Klage på sikkerhetskontrollen Gardermoen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 08. des 2025.

1. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,852
    Bonuspoeng:
    113
    Eddie47 liker dette
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,138
    Bonuspoeng:
    293
    sutenai liker dette
  3. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    752
    Bonuspoeng:
    93
    Har Avinor byttet tjenesteleverandør ?
    Synes det er generelt mer om og men både på OSL og SVG i det siste.

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,436
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan mene mye om Bjarne Brøndbo (var vel en artikkel om ham for en stund siden når han kom for sent til et Widerøe fly) men akkurat her syns jeg han IKKE har et poeng:

Sitat: - Når jeg så endelig fikk plassert de tre plastkassene mine, ble jeg beskyldt for å snike i køen før røntgen/metalldetektoren. Jeg stod jo naturlig fremst, men ble beordre bakerst av alle.

På OSL er det ofte to og to håndbaggasjebånd og en detektor for begge disse. Uansett hvilken «plass» du har fått foran de to båndene er det vel helt naturlig å stille seg bakerst i den delte køen i midten etter at du har plassert kassene dine og skal gå igjennom?
    Iallfall gjør jeg det …

5. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,703
    Bonuspoeng:
    183
    Den som er litt mer tricky er når man som ham er nærmest maskinen og det kontinuerlig kommer kasser fra de lengre bort. Skal man da «rydde» plass til egne kasser eller skal man vente til det (ikke) kommer et ledig gap. Der har de på bla HEL og noen andre steder et system hvor den som passer på båndet gir deg beskjed når det er din tur til å skyve kassen(e) din(e) inn på båndet. Systemer hvor den enkelte kan pakke ut i kassene i eget tempo og så at kassene går på båndet er unektelig bra, men de har ikke helt løst dette på OSL. Hvis jeg må brøyte meg inn forsøker jeg å få oppmerksomheten til den som passer på og signaliserer at jeg er klar til å få kassene inn.

kiev, tobeornot999 and jgroneng like this.
  6. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    512
    Bonuspoeng:
    93
    indahla liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,121
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig.

Passasjeren kan hete Bjarne eller noe annet. Men dette er et vanlig problem både på OSL og hauger av internasjonale flyplasser.

Det trengs en våken person på innsiden av baggasje-båndet, ellers kan man ende med å stå evig mens atter nye folk kommer fra køen og trykker inn sine bokser så det ikke er mellomrom for å sende egne trays uansett hvor man står ved båndet (først er selvsagt verst) om man ikke selv aktivt holder andre trays tilbake for å lage space slik Bjarne gjorde.

Som regel finnes en slik våken person, både på OSL og andre flyplasser.

kiev liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,121
    Bonuspoeng:
    293
    Antagelig feil tråd. Men reelt problem :)

kiev liker dette

Del denne siden