Kampanje american express

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av mmd, 06. mai 2023.

  1. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    368
    Bonuspoeng:
    63
    Har lyst til å oppgradere på kampanjen, men irriterende at man mister CT-opptjeningen...
     
  2. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skjulle gjerne hatt gull selv, men har jo Amex Elite fra før av så ja det finnes vel null sjans for meg å bruke det på en måte så jeg selv får gull? gir meg jo ingen verdi å gi dette til noen andre dessverre. Selvfølgelig alltid hyggelig å hjelpe andre, men kjenner ingen direkte hvertfall som får bruk for det. Selv skulle jeg gjerne hatt det.
     
    kiev and Shyneno like this.
  3. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde chat i amex-appen. De hadde ikke peiling. Først måtte jeg bevise at mailen var ekte, da han ikke klarte å finne noe som helst tilbud av denne typen i sitt system. Når jeg sendte han link til det, så ba han meg ta kontakt med SAS direkte, da det var de som "maintains your status".

    Når jeg påpekte at mailen kom fra Amex og var i forbindelse med et Amex kort så var han svar skyldig.

    Så hva forbrukskravet for de 100k EB-poengene faktisk er, må altså gudene vite.
     
    Shyneno liker dette
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Samme tenkte jeg.
     
  5. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    1,624
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kan vel også være noe av grunnen til at folk som har benyttet seg av tilbudet ofte må krangle med kundeservice for å få disse poengene. Har sett flere som ikke automatisk får velkomsbonusen og må bevise ovenfor kundeservice at de har brukt link mot kampanje.
     
    Shyneno liker dette
  6. Duderini

    Duderini Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Invitasjoner mottatt og kortet allerede på vei! 1000 takk til de som inviterte meg inn :):)

    Nå blir det EBD på meg denne perioden også, noe jeg i utgangspunktet hadde gitt opp.

    Vær sikker på at jeg kommer til å returnere tjenesten hvis jeg får muligheten til det, det er bare å gi lyd!
     
    EndreD, Flyingdutchman and Skarven like this.
  7. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    644
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    EndreD, Baldrick, holmen and 10 others like this.
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk ikke forrige kampanje fordi jeg allerede var kortmedlem
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,878
    Bonuspoeng:
    113
    Noe år siden hadde jeg et Premium kort og søkte om Elite (nytt kort, altså ikke kort bytte). Det var litt over et halv år etter jeg hadde sagt opp et Elite kort. Så da ble jeg regnet som ny kunde og fikk poengene. Men godt mulig det har endret seg.
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    De sa det gjaldt alle kort. Så lenge man hadde et Amex kort (classic, premium, elite) var man regnet som eksisterende kunde, og fikk ikke poeng på en slik kampanje.
     
  11. binders

    binders Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Er det en link til hvordan man verver? Jeg sa opp mitt AmEx-kort i fjor, men nå tenkte jeg å få en venn til å verve meg. Han har ikke mottatt noen e-post med kampanjen ovenfor.
     
  12. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    427
    Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Vil oppgraderingskampanjen "bryte" avtalen dersom man har f.eks SAS Amex Premium, med bindingstid igjen, altså at man oppgraderer til Amex Elite før det er gått 12 mnd med det kortet? Eller må man da betale for alle mottatte poeng osv? Kan friste å oppgradere for 30.000 poeng ellers, for har allerede fått 3 CTer i år :D
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leser det som nei. De skriver kun om man nedgraderer eller sier opp…
     
    Preference liker dette
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,161
    Likes mottatt:
    7,494
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ikke gamblet LTG på det. Hvis de faktisk gir deg 45000 nivåpoeng så du ender opp med gull så kan det være det går bra, men det er også mulig dette håndteres som gavegull og isåfall teller det ikke mot LTG.
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    3,143
    Bonuspoeng:
    113
    Statuspong er da statuspong?(nivåpoeng nå)
    Og har telt mot normalt opptjent gull i alle år.
    Med mindre det endres på bør dette som normalt telle mot LTG
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,161
    Likes mottatt:
    7,494
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det bør det. Var usikker på om det var snakk om nivåpoeng, men ser at jeg burde lest litt nøyere på screenshot ;) Evt var ikke browseren min ferdig å laste bilder da jeg leste posten. Uansett fikk jeg det ikke med meg
     
    Last edited: 10. sept 2024
    Xflipper liker dette
  17. jensen09

    jensen09 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Kunne jeg spurt veldig pent om en invitasjon fra noen til denne kampanjen?☺️ skulle gjerne hatt den inngangen med 100k poeng… forstår at det er provoserende for folk med slike kampanjer, men håper allikevel på en liten pm om noen har muligheten, takk
     
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,878
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan absolutt ikke tenke meg at disse poengene håndteres annerledes en de 20 000 poeng som vi fikk fra Amex Elite tidligere (og jeg har tidligere klart å fullføre året etter at poengene var på plass - i hvert fall om man skal tro LTG-teller i appen).

    Uansett, jeg har et aktivt Amex kort og skal ikke gamble 6 000 kroner på at jeg likevel sees som ny kunde.
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,161
    Likes mottatt:
    7,494
    Bonuspoeng:
    293
    Ja siden det er snakk om nivåpoeng burde det gå bra. Og har man god tid fra poengene utbetales til Eurobonus-året sitt er ute så kan man jo uansett fikse problemet hvis man ser i LTG-oversikten at man ikke får et år til.
     
    themichael liker dette
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde du ? Hva skjer da ....får man bare avvist søknad eller blir det godkjent og oppgradert, men poengene kommer ikke ?
     

Del denne siden