Jakten på OW F lounger

Tråd i 'Reisebrev' startet av Flymunda, 03. nov 2023.

1. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde en tilsvarende opplevelse i de tider man kunne fly SQ C til New Zealand for 22.000kr. Endte opp med å si at det var en milage run, og da «forsto» de at det var en slags logikk i galskapen.

RoadKing liker dette
  2. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Qantas F SIN
    På min rundtur fra Bangkok via SIN og KUL for å besøke Qantas F SIN og Malaysian F KUL oppstod situasjonen når QF åpnet at de ikke slapp inn Emerald pga kapasitetsproblemer. Det var fem som ble sendt bort mens jeg stod ved inngangen. Jeg fikk imidlertid forklart situasjonen først til en drage, så en til og tilslutt sjefsdragen og fikk på nåde en time. Nok til et måltid.

Squiden var god også i Singapore.
    IMG_1433.jpeg
    Muligens et litt merkelig valg, men for meg det mest australske av det australske, smashed avo on toast, ypperlig gjennomført.
    IMG_1434.jpeg
    Mango sorbet og kaffe helt lik som i London etc
    IMG_1435.jpeg
    Selve loungen er primært en restaurant med litt andre stoler på veien inn.
    IMG_1436.jpeg
    Litt lys i spisesalen, men som for Changi forøvrig ingen utsikt.

Svært bra restaurantdel, men ganske langt å dra for et måltid.

Last edited: 22. febr 2024
    paron, Darkcho, holmen and 9 others like this.
  3. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Litt kveldsmat hos MH F-loungen på KUL. Skal sove airside, så blir tilbake for frokost i morgen. Så langt må jeg si at loungen virket svært undervurdert. Fin restaurantdel med mat og utsikt. Enda mer utsikt i gode stoler og sittegrupper videre innover fortsatt med fin tarmac-utsikt.
    IMG_1449.jpeg

geddi, paron, Spielhaug and 9 others like this.
  4. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Noen bilder fra Malaysian F på KUL. Klokken 11 på formiddagen er jeg helt alene her.
    IMG_1452.jpeg
    IMG_1454.jpeg
    Utsikten fra loungen, som ligger i satelitt-terminalen til hovedterminalen.
    IMG_1455.jpeg

geddi, Kristian, TravelManBiz and 7 others like this.
  5. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Flyplassen på KUL har for terminal 1 en hovedterminal og en satelitt. Hvor det meste internasjonale går fra satelitten. Det går normalt et tog mellom, men det er stengt for oppgradering. Det er derfor buss. En for C og en for Y. I tillegg har Malaysian innført transfer med BMW i7, såvidt jeg forstår for alle C, men ihvertfall for Emerald som reiser C. Foreløbig bare fra hovedterminalen til satelitten. Den veien kommer det vel gradvis folk, mens hvis en hel widebody kommer inn på satelitten kan det sikkert bli kø motsatt. Jeg var på satelitten og skulle fly fra hovedterminalen. Det ble derfor buss til hovedterminalen, forklaring på hovedterminalen om at jeg ville til førsteklasseloungen og så ble det i7 tilbake til satelitten før ny buss tilbake igjen. Hva gjør man ikke for en liten kjøretur.
    IMG_1461.jpeg
    Spurte om å ta bilde.
    IMG_1459.jpeg
    Kul bil.
    IMG_1460.jpeg
    Så ikke bil til fly, men som i Zurich bil til satelitt.

geddi, Kristian, TravelManBiz and 8 others like this.
  6. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Qantas F LAX
    Landet på LAX med BA og skulle videre innenriks med AS. Hadde fylt ut MPC på forhånd og gjorde siste del med wifi fra flyet. Lange køer, men ble sendt i diplomatkøen. Der var det en som åpenbart skulle bruke mye tid, så US MPC ble vinket over til en annen kø. Etter to minutter gjorde jeg amerikaner av meg ved å skritte over et plastgjerde. 5 meter unna to grensevakter. Imidlertid ingen spørsmål. Tok bilde (for å matche mot det man tar i appen) og et par spørsmål hvor spørsmålene tilkjennega at de ble stilt ut fra at jeg ikke var amerikaner og så var jeg gjennom. Ekstremt hyggelig og konstruktiv grensevakt. Fikk bagasjen raskt og gikk for å levere bagasjen. Transfer security uten noe kø. Som bringer en opp i gangen mellom T4 og TBIT. Da var veien litt for fristende kort til Qantas F. Som Emerald har man adgang ved transfer som innkommende fra Europa. Litt mat før marsj til T6, som forøvrig tar 12 min i godt norsk tempo.
    IMG_1705.jpeg Har 2t10min på retur med transfer AS-IB, så tar en tur innom da, ellers så var det slutten på OW F-lounge besøk med dette reisebrevet.

Last edited: 28. mars 2024
    Earl, Sonictravel, Kristian and 5 others like this.
  7. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Cathay the Pier er en fin lounge, men ikke superoverveldende. Qantas F i SYD derimot kan jeg gjerne tilbringe en del tid. Qantas F på SIN og LAX har god mat og svært hyggelige proffe folk, men ingen utsikt. MH F har ikke like rå mat, men svært hyggelig og proffe, og å ha en stor lounge for seg selv gir en spesiell følelse. Med BMW I7 transport fra hovedterminal ut til satelitt er det vel kanskje den som scorer høyest.

Spielhaug, Earl, Sonictravel and 5 others like this.

Del denne siden