I fjor booket jeg reise med Air France (full flex og refundable) til London med et voucher jeg hadde liggende. Eventen jeg skulle på - RIAT flyshowet - ble dessverre kansellert i går og jeg prøver nå å få kansellert og refundert billetten. Voucheren gikk ut i februar derimot, og jeg vil få refundert til samme betalingsmetode. Altså et utgått voucher, så hva skjer der? AF chat-service sa mer eller mindre at det er opp til refund departementet deres og lykke til. Jeg ba kundeservice videresende saken men det ville de altså heller ikke. Blir det agentrullett, ombooking til noe annet, eller er det noen her med erfaring rundt dette? Takk for alle tanker
And it’s gone… Her tenker jeg du er heldig om du får tilbake verdien av voucher, men det skader aldri å spørre.
Utgått voucher er dessverre utgått på lik linje med utgåtte poeng, dvs borte etter utløpsdato om du kansellerer. Er ihvertfall sånn hos SAS. Mulig du kan grine deg til noe fra reiseforsikringen. Ville kanskje vurdert å reise okke som og ta det som en grei tur uten fast agenda.