Irak

Tråd i 'Reisemål' startet av flying_all, 28. okt 2018.

1. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for at du tar deg tid å skrive! Tror det tryggeste er å reise med noen som har slekt i landet slik man har noen som skjønner språket og kulturen. Samt at vi kan bo hos dem under tiden vi er der :)

2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,063
    Bonuspoeng:
    113
    Kjør på! Men som andre har vært inne på over, husk å tegne en utvidet reiseforsikring som faktisk dekker steder hvor UD fraråder deg å reise. Jeg ville forsøkt meg hos noen av de store internasjonale selskapene som tilbyr produkter rettet mot kidnapping og lignende:)

Shyneno, flying_all and Avixlo like this.
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,294
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det er vel god nok grunn til å holde seg laaaangt borte!!!

flying_all liker dette
  4. Crom83

Crom83 Medlem

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    28
    Det er det absolutt. I mange høve er det sikrast med kjentfolk, anten med seg, eller som kjenner familie etc som kan stille som dedikerte sjåfører, m.m.

flying_all liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,120
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes dette er en interessant diskusjon.
    Vi har en niese hvis far er fra Kurdistan. Hun har veldig lyst til å reise dit han kommer fra, og jeg ser for meg at jeg og kona kommer til å bli de som reiser sammen med henne den gangen det blir aktuelt. Da vil vi ha familie å besøke, og lokale å reise sammen med.

Tror ikke dette skjer de første par årene (hun er 16), men på et tidspunkt kommer hun til å reise, uavhengig av om noen av oss blir med.

flying_all liker dette
  6. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Derfor vi velger å reise med noen som har familie der, så overnatter man hos dem :)

7. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Fint gjort av dere å følge henne! Synes også denne diskusjonen er spennende, her ser man hvor ulike vi fly/reise-interesserte er også :)

Avixlo and holmen like this.
  8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,607
    Bonuspoeng:
    183
  9. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Ting går sikkert bra med lokal hjelp, men greit å titte på denne og gjemme litt småting på kroppen just in case - gjelder trolig også for diverse land i Sør-Amerika...

(A SEAL Team SIX Member Reveals How To Escape A Kidnapping)

milehigh liker dette
  10. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
  11. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,645
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok en tur i fjor. Var i Dubai og kunne vel velge mellom minst en håndfull flyselskaper. Ble riktignok denied boarding uten visa, og det var veldig nære fiasko før jeg kom meg ombord som sistemann etter mye om og men.
    VOA i Erbil var smooth. 75 usd betalt med Mastercard. Easy. Bodde på Bristoria. Var Champions League finalen den dagen så jeg tok en tur i sentrum. Var helt kaos, men bare god stemning. Håper å laste opp noe i et veldig forsinket reisebrev etterhvert.

12. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar, @milehigh. Jeg vurderer en tur i februar, men er veldig usikkerm
    Hvordan var det med transport fra flyplassen? Hadde du forhåndsbestilt? Var det ellers greit å komme seg rundt?

13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,543
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen erfaring, men akkurat sett denne youtube-videoen fra Baghdad, med en anbefalt guide om du skulle ha behov.

morradi and Brukernavnet like this.
  14. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,645
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkerhetssone rundt flyplassen, så det er en gratis shuttlebus fra terminalen til ytre perimeter. Der er det i praksis bare offisielle taxier, men ingen upris. Billigere tilbake til flyplassen, men sørg for å ta en taxi som går helt bort til sikkerhetssjekken ved bussen. Booket ikke på forhånd men hadde googlet prisen. Gikk veldig smooth. Følte meg aldri utrygg. Var meget god stemning når jeg gikk rundt i byen, tok taxi og på hotellet. Men sett av god tid til flyplassen ut grunnet diverse sikkerhetssjekker.

morradi and RoadKing like this.
  15. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Erbil er null stress, var der for ett par år siden. Går fint å leie bil å kjøre seg en runde i såkalte Kurdistan. Fint oppi fjellene mot Iran

morradi liker dette

Del denne siden