Kan ikke se at det er omtalt her inne, SAS introduserer gratis ombooking til avganger samme dag for EBD: https://finalcall.travel/no/ny-fordel-for-sas-diamond-medlemmer/ eneste drawback er at man må innom en innsjekkings skranke men det virker som det er midlertidig til de får tekniske løsninger på plass.
Innsjekkingsskranke eller sørvissenter/-punkt. Enn så lenge ikke mulig ved utgang. Og kun mulig dersom du ikke har sjekka inn bagasje, om jeg leste riktig. Egentlig en ålreit fordel for EBD dette. Synd jeg ryker ned til EBG om et par uker...
Ser ikke ut som det fungerer like bra som reklamert. Fra en post på Frequent flyer på Facebook i går:
Regner med dette går seg til etterhvert. Ikke første gang SAS har justert policy uten å sørge for at ansatte er informert.
Madammen (diamond) fikk booket om ved gate for to dager siden. Hadde ikke fått med meg denne nyheten da og ble veldig overrasket, men denne forklarer jo litt, selv om gate i utgangspunktet ikke skulle være mulig. Tydelig at de kanskje er litt mykere i kantene der også da. Om dette fungerer etter intensjonen må jeg si at jeg synes det er en ganske så bra gode og en faktisk oppgradering for en gangs skyld (selv om det ikke er lenge siden de var fleksibel på de fleste ved gate)...
Forstår det slik at så lenge bagasjen ennå ikke er sjekket inn går det fint, men mulig jeg har tolket feil.
Tror du har rett i det, men hvis du kommer til OSL fra «langtvekkistan» med innsjekket bagasje og kan nå et tidligere fly til solkysten (også kalt verdens vakreste by) så kan du ikke få et tidligere fly.
Rett før covid klarte vi dette, selv om jeg så sannsynligheten for det som bortimot null. Siden vi hadde 6-7 timer connection på OSL (fra langtvekkistan), tenkte jeg at jeg ikke hadde noe å tape. Gikk bort i serviceskranken i baggasjehallen og spurte der om det var mulig å komme med flyet som gikk 2.5 timer senere. Det mente de kunne la seg gjøre, men måtte gå ut i serviceskraken ved innsjekk. Der ute treffer vi på en svært hyggelig dame som "Joda, skal vi se...dere har bonusbillett?", "Ja", "Det skal vi få til men da må vi få ut baggasjen og sjekket dere inn på nytt". Så ringte hun ned til baggasjehåndteringen og ga beskjed. Deretter måtte vi bli guidet av en annen til en bakdør for å slippe inn i baggasjehallen igjen. Der ventet vi kanskje 30-40 minutter, så kom plutselig våre 3 kofferter opp på båndet. Så var det bare å gå tilbake ut til serviceskranken og få nye boardingkort, før vi gikk bort på automatene for å skrive ut baggasjelapper. Alt i alt skjønner jeg godt at dette ikke er noe de gjør til vanlig, det gikk en del tid med til dette for flere.
Hadde bagasje ja, men kom inn med Austria og ikke SK så den skal uansett hentes å sjekkes inn på nytt. Men det var null problem dette. Og null kostnad ja