Kansellert legs på CT med SQ F, og ombooket i C (i stedet for F) pga agentfeil. What to do?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av veeegard, 14. mai 2019.

1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,781
    Bonuspoeng:
    293
    Grattis :)

Fortjente en god løsning på det hele med tanke på timene på telefon og med eksistensiell angst. Og alt dette helt uten Sobril:eek:

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig, bra jobbet!!

For noen år siden ringte jeg rundt til kundeservice Asiana/US Airways rundt om i verden en hel uke for å finne noen som kunne sette inn et leg som falt ut i tre award-bookinger pga OZ F satt in ny A380. Bookingene ble da ugyldig.

Fant omsider løsningen i England hvor en Asiana-agent og én USDM-agent ringte hverandre via meg, som bet negler i 40 minutter mens de samordnet systemene. Hadde jeg ikke lovet kidsa den turen så tror jeg at jeg hadde gitt opp.

Fikk printet billettene på koreansk fra Asiana også, for å være sikker. Så da de downgradet alle F ned til C pga at de ikke ville bruke First kabinen ICN-HND så stilte jeg meg bare opp i First-skranken og leverte billettbekreftelsen på koreansk. Da ble det vill panikk. Endte med at de åpnet First-kabinen for oss tre. Helt nytt fly :D

Hanen, drsyk, alexfins and 11 others like this.
  3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    Takk og lov! Til slutt gjekk det! Godt å høyre :)

veeegard liker dette
  4. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var virkelig en spennede "føljetong". Godt det gikk godt (først og fremst din egen fortjeneste det selvsagt), og ikke glem blodtrykkmedisinen på selve reisen ... :)

Snacky

veeegard liker dette
  5. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    For en thriller

veeegard liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Edit: løste seg! :)

Last edited: 17. des 2019
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan?

8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Litt prematurt. Har fortsatt ikke løsning på problemet og avventer svar fra SAS.

Shyneno liker dette
  9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Og nå ser jeg i appen at «løsningen» går mot CA F. Ikke akkurat SQ F, nei... :(

Siden jeg var litt tidlig ute med å slette innlegget mitt: caset er altså at vi hadde SQ F SIN-FRA nå tidlig i januar. Ettersom SAS måtte avvente godkjenning fra SQ på en C-flight i Asia forsvant plutselig SIN-FRA fra bookingen og ble snappet opp av noen andre. Veldig kjipt!

10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    :eek:

Konklusjon: ikke ring SAS?

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker vel å fortsette å argumentere med at SIN-PEK i C og PEK-Eur i CA F ikke er en hensiktsmessig erstatning for at de køddet til SQ F direkte, men frykter at jeg møter lite godvilje.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    F er nok F, for SAS ..

13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    :(

14. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,775
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg mente med konklusjonen var vell at man aldri skal la SAS tulle med en CT booking da det viser seg gang på gang at de på finurlige måter klarer å tukle det til.
    Du må nok bare fortsette å mase på de, men som det nevnes er det nok likegyldig for SAS om du flyr CA eller SQ så lenge det er F.

Insomnia4u and NoLimit like this.
  15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    @veeegard: Hvordan var det for din del? Forsøkte de å pushe CA F da også? Det er jo alltid ledig...

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,068
    Bonuspoeng:
    183
    @Gullars så utrolig kjedelig, men bra det løste seg..
    SAS klarte å fucke til bestillingen min selv i ettermiddag.........

17. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Know the feeling @Gullars...

Med meg pushet de ikke noe, men nektet å gjøre noe som helst. Var riktignok nedgradert til C.

Var SQ F ticketed forresten? Vil tro du stiller litt sterkere om billetten faktisk var i boks.

Angående konklusjon: Jeg lar konsekvent ikke noen andre røre CT-bookingen min enn Tallinn. Lesson learned.

Last edited: 17. des 2019
    Magnus1001 liker dette
  18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    SQ F har vært ticketed, ja. Marerittet oppsto da vi ønsket SGN som sluttdestinasjon og SAS måtte waitliste og avvente godkjenning på SGN-SIN.

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,068
    Bonuspoeng:
    183
    Er det det som er livsfarlig. Jeg skulle legge på LHR-OSL på min booking idag samt flytte OSL-FRA til en dag før. Masse ledig. Fikk mail ifra Vibeke om at alt var i orden og billetter på vei. Sjekket SAS appen noen timer senere og fortsatt ingen ticket nr eller noe sendt på mail. Da var jo selvfølgelig hun gått for dagen så ringte vanlig SAS. Han kunne ikke skjønne hvorfor det hadde skjedd men sa at de ikke rørte slike bookinger, spurte hva som kunne skje nå om jeg ventet til i morgen og da sa han at billettene ville forsvinne å ikke være reservert lengre.. Han ba meg ringe inn etter kl 19 for da var det Tallinn som var på jobb (engelsktalende døgnåpne tlf), og de kunne tickete den og se hva som var galt.
    sa ifra at det ikke var aktuelt å at han måtte ordne noe noe nå, etter 15 min hold så fikk han ordnet det men da ble det SGN-HND-LHR-OSL istedet for SGN-TPE-NRT/HND-LHR-OSL pga reasonable routing, ikke at jeg forstår det da jeg har FRA-HND-SIN-HKG på utreise som definitivt ikke er reasonable men den sa han var OK. Jaja, har i hvertfall ANA F begge veiene fortsatt. Takk gud for det...

Insomnia4u and haifinn like this.
  20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Bare god erfaring med at Vibeke ordner opp.

Hanen liker dette

Del denne siden