Japow i F

Tråd i 'Reisebrev' startet av bunit, 01. febr 2023.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,616
    Bonuspoeng:
    293
    +1 Og gjerne et mat og drikke bilde eller to? Har ikke fløyet dem C long haul så de t må jo testes før eller siden.

2. bunit

bunit Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Her er litt mer utfyllende om LOT longhaul C på deres 787-9 maskin, by popular demand:)

Dessverre var jeg litt slapp med å dokumentere turen med bilder da jeg var ekstremt trøtt med fokus på soving, men skal beskrive som best jeg kan.

Boarding
    Det ble operert med nogenlunde ryddig boarding med orden på priority, samt egen gangbro til Biz. Et stykke unna presisjonen ANA leverte på LHR, men mer enn godkjent.

Sete
    De har 24 seter i Biz i 2+2 konfig. Setene mener jeg er identisk med de Turkish typisk har på sine 330/777 maskiner. Det vil si at det skorter en del på privacy og mangler direct access for vindussetene. Til gjengjeld er det ingen fotbrønn og veldig romslig med benplass. Hvis man kjenner sidemann fungerer det ganske godt. Anbefaler rad 1 da det gir et veldig økt inntrykk av privacy.

Setene bar noe preg av slitasje men alt var rent og funksjonelt. Vi fikk utdelt pute og et mykt og varmt pledd, samt laken.

IFE
    Godt innhold av filmer (sjekket ikke ut så mye annet). Skjermen er av adekvat størrelse og oppløsning, men ikke noe mer. Skjermen er touch styrt, men den alt for langt unna for mine armer så man må ty til kontrolleren som er ganske uresponsiv. Teknisk et stykke bak de beste men innholdet var mer enn godkjent.

May
    Maten var den største overraskelsen i positiv forstand. Det ble servert to varme måltider og for begge hadde man valget mellom vestlig eller japansk meny. Jeg gikk for japansk til måltid 1 og vestlig til måltid 2.

Det ble servert forrett bestående av diverse japanske fristelser (soba, pickles, sashimi). Hovedrett var svinenakke med yuzu saus, ris og miso suppe. Alt ble servert på fint porselen og ingen brett.

Dessert ble servert fra en rikholdig dessertvogn med frukt,ost,kaker og annet man valgte fritt.

Måltid to (vestlig) var pasta, salat og kylling med mango. Alt smake meget bra og var langt over mine forventninger.

Rent visuelt så de andre rettene som ble servert også meget innbydende ut.

Når det gjelder drikke hadde jeg nådd metningspunktet siste kveld i Tokyo så har dessverre lite å melde..

Alt i alt en stor positiv overraskelse. Dog kan det være at catering fra NRT er over snittet bra.

Crew
    Igjen veldig positivt. Hyggelige, raske med første servering og god oppfølging ift påfyll og ønsker.

Alt i alt en positiv opplevelse og får en anbefaling fra meg, særlig dersom man reiser i partall. AB832C43-770B-47E4-81CF-9CB64F46A80B.jpeg 464B34A5-5354-4623-A82D-A44EE9EF56C1.jpeg F6E9B5A1-3406-415F-8442-5AC85F0E4D96.jpeg

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Bra å se gjenbruk av ANA sin F-pysj ;)

bunit and trygveat like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,989