Selve CT-en vil nok i utgangspunktet være tapt, og forsikringsselskaper flest vil trolig plassere denne i samme kategori som poeng. Kanskje man kan argumentere for å få erstattet Amex-årsavgiften? I tilfelle korona er nok det beste man kan håpe på at SAS/Amex fortsetter å utvise fleksibilitet rundt utløpsdato.
Vel det er ingenting som heter en gratis lunch. Det ligger litt i ordet også. Bonus. Poeng du har erveret som følge av det å fly med *A eller bruk av kredittkort. Så jeg synes ikke det er håpløst. Det andre du skriver gjør nå forsikringsselskapene (vanlig reiseforsikring, ikke gjennom MC o.l.) uansett. Blir du syk, utsatt for ran, mister bagasjen osv så får du hjelp under reisen. Dette uavhengig av om du har betalt med cash, bonuspoeng eller svømt over atlanteren. Det siste du skriver er bare en argumentasjon mot noen stråmenn.
SAS kaller det vel Ekstrapoeng, ikke bonuspoeng? Og hvis du veksler inn Trumf til EB er det jo i praksis et kjøp du gjør.
Bra forklart , du bruker penger til å kjøpe noe, bare på en annen måte en direkte til selskapet men ikke alle som kjøper denne. Bra du og jeg tenker noe likt vertfall .
Ja, retur av poeng (som jo skjer uansett så lenge de ikke er utløpt) og en utvidelse av utløpsdato på CT høres ut som en god løsning for begge parter. Men om det faktisk skjer i praksis er jeg litt mer usikker på ..
Så da mener du at bonuspoeng (eller ekstrapoeng som du sier SAS kaller det) har en monetær verdi som forsikringsselskap skulle erstattet? I tillegg til CT?
Nå er det jaggu mye sutring begge veier her. Det må da være innenfor å spørre om råd og tanker, selv om det til syvende og sist er utsteder man må henvende seg til? Det står vel i betingelsene til såvel AmEx som SAS at de forbeholder seg retten til både det ene og det andre. I disse tider hvor alle selskaper blør penger så mener jeg man må ha en viss forståelse for at de ikke er superivrige etter å betale tilbake. Samtidig så har jeg full forståelse for de som ønsker kompensasjon. Dog, hvis kompensasjonen medfører shutdown og man ikke får brukt hva andre poeng man måtte ha, så er det kanskje greit å ikke stresse for mye? Verden er i dag i en situasjon vi aldri tidligere har sett. Før har vi bekymret oss for (kortvarige) vulkanutbrudd, gærninger med bakke til luft missiler og generell ufred. I dag forholder vi oss for en trussel som for en gangs skyld har fått hele menneskeheten (fra kommunister til kapitalister, fra ateister til ortodokse av ymse slag) til å slutte å krangle med hverandre. På sitt pussige vis, så er de egentlig litt ålreit. I lys av omfanget, blir det, selv om det individuelt er aldri så leit, litt feil å sutre.
Jobber du hos et av forsikringsselskapene siden du er så overbeskyttende overfor dem? Og hvis noen har betalt noe for en ting en enten det er 1 kr eller 100 000kr eller som du sier "monetær" så har det en verdi ferdig basta!! Og vær så snill hold deg til det @RoadKing sa, det skal være mulig å spør om råd og tanker på dette forumet (uten) at folk må snakke p*ss. Dessuten om du ikke er for det, les på noe annet i forumet. PS. Det ervervet som du nevnte tidligere. Du sier: det kommer av at vi flyr. OK sant nok. Betalter du penger/cash/Money for å fly slik at du kan da få det "ervervet" som du sier? (Som jeg og @indahla kaller for bonuspoeng hos SAS da). Ja, jeg tror det. Da spør jeg meg selv, hvis du da ikke fløy noen plass og du ikke brukte noe penger ville du da fått dette "ervervet" i det hele tatt? Nei. Da MÅ jo det bety at det har en verdi, og at den verdien kan man bruke til å kjøpe billetter bare på en annen måte.
https://www.google.com/amp/s/www.di...elder-ikke-reiseforsikringen-din/69954419/amp Jeg er faktisk litt mindre bråsikker enn jeg var da jeg skrev den opprinnelige posten på om reiseforsikringen ikke gjelder i det hele tatt. Men avbestillingsforsikring får man nok ihvertfall ikke brukt.
Avbestillingforsikringen får man ikke brukt hvis den er kjøpt når det er reiseråd utstedt. Det samme gjelder hvis man velger å reise når det er utstedt ett reiseråd gjelder ikke reiseforsikringen på turen.
Nei jobber ikke med forsikring Men det du har skrevet tidligere i tråden er jo direkte feil. Det du vil ha er å få tilbakebetalt en tilsvarende verdi som du setter på de poengene du har opptjent. Blir du syk på tur betalt med bonuspoeng gjelder reiseforsikringen hvis du må på sykehus eller ha hjemtransport, mister du bagasjen gjelder reiseforsikringen. Og ikke bare det, du får også dekket alt av andre utgifter du allerede har betalt og som ikke er mulig å kansellere, som for eksempel hotell eller leiebil. Der den ikke gjelder er at du får tilbakebetalt noe som rett og slett er umulig for et forsikringsselskap å verdsette, og da hjelper det ikke hva du synes om verdien av bonuspoengene. Logikken din på det andre avsnittet er jeg ikke enig i, men la gå. Hvis dette er en sak du vil forfølge så anbefalte jeg å ta den videre, for du kommer ikke noen vei med å kjøre dette som en skadesak iallfall. Hvis det er piss, så so be it.