Takker for at du tar deg tid å skrive! Tror det tryggeste er å reise med noen som har slekt i landet slik man har noen som skjønner språket og kulturen. Samt at vi kan bo hos dem under tiden vi er der
Kjør på! Men som andre har vært inne på over, husk å tegne en utvidet reiseforsikring som faktisk dekker steder hvor UD fraråder deg å reise. Jeg ville forsøkt meg hos noen av de store internasjonale selskapene som tilbyr produkter rettet mot kidnapping og lignende
Det er det absolutt. I mange høve er det sikrast med kjentfolk, anten med seg, eller som kjenner familie etc som kan stille som dedikerte sjåfører, m.m.
Jeg synes dette er en interessant diskusjon. Vi har en niese hvis far er fra Kurdistan. Hun har veldig lyst til å reise dit han kommer fra, og jeg ser for meg at jeg og kona kommer til å bli de som reiser sammen med henne den gangen det blir aktuelt. Da vil vi ha familie å besøke, og lokale å reise sammen med. Tror ikke dette skjer de første par årene (hun er 16), men på et tidspunkt kommer hun til å reise, uavhengig av om noen av oss blir med.
Fint gjort av dere å følge henne! Synes også denne diskusjonen er spennende, her ser man hvor ulike vi fly/reise-interesserte er også
Sjekk ut denne linken: https://www.reddit.com/r/solotravel/comments/9un1jn/trip_report_iraqi_kurdistan/
Ting går sikkert bra med lokal hjelp, men greit å titte på denne og gjemme litt småting på kroppen just in case - gjelder trolig også for diverse land i Sør-Amerika... (A SEAL Team SIX Member Reveals How To Escape A Kidnapping)