Kiva er gøy! Nye $50 inn og har nå fått Kongo og Malawi på listen min. Er oppe i 8 land, og synes det er kult å se at jeg snart kan begynne å bruke tilbakebetalinger på tidligere utlån til å akselerere opp farten
Noen ganger trenger man en påminnelse på hvor bra man har det hjemme. Og etter gårsdagen suksess med å booke hele familien med poeng i SAS Business til Asia så passet det bra at @Gullars minnet meg om denne tråden og Kiva. Så nå har jeg akkurat lånt ut noen dollar til noen som manglet de siste pengene på sine lån.
Der fikk jeg gjenbrukt de første tilbakebetalingene, og har da tre nye land på listen min! Hadde vært morsomt å stikke innom iskremsjappa til Roy når vi er i Costa Rica
Har fast innskudd til Kiva hver måned og er innom en gang i blant og sørger for at pengene plasseres i forskjellige lån.
Har du alltid stående noen dollar der? Jeg pleier å låne ut så fort jeg setter inn eller får noe tilbake..
Siden jeg fortsatt er på forholdsvis få land (gikk fra 14 til 19 denne måneden) har jeg lagt som strategi å konsekvent gå for kort nedbetalingstid på nye lån. Denne måneden fikk jeg da 125 USD å leke meg med til tross for at månedlig innskudd kun er 50 USD. Begynner å svinge dette nå!
Eit lån i Canada er no tilgjengeleg, sovidt eg veit for første gong sia denne tråden vart oppretta. For dei som har planar om å samle på land so kan dette vere verd å hoppe på.
Så at det var liv i denne tråden og fikk dermed en påminnelse å logge inn på Kiva. Der står det USD 125 som skal få ben og gå på
Og plutselig! Men bare 59 land, inkludert den omtalte Canada over her. Ingen nye land finnes i systemet nå heller :/
62 land er nådd. Nepal kom plutselig for de som mangler det, blir nok ikke lenge før den er dekket inn.. https://www.kiva.org/lend/1679252
Morsomt å følge utviklingen her. Ser av en post ovenfor at jeg gikk fra 15 til 19 land i november, og er nå oppe i 35. Er enda ikke kommet dit at det er utfordrende å fylle opp med nye land, slik som for noen av dere andre, men forsøker å følge med på de litt mer sjeldne og plukke dem opp når de er der Vil tro jeg runder 60 land i juni, og da blir det vel straks en del vanskeligere å øke i bredden...
Greit at noen vekker denne tråden innimellom, for nå hadde jeg 236 dollars som kunne lånes ut på nytt! Ingen nye land, dessverre.. (67/77) Har rundet Sectors (15/15, skal jo ikke så mye til), så nå jobber jeg meg gjennom Activities (104/163).