Statusfordeler nytes best diskret. Alternativt så synlig som overhodet mulig med tre gullkort festet til en Rimowa under priority boarding.
Før Security? Så løsningen er å kjøre ned til Sandefjord og så fly inn til OSL for å unngå køen der nede når en skal til syden?
Haha, ja. Hvis bare WF startet en rute mellom TRF og OSL ville det vært et fint sted å samle EBP også Akkurat som BGO-HAU = 15 min flytid
Regner med de fleste her vet det, men kommer du sent på flyplassen i disse tider og det er så mye kø at du ikke rekker flyet ditt hjelper ikke forsikringsselskapet deg. https://www.nrk.no/norge/fleire-mista-flyet-pa-grunn-av-ko-1.15565425
hm hvor er egentlig 6 timers kø? fra de som reiser fra EØS til Oslo? hva hvis man går videre til et annet sted i norge? på slutten av måneden reiser vi fra EØS til CPH, og så til OSL, og så til TRD. nå lurer jeg på hva som skjer mtp karentene hvis landet vi kommer fra ikke er grønn, og det er reisekarenteneplikt i CPH eller OSL. da kan vi vel ikke reise videre til TRD?
Det var i 1987/-88 Da fløy de også Hamar -Bergen - Hamar Hamar - Trondheim - Hamar Hamar - Fornebu - Hamar og Fornebu - Torp - Fornebu
Tror det fungerer slik: Du ankommer OSL, grensekontroll, går ned, henter ut bagasje, antigen-hurtigtest, gjennom toll, går opp, sjekker inn og leverer bag, går gjennom sikkerhetskontroll og til gate TRD. Ved ankomst Trondheim drar du hjem og starter innreisekarantene. Begrensningen for å fly videre innenlands kommer først om du må på karantenehotell. Da må denne tas ved første ankomststed i Norge. Venting tror jeg det kan bli mellom flyet og grensekontroll, før og etter covidtest, ved ny innsjekk om du trenger manuell hjelp og ved toalettet.
tusen takk for et flott svar! jeg håper at det stemmer ekstra: SAS booket om sånn at vi kommer til OSL 00.10 (med 2 småbarn ) og så må vi overnatte på hotell og reise dagen etter til TRD. det betyr ut av flyplassen og inn igjen etter en halv dag eller noe. vil det påvirke din beregning mtp karentene? vi kommer sannsynligvis fra et oransje/rødt land
Dere har lov til å overnatte på vei hjem, så lenge det er hurtigste vei, unngår nærkontakter og bruker munnbind. Husker ikke helt hvor det står, men vi har hatt det spørsmålet oppe før. Finnes trolig på en av sidene nevnt her. Husk at du må ha negativ covid-19-test før tilbakereisen til Norge. https://www.helsedirektoratet.no/veiviser-karanteneregler https://www.helsenorge.no/koronavirus/reise/#hva-gjelder-for-deg
Gardermoen klokken 07.30 i dag mandag. Security gikk kjapt men det er det før security som tar tid. Heldigvis skulle jeg bare til Stavanger og kun med håndbagasje.
Ser ut som at det for første gang noensinne hadde vært et poeng med TRD sin «EB Gold/Diamond/Business» ubemannede bagdrop fra september 2018 (minner om at TRD ikke har prioritert bemannet innsjekk):
Ide! Tillater OSL innsjekking kvelden før? Jeg skal såpass tidlig av gårde at jeg overnatter ved flyplassen fra dagen før avgang. Lett å sjekke inn da, og så bare suse gjennom security dagen etter
Tradisjonelt har svaret vært "Innsjekking ja, bagdrop nei". Usikker på om dokumentsjekk endrer på dette.
Det ser ut som om dette er køen til bagdrop? Altså folk som allerede har sjekket inn? Eller er bare folk idioter og står i feil kø?