er et jævla styr) Har sett litt på reiser i Plus til Europa, og det virker som dette gir bedre uttelling enn å kjøpe poeng. Samtidig må det jo kunne finnes noe mer spennende der ute..? Så da lurer jeg på: Er det noen andre selskaper i SkyTeam som gir veldig god inntjening om dagen? Hvilke klasser hos SAS gir mest value for money i Europa og på interkontinentalt? Hva ville du selv gjort i denne situasjonen?
Til å begynne med ville jeg nok ikke ventet så tett opp til fristen, når det står om lifetime gold Europa hops er vel alltid et godt tips når du har lite tid. Trenger ikke koste all verden - men er selvsagt langt dyrere når du kjøper like oppunder avgang. SAS gjør de vanlige melkerutene, feks bør du vurdere å posisjonere "fast" til CPH for noen dager - og se hva du finner av t/r dit og til Euro destinations rundt om. Polen er jo en klassiker, hvor billetter ofte er billig i plus. Uansett, fra CPH finnes hauger av muligheter og så kan du ta det derfra. Mer enn nok flyplasser hvor du kan snu i døren. Å utelukkende ha håndbagasje er selvsagt en no-brainer på denne typen poeng-sanking.
Tenkte det samme. Fly er tryggest for å få inn poengene i tide. Men, om vanlig utløpstid er det tidspunktet OP tenkte på så er det er en veldig romslig grace periode også.
Du har gjort det vanskelig for deg selv ved å vente til siste liten. Du kan kjøpe 12,000 statuspoeng for 12,000 eller fly for tilsvarende sum om du finner reiser til rundt 1 nivåpoeng per krone. KQ gir ganske høy opptjening og du kan få langt under 1 krone per poeng, men det fordrer reise fra LHR/AMS/CDG.
Er det en spesiell grunn til at dette blir et 'jævla styr' ? Jeg mistet passet mitt på vei hjem fra USA sist gang jeg var på reise. Mistet etter immigrasjon på CPH. Har fått nytt pass og skal søke ny esta, men ble interessert i å vite hvorfor det skulle bli så mye styr?
Skal det være billig eller bra? Jeg ville tatt en snartur til Asia i business med SK, best opptjening, siden/hvis/om US&A er uaktuelt
Bruk 2 x 5000 poeng totalt 10 000 Poeng, på å få to trinn på Conscuious traveller igjennom å donere 5000 poeng to ganger til en veledig organisasjon, "Donasjons steg blir registert kjappest av alle metoder" også fly SAS Plus Bio Tur retur GDN så raskt som mulig "NB!!! ---> 6 segmenter!!!----->, og kryss fingere på at stegene blir stemplet igjennom og registert innen da 30 September. Da er jeg 90 prosent sikker på at det går bra, men skal du være 100 prosent sikker så kjøper du deg poengene du trenger for å komme deg i mål. Hvis du bommer kravet og får flypoengene, men at stegene ikke er registert i tide, så er det er skaden redusert med at du krympet veien til Gullet ved å fly dette, så da er du maks 4000 kroner i fra, eller 32 000 poeng unna i veksling til LTG fra Extra poeng til Grunnpoeng på ettermiddagen eller kvelden den 30 september, Tipper du klarer det, så bare si i fra når du er i mål