Kansellering Avianca - kompenasjon - behandlingstid

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Neguah, 13. juli 2019.

1. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

Flyet mitt ble kansellert. Nytt fly ble satt opp 15 timer senere. Da vi gikk om bord i dette flyet, fikk vi alle utlevert et ferdig utfylt skjema, med en del tekst. Et kompensasjons-skriv. Her sto det hvordan vi kunne gå fram for å søke om kompensasjon. Beløpet var satt til €720. Om det er det faktiske beløpet, eller opp til, vet jeg ikke. Den eneste måten jeg har klart å komme i kontakt med Avianca på, er via Facebook. Her fikk jeg (forhåpentligvis) registrert denne kompensasjonsklagen min. I følge personen jeg skrev med, er nå denne registrert. Det er nå to uker siden.

Ikke at jeg forventer noe, eller har noe holdepunkteter, men hvor lang tid tar det før en behandling av en slik klage er ferdig?

Jeg har hørt om andre som har sendt inn klager (ikke Avianca), men aldri fått svar. Ved gjentatte forespørsler (den siste etter ett år), blir det gitt beskjed om at klagen er under behandling. Det skal vel ikke ta ett år å behandle en slik klage? Er det fare for at selskapet drøyer, for å unngå utbetaling?

2. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen som har opplevd å kreve kompensasjon? Fra noen flyselskap?

3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,699
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, fra SAS. I forbindelse med streiken i vår. Tok ca 3-4 uker.

4. alexfins

alexfins Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg opplevde noe tilsvarende med Avianca. Fikk en voucher på 900 USD som kompensasjon. Fikk pengene på konto etter ca. 30 e-poster, 5 telefoner til kundeservice og 11 (!!) måneders venting. Lykke til :)

Kalsnes, Shyneno and Neguah like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått kompensasjon fra Air Canada.
    Etter laaaang mailkommunikasjon uten resultat valgte jeg å benytte AirHelp og fikk da 1200 € i kompensasjon hvorav AirHelp tok 40% og jeg fikk 720 € utbetalt.
    Uten AirHelp hadde jeg fått 0€

6. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken e-post brukte du? Jeg finner ingen e-postadresse... Bare Facebook. Men nå har de sluttet å "se" forespørselen min på Facebook.

7. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig jeg kontakter AirHelp. 40% i kompensasjon, ja. Det var mye. På kompensasjonskrivet står det at jeg skal få 720 €, men om jeg får så mye, er ikke godt å vite.

8. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Nå fikk jeg faktisk e-post fra Avianca. De påstår det er 720€ i voucher som jeg kan bruke for å bestille flybillett. Nå prøver de seg, antar jeg? Jeg har vel krav på penger?

alexfins liker dette
  9. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Dersom det er EU261-kompensasjon har du vel krav på €600 i cash.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor var flighten fra og til? Kommer det under EU261, som spurt om over her? Da skal du ha krav på cash.

Shyneno liker dette
  11. alexfins

alexfins Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Svar at du bor i Europa, og at du ikke har brukt for et gavekort på flyreiser til/i Sør-Amerika. Det fungerte for min del. Da fikk jeg samme beløp i cash på kontoen min.

12. alexfins

alexfins Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    [email protected]

For min del var det ikke noe poeng å ringe kundeservicen deres. Da fikk jeg bare beskjed om å sende mail.

Del denne siden