Gode minner fra min lignende tur & ja jeg er enig at 3 dager er mer enn tilstrekkelig på Majuro, om man da ikke planlegger å besøke atollenene rundt for dykking / fisking etc.
Om du har tid på Pohnpei & satser på Nan Madol så anbefaler jeg å leie en bil, det er litt størrelse på øya og en flott kjøretur rundt.
Merk også at Nan Madol absolutt ikke er merket så godt som man skulle tro & grusveien man må kjøre ned til stien som leder dit er litt ruglete.
Det er fristende å tro at man skal følge denne "veien" helt ned til vannet hvor det ligger noe som kanskje en gang var ment som et et turist senter men dette er ikke helt korrekt, det er en avstikker fra denne grusveien et stykke før man kommer så langt & den ender ved et par bolighus hvor du lett kan tro du er på feil sted, men der vil du finne skiltet som viser begynnelsen på stien som bringer deg i mål.
Der vil huseier også sannsynligvis be om 5 dollar turist skatt & deretter er det bare å gå & behold troen på at stien faktisk ender hvor du ønsker etter en ca 15 minutters Indiana Jones type rusletur
Her begynner stien bak siste bolighus
View attachment 166536
Ps selve anlegget er størrre enn man skulle tro & en liten dose grunn vann vassing over til inngangen vil sannsynligvis høre med.
Når du er der så vil nok litt store spørsmål som: Hvordan i h...hvorfor...hvem i huleste gjorde etc. dukke opp & forbli en stund hos deg.. De beste forklaringene jeg fikk av noen lokale var noen vage myter om guder, hi tech oldtid & steiner som magisk ble fløyet gjennom luften ...

Vis alt...