Etter urolighetene i Ukraina, har det blitt tørke på reisebrev med ANA F, så da får jeg prøve slukke min tørst etter ANA F ved å fullføre mitt reisebrev:
Dag 2 HND-LAX og Dag 3 LAX-CPH-OSL
Ankom som sagt Tokyo på rutetid, fikk knipset ett par bilder ved innflyvning, skulle vise seg være det nærmeste jeg kom Tokyo by, disse drøye 7 timene jeg skulle tilbringe på Japansk jord
Ved ankomst ble passasjerer som skulle i transit ropt opp og geleidet ut først.
Vi var rundt en 20-30 stk, de fleste skulle videre til Sydney.
I gangbroen ble vi møtt av 7-8 flyplassansatte som søkte oss opp på ett ark, og samlet oss sammen, da de hadde fått med alle fikk vi utdelt ett transit kort, før vi ble geleidet gjennom en så og si tom Haneda flyplass
Ble eskortert til en sikkerhetskontroll før vi var inne på avgangsterminalen hvor neste fly skulle gå.
Var noen kiosker og spisesteder åpne, når jeg først var i Japan passet jeg på å kjøpe med meg ett par suvenirer + litt snacks.
Hadde også lovet ungene noe fra Japan, men det var ikke store utvalget, ente med å kjøpe noe skvip på disse automatene som står overalt, skal sies - ungene var happy med det de fikk 
Etter å ha utforsket det lille som var å gjøre i terminalen gikk turen til loungen.
Overraskende mye folk her, vil anslå at iallefall 60-70% av stolene var opptatt.
Ganske begrenset utvalg av mat og drikke, men fant noe fortære, selv om jeg ikke husker hva det var lenger, så det kan kan ikke vært ekstraordinært.
Endte med å sette meg i en krok med litt mat og drikke og skrive på Del 1 av reisebrevet.
Lite søvn på turen til HND gjorde også at jeg duppet av litt i loungen, ble sittende til ca. 2 timer før avgang da jeg gikk for å ta en dusj før det var på tide å bevege seg ut i terminalen igjen
Som på turen fra London var det ganske glissent belegg på denne flyvningen også. Det var en amerikansk delegasjon som drev med en eller annen sport som var hovedandelen av de andre passasjerene.
Igjen var jeg eneste i F kabinen, ble tatt godt imot av crew som tydelig hadde fått grundig briefing "om meg" på turen fra London.
* De visste at L pysjen var for stor, og sa de hadde lagt frem medium
* Spurte om jeg foretrakk Krug fortsatt
I forhold til forrige flytur var dette en nattflyvning, så det var ikke full meny på serveringen.
Fikk en forrett, før det var ett godt utvalg med A la carte. For all del, alt jeg bestillte smakte og så bra ut, men det blir ikke helt det samme som å følge en meny hvor rettene kommer servert som perler på en snor.
Prøvde ut endel av menyen, samt endel drikkevarer.
Tiden gikk så fort på denne flyturen at søvnen jeg hadde planlagt i forkant utgikk.
Er glad i å samle Amenity kit, og var fornøyd med at eeg fikk 2 forskjellige farger, om dette var tilfeldig eller om crew visste hva jeg hadde fått på forrige flyvning vet jeg ikke.
Japansk punklighet gjorde at vi ankom LAX på rutetid, først av flyet og gjennom immigrasjon på 5 minutter.
Tror det ikke tok mer en 15-20 minutter fra jeg gikk av flyet til jeg var på bussen til hotellet.
Hadde valgt Sonesta som ligger rett ved flyplassen, på dette tidspunket var jeg både trøtt og kjente konsekvensene av og teste ut en god del av drikkemenyen timer tidligere. Derfor ingen bilder.
Fant sengen med en gang og sov til tidlig morgen.
Da var det å ta flybussen igjen til LAX, fortsatt stille på flyplassen så var airside iløpet av 20 minutter etter å ha gått av flybussen.
Tiden før SAS skulle ta meg tilbake til OSL via CPH benyttet til å se litt i butikker og spise frokost i *A Gold loungen.
Dette ble også første gang jeg skulle få fly SAS sitt A350, etter tidligere(Februar 2020, CPH-ORD) kun sittet i det før vi ble flyttet til en A330 grunnet motortrøbbel.
For å være ærlig merket jeg ikke stor forskjell fra A330/A340, men det kan være at sansene ikke var helt på topp fortsatt..
SAS C kjenner de fleste her til så blir ikke noe utdypende.
Hadde valgt sete 10A i minikabinen. C kabin var nesten full og antall mennesker som strømmet forbi tydet på at det var ganske fullt i Plus og Eco også.
Fikk det værste måltidet jeg har fått i SAS C, en gummiaktig kylling. Om det virkelig var helt rævva eller om jeg bare var bortskjemt med ANA F er jeg litt usikker på - spiste iallefall ca 1/3 før jeg la meg for å sove, noe jeg gjorde nesten helt frem til innflyvning til CPH.
SK crewet var veldig opptatt av riktig munnbindbruk, ble ved ett tidspunkt vekket fordi jeg ikke hadde det ordentlig på.. sterk kontrast til ANA.. hvor de så mellom fingrene på dette.
Nå er vel forhåpentligvis dette påbudet borte for godt.
Sov altså mer på SK flyet enn på 2x ANA F. Viktig og prioritere 
Mener huske vi ankom CPH litt før rutetid, turen til OSL gikk fint, ingenting og skrive hjem om.
Man kommer iallefall fort tilbake til hverdagen med SAS Plus CPH-OSL..
Alt i alt superfornøyd med å få brukt poeng på ANA F, med en stor binge EB poeng så er strategien å få brukt det man kan, mens man kan.
Vurderte lenge å utsette turen til Mars/April, for da var "ting sikkert bedre" - utrolig glad nå i ettertid at jeg dro når jeg gjorde...
Håper neste gang jeg flyr til Japan at jeg faktisk kan bruke en uke eller to på utforske landet.
-
- File size:
- 342.7 KB
- Visninger:
- 1
Last edited: 23. mars 2025