Velkommen hit, dere kunne godt tatt med dere godværet – her har det regnet tre dager i strekk Delta One loungen på BOS er best in class så her har dere noe å glede dere til. Merk også at det ikke er 3-timers regel som på Sky Cluben så her kan man ta seg god tid. Serveringen med tre retter tar vanligvis en drøy time. Har vært der en håndfull ganger nå og de har hatt samme menyen siden de åpnet i desember, legger ved noen bilder. Hvis de har samme menyen kan jeg anbefale skirt steak, lobster roll, biff tartar og crab cake. Min bedre halvdel har ellers vært fornøyd med fiskerettene. Dagens rett pleier å være fisk av diverse slag. De har også en utmerket bar, god mojito og malariamedisin.
Stoppet innom frokostsalen en gang til Greit å fylle på med litt føde, før vi legger ut på tur. Buss stopp rett ved hotellet Busset noen stasjoner bortover og kom forbi et stort flagg Foregår nok litt pga Menorial weekend. Blir tydeligvis noen smell senere Litt rolig sightseeing Før vi kom til South Station Greit å gjøre seg litt kjent før vi skal på utenbystur. Hadde god tid før avgang så gikk til Chinatown Tilbake på stasjonen aktiverte vi billetten vår $10 for å kjøre så mye Commuter tog man vil på lørdag og søndag er super billig. Denne helgen gjelder det også på Memorial Day på mandag. Klart for avgang
Var veldig mye folk på toget. Passerte en foss ved Canon 1t13min etter avgang har vi kommet til Providence, Rhode Island. Fun fact Rhode Island: Den er USA’s minste delstat med litt i overkant av 1 mill mennesker. Det er den nest tettest befolkede staten. Størrelsesmessig er den på nesten eksakt samme størrelse som Østfold. Får vel kikke oss litt rundt.
Like ved stasjonen lå Rhode Island State House Marmorkuppelen er den fjerde største i verden. Og den andre siden Svane barn i en elv First Baptist Church in America Elv og bygninger WW1 monument med Courthouses bak Elvene Moshassuck og Woonasquatucket møtes Dårlig med fontener i Waterplace Park Da hadde vi fått sett oss litt rundt omkring. Brukte dette stedet som pausefyll før vi dro videre.
Ferden gikk videre til Pawtucket, stedet man sikkert ikke har hørt om før. Startet ved Old Slater Mill Ved Blackstone river Fant frem til bryggeriet The Guild Der var det på tide med litt forfriskning Fortsatte gatelangs Uheldigvis fikk vi ikke testet ut denne Kort utdrag fra hjemmesiden: The Modern Dinner is known for both its diner classics and its variety of ever-changing breakfast specials. The Pawtucket restaurant was chosen to be the first diner in the nation to be accepted on the National Register for Historic Places. Customized and factory-built, it is a Sterling Streamliner, a line of “modernistic” diners manufactured in the late 1930’s and early 1940’s. Den er åpen bare fra 07-13
Tuslet videre og bak noen busker dukket det opp noe Jøss det er en stadion, skjer det noe spennende der tro! Når vi kom litt nærmere var det liv bak gjerdet Dette måtte vi utforske litt nærmere. Det skulle vise seg at det var en fotballkamp mellom Rhode Island FC og Pittsburgh Riverhounds SC i USL (samme som Obos-ligaen hjemme) som skulle begynne. Dette passet jo Jr som hånd i hanske, han samler jo på fotballstadion’er. Kjøpte billetter og kom på innsiden Der var også RIFC sin maskot Chip Vi kjøpte oss litt pre-match mat og drikke Gikk opp til plassene våres for å sjekke utsikten absolutt godkjent den. Tuslet så videre for å sjekke ut stadion som åpnet for bare 3 uker siden. Plassene våres er rett over C’en på dette bilde Fin beliggenhet rett ved elven Siden det var Military Appreciation Day ble nasjonal sangen sunget før avspark Været var litt skiftende, fint på bilde her Men det kom noen regnskyll underveis, heldigvis hadde jeg med meg 2 stk Egon poncho’er i lomma. Amerikanerne er flinke på pause underholdning Mens jeg gikk til riktig bar for å få spesiell edition øl Litt regnbue også Hvis hjemmelaget scorer på corner får alle på tribunen gratis sandwich på Chick-fil-a mot å fremvise kampbillett på mandag. Det tilbudet ble det aldri noe å snakke om, siden hjemmelaget tapte 0-1. Etter kampen tok vi shuttel Og havnet tilbake her Solen var i ferd med å forsvinne Da var det på tide å finne veien hjemover igjen
For en forferdelig natt og morgen, ble skikkelig dårlig og tilbrakte noen timer på badet. Planen var egentlig å få med seg på morgenkvisten, hadde 2 stk GA tickets. Stiv pris sånn i utgangspunkt, men det inkluderer gratis kjøring. Som til vanlig koster en del. Han valgte å ta turen alene mens jeg var sengeliggende, så var bare en billett som gikk i dass. Jr fikk kjørt 4 runder selv, før selve løpet startet i Monaco.
Ventet på F1 tilskueren og det tok litt tid siden løpet varte lenge, så utsjekk måtte jeg stå for selv. Når han heseblesende dukket opp i lobbyen, valgte vi minste motstands vei til flyplassen. Kostet 27 inkl 5 i tips. Dro til Delta One loungen, den åpnet ikke før kl 12 på søndager. Ble bedt om å vente 10 min i SKY loungen. Slaget kl 12 fikk vi lov til å sette oss. Dagens meny Jeg driver med sakte refill av kroppen, mens Jr gikk rett på bobler og burger Var langt unna makskapasitet Jr fikk dusjrom med en gang Jeg fant meg en av to stressless
Selv med en litt skral dag i dag så er jeg imponert over hva du/dere rekker over på noen få dager i Trumpistan. Jeg for min del får jeg nesten jetlag av å følge med på reisen ….
Jr var fysen på litt mer mat før avgang og forsvant borti restauranten igjen. Lobster roll Boston Cream Pie Bra det er en som fikk kose seg litt i One loungen. Boarding av A330-900neo til AMS gikk smidig og fant plassene foran Kan trives med disse
Delta One ser jo ikkje so hakkandes gale ut. Eg håpar du klarar å nyte turen litt i alle fall. Viss ikkje har du i alle fall unnskyldning til å reise på ny tur!
Likte setet veldig godt, blir bra å få lagt det flat og lukket døren etterpå. Lagringsplass Plass under bordet og fotbrønn Velkomstkomiteen Sidemann valgte bobler. Litt små tøfler
Her er menyen ombord Kunne egentlig ikke brydd meg mindre i forhold mat, ville bare få lagt meg ned. Så startet forberedelsene til sengen med å finne frem pute og dyne/madrass Varme nøtter og vann kom på bordet To nøtter på meg, før det ble sendt over veggen til Jr. Ved bestilling av mat før avgang hadde jeg bedt om ekspress måltid, og fikk servert Beef short ribs sammen med forrettene. Ble med en smaksprøve, før jeg kapitulerte. Jr fortsatte etegilde bak veggen med kylling og champis og avsluttet med Ice cream sundae Sengen var behagelig for meg som sover mest på siden, og ikke er så bred over skuldrene. Var digg med luft fra oven, ble veldig fin sovetemp nede i hulen. Begge stod glatt over frokost, flyvningen tok bare 6t5min. Litt usikker på om Delta har samme innredning i alle sine C kabiner, men vi var veldig fornøyd med denne.
På AMS parkerte vi på E20 30 min før rute, og siden vi er newbies på denne flyplassen var det bare å følge skilt til B gates. Hadde ikke kontroll på hvor lounger var ift gate, valgte av den grunn å bare parkere ved gate 18 og vente på boarding i 45 min der. Ble fraktet med buss til dette flyet Hadde rad 3 som var bakerst i business. Fikk utdelt en flaske vann før start, og i luften ble det servert frokost Intet som fristet min mage her. Matmomsen ved siden av slukte alt. Jeg halvsov stort sett hele veien, men fikk allikevel et godt førsteinntrykk av KLM. Transporten på denne turen ble veldig annerledes enn vi hadde forutsett. Til tross for ombookninger med andre selskaper har vi hatt en fin tur (sett bort i fra litt skral helse på slutten) LH har gitt oss litt over 8k miles for turen bort, hjem igjen har ikke dukket opp. Med doble poeng med Sas skulle vi fått 28k levelpoints hver og totalt 35k bonuspoints oppå der. Blir en mail til Sas for å rydde opp i dette. Flytidene ble nesten identiske ift opprinnelig rute så trenger ikke styre med noe kompensasjon på det området. Nok en intensiv reise er gjennomført og man kommer langt med mottoet Ut på tur, aldri sur Nok en gang takk for følge folkens!