Jakten på den forsvunne sporingsbrikken

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av HaraldOslo, 26. okt 2025.

1. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,707
    Bonuspoeng:
    113
    Sist flytur hadde jeg en Tile sporingsbrikke festet på utsiden av kofferten. Har for lengst lært av det og de er nå festet på innsiden, men nok om det. Denne brikken falt av i bagasjesystemet på OSL men jeg kunne se den i Tile-appen mens jeg var på ferie.

Da jeg kom tilbake igjen på OSL spurte jeg i hittegodsen men de hadde den ikke, så da var den vel gjemt et eller annet sted i bygget. Hvem spør man i det hele tatt om sånt? "Hei, kan jeg få gå rundt i anlegget med telefonen min og prøve å lokalisere en sporingsbrikke?"

Jeg dro hjem for å tenke litt på dette, og da fikk jeg plutselig et varsel om at brikken min nå befant seg hos Ragn-Sells i Lørenskog. Ah, det var jo ikke så langt unna. Antar at de periodisk samler sammen skrot fra bagasjeanlegget og kjører det dit. Får dra innom etter jobb en dag.

Jeg rakk aldri innom der etter jobb, for samme kveld var den plutselig hos Ragn-Sells i Borgeskogen i Stokke/Tønsberg. Mye lenger å dra, men jeg har uansett sendt de en epost og prøvd å forklare situasjonen. Kanskje jeg får se den igjen en gang? Eller kanskje den dukker opp andre steder i landet eller utlandet. Batteriet er fortsatt god så den burde ha noen måneder igjen før den gir seg.

Aftonbladet sporet klær helt til Afrika i en reportasje:
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QxkyA/modets-morker-5-av-10-h-m-plagg-hamnar-i-afrika

2. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Dette burde jo nesten vært en tripreport skrevet i tredjeperson.

Del denne siden