Kansellert legs på CT med SQ F, og ombooket i C (i stedet for F) pga agentfeil. What to do?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av veeegard, 14. mai 2019.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan virke som at begge SQ-legs ble married segments med waitlist. I tillegg til at agent sansyligvis har rotet det til. Og da er den dessverre ikke ticketed lengre. Er et toegget sverd det der, når vi ber om endring kan alt skje.

    Ved endringer tenker jeg nå alltid worst case scenario: Er det verdt å endre bookingen om jeg potensielt mister First-legs? Ofte løser jeg dette med å kjøpe separate billetter i stedet.
     
    Gullars liker dette
  2. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Var denne endringen på retur reisen @Gullars ?
    Jeg skal mest sannsynelig endre utreise som idag er OSL-FRA-LHR-PEK-BKK til noe som ligner mer på OSL-FRA-HND-BKK-MNL om sjangsen byr seg.

    Men om jeg da risikerer at returen MNL-SIN-FRA-OSL ryker, må jeg nok revurdere dette.
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det var på returen, ja. Men det virker som om det er SQ som driver med waitlisting og der denne typen ting potensielt kan skje. På utreisen du beskriver er det jo bare LH/NH/TG. Tipper derfor det ikke er et relevant scenario for din del.
     
  4. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg håper du har rett og at det vil gå smertefritt. Spenningen starter i romjulen med mulige endreinger 14dager før.
    Hva er status på casen din, har SAS ryddet opp i rotet?
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ikke enda. Når reiser du?
     
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    8-9 januar, med retur 2 feb.
    Fikk idag mail om at NH slapp 2 seter i F på strekningen FRA-HND 7 jan men har ikke mulighet å reise før tidligst 8 jan...
    Alt avhenger av helikopter trafikken offshore. :mad:
     
    Gullars and Xflipper like this.
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Vibeke er knall hun! Men av og til går det litt tregt :p Mistet hjemreisen min med ANA F da hun hadde bare satt det på hold og ikke utstedt ticketen.. men ordnet seg med hjemreise dagen etter istedet, for den var heldigvis ledig.
    Er bare så dumt når det er 2 gangen det skjer nå :( Men tror det er viktig når det er snakk om endringer slik du opplevde @Gullars at de bare setter den på hold og ikke gjør endringer på eksisterende..

    C9220AFC-5D55-44DE-947F-316E28678736.png

    DB78BE08-CC4B-44C4-A43D-B089CD3F8B33.png
     
    SVG_flyer and OttoL like this.
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Håper du sa ifra. Eller at hun lærte av dette :) slik det ikke skjer med noen andre.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    I did, hun beklaget veldig og ordnet SQ F på turen i februar nå uten ekstra poeng :D
     
    SVG_flyer and Xflipper like this.
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Blir missunelig på alle F reisende som alle skal på. Har kun en SAS C på gang og må få booket meg en F tur snart :D
     
    NoLimit liker dette

Del denne siden