Kansellert fly i morgen Osl-Ams Biz KLM - What to do?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Leon, 04. jan 2026 kl 21:31.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    113
    Will do, takk for tips. Glemte det helt ut.

2. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,056
    Bonuspoeng:
    183
    Appropos det med å bli booket om og poeng. Jeg hadde en billett med KQ i klasse Q, og ble booket om til AF i klasse Y i henhold til SAS-appen. Klasse Y hos AF skal gi 100% poengopptjening.

Jeg fikk nå poeng for flighten og fikk kun 25% av fløyet distanse, ikke 100% som jeg skulle i henhold til poengtabell. Hypotesen min er at flighten er mappet til klasse Q hos AF, som gir 25% ettersom billetten jeg hadde var i klasse Q hos KQ.

Jeg har prøvd meg på en epost til SAS, men siden det er en AF-flight må jeg belage meg på goodwill fra dem.

3. Kniven

Kniven Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    *oppdatering: Det var ikkje håp om å kome igjennom kundeservice med KLM. Reiste til CPH og tok ein prat med dama i innsjekkskranken. Det var mykje fram og tilbake kva ein skulle gjere. Eg nevnte SK til HND eller AF via CDG. Ho sjekka ut det og nevnte plutseleg at eg kunne bli booka om til LH. Aksepterte det med ein gang sidan eg uansett har tenkt å rekvalifisere senator status. Ruta vart CPH-MUC-HND. Fikk ombordstigningskort med bookingklasse P:). Møtte opp i salongen på MUC og prøvde å oppgradere til F ved hjelp av kupongar. Dragen tok ein tlf og fikk beskjed om at sidan det var allegris kabin (som eg ikkje visste om) kunne eg ikkje oppgradere med kupongar. Det vart ein veldig, veldig fin flygning på sete 8A a359.

Ord. booking var KL biz saseb poengreise CPH-AMS-NRT. Litt usikker om eg får reg med M&M sidan det vart etknr: 074xxx (på LH reisa). Nokon som veit korleis det blir?

Gribb, Flymunda, Upsaker and 4 others like this.

Del denne siden