Hei! Flyet mitt ble kansellert. Nytt fly ble satt opp 15 timer senere. Da vi gikk om bord i dette flyet, fikk vi alle utlevert et ferdig utfylt skjema, med en del tekst. Et kompensasjons-skriv. Her sto det hvordan vi kunne gå fram for å søke om kompensasjon. Beløpet var satt til €720. Om det er det faktiske beløpet, eller opp til, vet jeg ikke. Den eneste måten jeg har klart å komme i kontakt med Avianca på, er via Facebook. Her fikk jeg (forhåpentligvis) registrert denne kompensasjonsklagen min. I følge personen jeg skrev med, er nå denne registrert. Det er nå to uker siden. Ikke at jeg forventer noe, eller har noe holdepunkteter, men hvor lang tid tar det før en behandling av en slik klage er ferdig? Jeg har hørt om andre som har sendt inn klager (ikke Avianca), men aldri fått svar. Ved gjentatte forespørsler (den siste etter ett år), blir det gitt beskjed om at klagen er under behandling. Det skal vel ikke ta ett år å behandle en slik klage? Er det fare for at selskapet drøyer, for å unngå utbetaling?
Jeg opplevde noe tilsvarende med Avianca. Fikk en voucher på 900 USD som kompensasjon. Fikk pengene på konto etter ca. 30 e-poster, 5 telefoner til kundeservice og 11 (!!) måneders venting. Lykke til
Jeg har fått kompensasjon fra Air Canada. Etter laaaang mailkommunikasjon uten resultat valgte jeg å benytte AirHelp og fikk da 1200 € i kompensasjon hvorav AirHelp tok 40% og jeg fikk 720 € utbetalt. Uten AirHelp hadde jeg fått 0€
Hvilken e-post brukte du? Jeg finner ingen e-postadresse... Bare Facebook. Men nå har de sluttet å "se" forespørselen min på Facebook.
Mulig jeg kontakter AirHelp. 40% i kompensasjon, ja. Det var mye. På kompensasjonskrivet står det at jeg skal få 720 €, men om jeg får så mye, er ikke godt å vite.
Nå fikk jeg faktisk e-post fra Avianca. De påstår det er 720€ i voucher som jeg kan bruke for å bestille flybillett. Nå prøver de seg, antar jeg? Jeg har vel krav på penger?
Hvor var flighten fra og til? Kommer det under EU261, som spurt om over her? Da skal du ha krav på cash.
Svar at du bor i Europa, og at du ikke har brukt for et gavekort på flyreiser til/i Sør-Amerika. Det fungerte for min del. Da fikk jeg samme beløp i cash på kontoen min.
[email protected] For min del var det ikke noe poeng å ringe kundeservicen deres. Da fikk jeg bare beskjed om å sende mail.