Kansellering av Star Alliance award ticket på nettsiden til sas

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av erdnis, 26. juli 2019.

  1. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Får vi igjen skatter og avgifter når vi avbestiller Star alliance? Booket akkurat en biz billett med masse mellomlandinger så måtte ut med 1700 i skatter og avgifter. Vil gjerne ha dette igjen om det åpner opp en First billett eller en Sas.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Ja
     
    Maraug liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Når du endrer blir det beregnet nye skatter og avgifter som du må betale med en gang.
    Er du heldig får du igjen de gamle etter et par måneder. Det er ikke unormalt at man må purre. Så pass på.
     
    Maraug liker dette
  4. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Snakket med SAS - og han mente jeg fikk alt jeg betalte igjen de første 24 timene og deretter ville de trekke 450 kr i gebyr hvis jeg kansellerte senere.
    Kjedelig for meg som liker og perfeksjonere bestillingen jo nærmere avreise man kommer
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    :D:D:D (rå latter)
    Håper du fikk navnet på ham og kan ringe ham å fortelle forskjellen mellom liv og lære om et par måneder...:rolleyes:
     
    Maraug liker dette
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Servicegebyret på 450,- ved booking av *A-reiser har vært ikke-refunderbart etter 24t siden det ble innført i vinter. Kan derfor lønne seg å betale endringsgebyr på 150,- fremfor å avbestille og bestille på nytt ved optimalisering av reisen.
     
    Maraug liker dette
  7. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplever tilsvarende at jeg ved flere anledninger ikke får avbestilt (kansellert) bonusreiser, hvor jeg har SEB Mastercard og det gis rabatt. Det er vel det samme med CT-reiser at det innebærer en rabatt. Da er det for vanskelig for SAS-IT-systemet å vite hvor mange poeng du har brukt ved bookingen, og få returnert riktig poeng og riktig beløp. Dog når jeg ringer SAS får jeg refundert både poeng og betalte avgifter.
     
  8. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Knurr - kansellerte inne 24 timer og allikevel tok de 450 i gebyr. Blir sur av alt jeg må krangle om i morgen.
    Skal drikke ekstra mye på flyet til NY om de beholder pengene ;)
     
    Shyneno and trygveat like this.
  9. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Innser nå at jeg burde bare ha beholdt billetten og endret ja.
    Sas selv sier at de 450 taper man selv innenfor de 24 timene. Stemmer dette?
     

    Attached Files:

    Shyneno liker dette
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer ikke med hva man får opplyst når man booker reise med CT over telefon, og det bør være samme regler med og uten bruk av CT.

    De som betjener chaten er notoriske på å feilinformere, så ville ringt inn eller sendt en epost til gold/diamond support dersom du har status.

    EDIT:

    Vilkårene på https://www.flysas.com/en/misc/terms-and-conditions/star-alliance-award/ bekrefter også dette:
     
    Last edited: 04. sept 2019
  11. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for hjelpen
    Har ikke status, men ringte inn og fikk mast meg til at de sjekket dette igjen. Måtte sjekke med sjefer og kollegaer. Og da mente de at jeg skulle ga tilbake 450, og de skulle rette opp feilen i løpet av dagen

    Merkelig hvordan de ansatte synes dette er vanskelig. Vi inne på forumet burde jo blitt ansatt til jobben i SAS.
     
  12. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk akkurat beskjed fra Diamond-mailen i DK at ved avbestilling av Star Alliance award-reise så gjelder følgende regler: Du får kun refunderet lufthavnskatter. Andre gebyrer bliver ikke refunderet på billetter, hvor der er partnere involveret. På en award-reise med en herlig blanding av SK, OZ og SQ hvor skatter og avgifter utgjør kr 1431,- så mener de at jeg kun har rett til kr 328,- i refusjon. Er det nye regler, eller har det alltid vært sånn?
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er isåfall nytt. Normalt er det bare servicegebyret på 450 kroner som ikke er refunderbart.
     
    Fly med oss liker dette
  14. Gokburt

    Gokburt Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Kan man fremdeles få refundert rene SAS bonusbilletter ved å kansellere de på nettsiden? Eller må man ringe inn for å kansellere disse og, om det er gått over 24 timer siden booking?
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg kommer eventuelt telefongebyr på kr 375 og endringsgebyr på kr 150, begge deler ikke-refunderbare og betales per passasjer. Utover dette betaler man kun flyplass/myndighetspålagte avgifter og her skal det være full refusjon.

    Om du ikke får dette til å gå opp ville jeg fulgt opp med å spørre om hvilke ikke-refunderbare gebyrer som er blitt trukket fra i tilbakebetalingen.
     
    Fly med oss liker dette
  16. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Booket om en bonusreise (med CT) i desember. Opprinnelig var reisen SVG-OSL-MIA (SK biz) og retur med LH (øko) MIA-FRA-CPH-SVG. Skatter og avgifter på cirka 1500 kroner.

    Denne ble senere endret, faktisk uten bruk av Tallinn, men det er en annen historie. Da fikk jeg tilbake cirka 500 per person (2000 totalt) fordi den nye ruten (MIA-LIS-MAN-SVG TAP i biz) hadde rimeligere avgifter.
     
  17. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kontaktet Diamond-mailen igjen, og fikk svar om at jeg tar feil + en henvisning til vilkårene hvor det ikke står noe om at skatter og avgifter ikke refundereso_O. De avsluttet mailen med å si at de ikke kom til å svare på flere henvendelser fra meg om dette og ba meg sende inn en klage via hjemmesiden hvis jeg ikke var fornøyd.

    Det er hva jeg kaller Diamond-service!

    Sender inn en klage. Fortsettning følger!
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Det høres ut som du mailer med [email protected], det må du aldri gjøre! Mail [email protected]
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  19. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    :eek:
     

Del denne siden