Hei, håper å få litt hjelp. Har fly Osl-Ams-Icn i morgen 5. jan, men Osl-Ams ble nå kansellert. "Flight cancellations and delays due to snow and strong winds". Skulle fløyet ut i morgen kl 17 (så er litt overrasket over at de allerede nå vet at de ikke kan fly kl 17 i morgen) Er det KLM jeg skal snakke med? Skal vi dra til flyplassen tidligere i morgen for å prøve å få det ordnet, eller er det bedre å ringe inn? Har ikke fått noen alternativ rute ennå. Ble litt stressa nå - Takk for all hjelp.
Mi begrensa erfaring med KLM er at eg fekk ny reiserute ganske kjapt i appen når det vart kansellering på grunn av streik i Frankfurt. Ulempa vart at China Airlines kansellerte FRA-TPE nokre minutt tidlegare, slik at det berre vart tull. Opplevde Facebook-chatten deira som relativt hjelpsom, so du kan prøvde den - sjølv om det sikkert er veldig kaotisk for KLM no.
Det er alltid operating carrier ved irrops, spesielt så tett på. KLM booker deg om dit du skal. Det var kaos på AMS i går og det gir utslag i dag også. Det er nok litt volum hos kundeservice hos KLM, så mulig det tar noe tid. Om du ikke har fått ny reiserute i løpet av morgenen er det bare å ringe dem eller kontakte dem på WhatsApp/Messenger. De er ganske gode på å håndtere irrops. Du kan med fordel komme med forslag til dem for ny rute, inkludert med andre selskap/allianser. Så en på BC som skulle fly ARN-AMS-FRA-SGN som ble automatisk booket om til ARN-BKK-SGN med TG på første leg.
Basert på antall kanselleringer i dag så ønsker jeg virkelig lykke til med å komme gjennom. Kollega skulle hjem i dag, fikk ny flight på torsdag
"Liker" at VG legger ut booking ref. og all informasjon på vedkommende i denne artikkelen: https://www.vg.no/nyheter/i/lnAxVy/flykaos-mange-nordmenn-sitter-fast-i-amsterdam-etter-stormen-anna
Det står i sterk kontrast til KQ som skulle fly meg på KQ164 CDG-AMS-NBO og videre til ABJ. Flyet var seint ut fra NBO, så de droppet CDG og flyr nå rett til AMS. Da tikket følgende ombooking inn, med ny flight to dager senere. Fikk heldigvis hjelp i skranken på CDG og ble booket om til CDG-ABJ med AF. Første gang jeg har vært forsinket og ender med å ankomme 12 timer for tidlig. Ble heldigvis booket til klasse Y hos AF, men dette går hardt utover EBD-jakten.
Liten oppdatering her: Endelig booket om, kommer frem ca 24t senere, fikk omsider hjelp fra SAS-tlf etter agentrullett (6 stk). Fikk aldri ombooking fra KLM, de sliter nok med å ombooke noen titusen pers. Så om man har booket gjennom SAS så er vel tipset å ringe dem helt til du får tak i noen som hjelper. Mange av dem vil si det ikke er mulig å booke om, eller at KLM må ta det, men det viser seg altså at SAS kan booke om hvis du treffer på riktig person. Kom aldri gjennom på tlf til KLM, og fikk heller aldri svar på Whatsapp.
Samme problem her. Reise fra Stavanger til Santiago i Business hele veien i morgen. 2 timer i kø hos KLM, ingen svar enda. Prøvde whatsapp også ingen svar. La igjen beskjed om å bli oppringt hos SAS gull telefon om å bli oppringt ingen svar fra dem heller på 3 timer. Noen tips her? Og vet noen om man blir booket fra award billetter til vanlige business billetter hvis det finnes noe ledig alternativ rute?
Er stranda på Scandic CPH Strandpark. Opprinneleg booking var CPH-AMS-NRT den 6. (I morgon). Blitt booka om til 7. Som vart seinare kansellert. Fekk etter det SMS at eg vart booka om 7., men står framleis som kansellert. Tar ein tur til innsjekkskranken i morgon for å prøve lykken.
Du får revenue, og de booker deg om til det beste alternativet. Til Singapore hvor AF kansellerte CDG-SIN og booket om en venn av meg til dagen etter, gikk han i skranken på CDG og fikk booket om til SQ da det gikk kl 11 på formiddagen mens AF flighten gikk på kvelden. Null problem det.
SAS har ledig plass på CPH-HND i morgen formiddag. Verdt et forsøk i morgen tidlig enten i skranke eller på telefon til SAS (om du reiser på EuroBonus-billetter)
Update, kom gjennom på telefon hos KLM. Ble booket om til Business J hele veien Stavanger-København-Paris-Santiago, blir vel litt poeng her eller?
Osl-Cph-Cdg-Icn Står Business flex i SAS appen, mulig det blir noe poeng å tjene? Men jeg får ikke til å legge inn bonusprogram for resten av familien i SAS appen, må kanskje teste alle da forskjellige flyselskapenes nettsider og/eller apper?
Husk å legge til EB-nummer på alle flighter. Det kan i verste fall være at de har lagt til at poeng ikke skal opptjenes siden det opprinnelig var bonusbilletter. Usikker på teknikalitetene på sistnevnte.