Vel, fortsatt noen timer til jeg kan dele denne opplevelsen med herr Nilsen. SAS bød på t/r i business for 15k EBP som en del av julekalenderen i år. Det blir en dagstur, men nok tid til å være turist. Det er bare et drøyt år siden jeg var i Brussel sist, men det var en sosial jobbtur som kokte bort i barbesøk Denne gangen skal jeg se Grand Place, som går for å være et av de fineste stedene på denne kloden (ifølge byens nettsider). VY-tog til OSL gikk nettopp. Jeg er i første vogn - selvfølgelig har jeg blokkert sidesete.
Raskt gjennom fast track. Fikk spørsmål om jeg ikke hadde noe mer med meg (reiser kun med jakke ) En obligatorisk tur i loungen for kaffe og vann. Boarding om 10 min.
Tror du kan trives på Le Roy d'Espagne som har utsikt til Grand Place, mye godt belgisk øl (var der på ølsmaking en gang) og litt tacky men fint interiør.
Velkommen til Brussel! Vi sitter på The Loft og skal sikkert returnere med maskinen du kommer med. Det er rolig og fint vær, så det blir en behagelig dag. Håper du tar godt vare på 1A. Jeg og jr har 1A og 1C hjemover
En hyggelig flyvning nedover. For første gang i livet måtte jeg hjelpe til med å åpne Champagne-flaska! Fikk lov til å blande GT selv.
20 € for tog t/r sentrum. De tar Amex. Rakk første tog med 5 sekunder. Begynner å bli en rutinert reisende
Etter selve målet for turen ble det litt surring i gatene rundt. Det er masse folk og turister her. Fant den berømte gutten som tisser (originalen er på museum) og jentungen som gjør det samme. Tok den første ølen på Delerium hvor jeg har vært før.
Gikk deretter videre til Celtica, hvor jeg også har vært før. Dette er en hyggelig irsk pub med live musikk om kvelden og sport, og bra musikk, om dagen. Tror jeg blir her til det er dags å returnere. Brussel sentrum er ikke det enkleste å navigere i.
Siste øl på denne siden av sikkerhetskontrollen. Følger mest med på West Ham - Sunderland, men konstanterer at Håland også scorer.