Pass på å ha forfall på faktura rundt den 15. i måneden. Da bør det gå. Jeg har forfall den 1. og da drøyer det en måned før CT er klar.
Det spiller ingen rolle når forfallsdato er, det som betyr noe er når 100K i omsetning er bokført. Passerer man 100K f.eks. 30/6 så vil CT være klar ved neste månedsskifte jul/aug. Passerer man derimot én dag senere den 1/7 så runder man altså grensen i juli, da er CT først klar i månedsskifte aug/sep.
Står på SAS sine sider: Gikk greit å få halv årspris når jeg henviste til dette https://www.sas.no/eurobonus/kredittkort
Ikke min opplevelse. Amex gir beskjed til SAS i slutten av måneden med oversikt over de kunder som har passert 100k og har forfall denne måneden. Hvis en så (jeg hadde dette) har forfall den 1. i måneden gir ikke Amex beskjed til SAS før slutten av den måneden (ca. 27-28 dager). Hvis en derimot har forfall 15./20. får SAS beskjed i slutten av denne måneden som jo er mye mindre tid imellom (ca. 7-12 dager).
Hvis en passerer 1/7 vil jo ikke det bli fakturert før i august med forfall en eller annen dato i august og ct blir synlig i slutten av den månenden du har betalt faktura for den perioden du bikket 100k, i dette tilfellet slutten av august. Du har kanskje en annen periode per faktura?
Korrekt Og så vidt jeg vet (her kan jeg ta feil) henger periode og forfallsdato sammen. Dermed forstår jeg det som det er «best» å ha forfall 15-20. i måneden.
Antar de har samme «opplegg» som på SAS MC, dvs for mulige kampanjer, etc. Der står det også minst 15p/100kr. Men klarer jo å grabbe til seg 30p/100kr nå i sommer.