Kan noen hjelpe meg med søk?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 07. juli 2015.

  1. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Har et alternativ til deg, blir en del stopp. Men det er da business for det meste :)

    UA1609 - FLL-EWR, 08.30-11.25 - United Economy
    OS90 - EWR-VIE, 17.55-08.35 - Austrian Business
    OS335 - VIE-OSL, 10.20-12.45 - Austrian Business
    SK267 - OSL-BGO, 14.05-14.55 - SAS Plus

    Håper det er litt til hjelp :)
     
  2. lars-otto

    lars-otto Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som vet hvordan jeg kan finne Amandeus ref når jeg har en United ref, Tester app My flights men den godtar kun referansenr fra Amadeus
     
  3. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar, Redline
    Har sett denne, men planen er å komme inn til Fort Lauderdale med Oasis of the Seas om morgonen. Da har eg ca 70% sjanse til å rekke flyet, men ville helst teke UA 345 som går 11.00. Veit nokon om UA slepp løpande fleire bonusseter? Alternativet er å kjøpe denne strekningen (FLL-EWR) utenom, men då må eg kanskje spele agentrulett for å få booka til FLL og retur fr EWR?
     
  4. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det er liten sjanse for at det slippes flere seter på UA345, da det bare er 8 first seter ombord. Har generelt dårlig erfaring med at det åpner seg flere muligheter hos United når det nærmer seg avreise. Edit: Alle first setene på denne fighten er faktisk solgt allerede.

    Smarteste du kan gjøre er å prøve (har selv fått til open jaw m/CT tidligere) og booke BGO---FLL//EWR-VIE-OSL-BGO. Så får du heller kjøpe FLL-EWR for seg selv.
     
    Last edited: 14. juli 2015
  5. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Takk Redline, da er vi på samme konklusjon:)
     
  6. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom deler av reisen er med SAS, Lufthansa eller andre selskaper som bruker Amadues vil det stå en bookingreferanse til aktuelle selskap når du går inn på Change/View Existing Reservation under "reservations" fanen på nettsidene til United.

    Dersom reisen kun er med United er ikke bookingen tilgjengelig i Amadeus
     
    lars-otto liker dette
  7. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Bare et lite generelt spørsmål; hvis det dukker opp som tilgjengelig i United's system, skal det da uansett være mulig å få booket det med EB-poeng via SAS? Og hvordan er det med skatter og avgifter hvis jeg kan f.eks få til SAS til f.eks SFO og så United innenriks til et annet sted på samme booking? Ser at det ligger tilgjengelig SAS fra SVG til IAH og United til SEA hos United sine award sider.

    Det haster jeg ikke, men jeg satser på en business tur til vestkysten i USA neste år, så må bare tenke litt slik at jeg kan få på plass de siste poengene. Jeg regner med at så snart en partner er med i deler av en booking, så er det Star Alliance award chart som gjelder for hele bookingen?
     
  8. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Skatter og avgifter kan beregnes med ITA - Matrix , søk opp ønsket reiserute og velg flighter, i fare breakdown i siste bildet kommer det tydelig frem hva som er skatter og avgifter. Eksempel; IAH-SEA

    US Transportation Tax (US) US$38.09
    US September 11th Security Fee (AY) US$11.20
    US Passenger Facility Charge (XF) US$9.00
    US Flight Segment Tax (ZP) US$8.00

    Det er Star Alliance award chart som gjelder dersom det er en partner med i bookingen, ja.
     
    kosvines liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg dessverre ikke. Du kan i alle fall ikke stole 100 % på dette og må/bør alltid sjekke dette med SAS eller CT-telefonen viss du skal bruke en companion ticket.
     

Del denne siden