Klarna Visa - Med flybonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av DJViking, 26. nov 2025.

1. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg leste i dag i LoungeKey-tråden at Klarna nå gir flybonus med sitt Klarna Visa.
    Ikke bare det men den gir flybonus hos Finnair med Avios i tillegg til SAS EuroBonus.

Men virker som Klarna-kortet Visa ikke er et kredittkort - Man får ikke en kredittgrense (eller tar jeg feil?).

https://www.klarna.com/no/medlemskap/

1p.jpg 2p.jpg 3p.jpg 4p.jpg

Plus
    Cashback per 100 kr brukt: 0,5
    Cashback kan konverteres til: 5,50 SAS EuroBonus / 5 Spenn / 4,45 Finnair Plus (Avios)

Premium
    Cashback per 100 kr brukt: 0,5
    Cashback kan konverteres til: 5,50 SAS EuroBonus / 5 Spenn / 4,45 Finnair Plus (Avios)

Max
    Cashback per 100 kr brukt: 1
    Cashback kan konverteres til: 11 SAS EuroBonus / 10 Spenn / 8,90 Finnair Plus (Avios)

Sverige får bedre fordeler enn Norge. Jeg syntes først det var veldig bra å kunne få 14,25 Avios, men ble litt skuffet når jeg sjekket at vi får bare 8,90 med kortet i Norge.

Hvorfor får Norge så mye dårligere fordeler enn Sverige. Det er det samme med Amex for Norge og Sverige.

https://www.klarna.com/se/medlemskap/

Plus
    Cashback per 100 kr spenderat: 0,5
    Cashback kan omvandlas till:
    5,88 SAS EuroBonus / 5 Spenn / 4,75 Finnair Plus (Avios)

Premium
    Cashback per 100 kr spenderat: 1
    Cashback kan omvandlas till: 11,76 SAS EuroBonus / 10 Spenn / 9,50 Finnair Plus (Avios)

Max
    Cashback per 100 kr spenderat: 1,5
    Cashback kan omvandlas till: 17,65 SAS EuroBonus / 15 Spenn / 14,25 Finnair Plus (Avios)

For meg som har American Express Green så lønner ikke Klarna Plus seg, da Amex Green for 50kr måneden gir meg 5,26 Avios per 100 NOK.

Hvis jeg må ut med 499kr måneden så ville jeg heller vurdert Amex Platinum med Platinum Plus Points, selv om det er 3000kr dyrere enn Klarna Max i året.

Det hadde vært et mye bedre alternativ hvis vi hadde fått like gode fordeler som Sverige.

Last edited: 26. nov 2025
    jonss liker dette
  2. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Forsøkte å finne medlemsvilkår, men det var vanskelig....
    Forholdvis god dekning med 70% refusjon av reise uavhengig av grunn (?)
    I tillegg en del abonnement inkludert, men så ikke ut som noe jeg bruker alt for mye av dessverre.
    Kan vel passe for noen, men blir nok ikke å erstatte Amex og DNB saga for min del

3. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Det er et debet kort,en slik som du må fylle på penger før du bruker det.
    Samme som hos Revolute.
    Men uansett hvor og hver gang man trykker noen steder i Klarna appen,så får man opp...klikk her får å søke om vårt Kredittkort,så det er ganske tydelig at de vil at alle skal søke/bruke kredittkortet de har istedet for debitkortet der.

4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    En grei sammenligning er Revolut Ultra VS Klarna MAX

Revlout ultrea er 600 kroner mnd i gebyr
    Klarna Max er 499 kroner mnd i gebyr ----> 100 billigere

Reolut ultra for ubefrenset lounge + 11 poeng per 100 kroner brukt
    Klarna Max gir også ubegrenset lounge + 11 poeng sas + ca 8,9 på andre selskaper, så mer poeng på forbruk på Klarna Max.

Så klarna er billigere å ha lavere gebyr, men er det andre ting som Klarna Max har i forhold til Revolut ultra som dere finner som vil vippe det til favær klarna Max. Slik som vekslingsgebyr, og hva som er inkluudert i medlemskapene?

Jeg vil gjerne ha en dyp sammenligning mellom Revlout Uktra og Klarna Max.

5. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,640
    Bonuspoeng:
    113
    Klarna Max

• Opptjening: Du får 1 % cashback på alt du handler når du bruker "Klarna saldo" (altså penger du setter inn, fungerer som debet).

• Konvertering til Eurobonus: Du kan veksle cashback direkte til poeng.

• Kurs: 1 kr cashback = 11 SAS Eurobonus-poeng.

• Effektiv rate: Du tjener 11 Eurobonus-poeng per 100 kr brukt.

• Andre flyselskap/partnere:

• Spenn: 1 kr cashback = 10 Spenn (Norwegian & Strawberry). Dette er unikt for Klarna og svært verdifullt for nordmenn.

• Finnair Plus (Avios): 1 kr cashback = 8,9 Avios.

• Klarna nevner også internasjonale partnere som Air France-KLM og British Airways, men satsene er best for de nordiske programmene.

Revolut Ultra

• Opptjening: Du tjener RevPoints. Satsen er "opptil 1 poeng per 10 kr", men i praksis ofte knyttet til Euro-kurs.

• Konvertering: 1 RevPoint = 1 flypoeng (1:1 ratio).

• Effektiv rate: Ca. 8–10 poeng per 100 kr brukt (avhengig av valutakurs, da 1 poeng ofte gis per ~1 EUR).

• Andre flyselskap/partnere:

• SAS Eurobonus: NYHET! Revolut støtter nå direkte overføring til SAS (1:1).

• British Airways / Iberia (Avios): Direkte overføring.

• Flying Blue (KLM / Air France): Direkte overføring.

• Totalt over 45 partnere.

Vinner på poeng: Klarna Max.

Med 11 poeng/100 kr slår Klarna akkurat Revolut (som ligger på ca. 8-10 poeng). I tillegg er Klarna eneste mulighet for å tjene Spenn (Norwegian) på denne måten. Revolut er imidlertid bedre hvis du er en "hybrid-reisende" som ofte flyr med KLM, Lufthansa-gruppen eller British Airways og vil spre poengene dit.

NoLimit and Travellingalf like this.
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Så du veksle Norwegian Spenn på Klarna til andre former for poeng :eek:

7. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    For en stund tilbake endret Klarna retning.
    Jeg forstod det slik at jeg da ville få en kreditt hos Klarna, som da ville komme opp på min samlede kredittoversikt. så jeg signerte aldri denne avtalen med Klarna.
    Uten dette kunne man ikke lenger bruke "Betal med Klarna".

Når det gjelder flybonus mellom Klarna og Revolut:
    Klarna Max gir litt mer Avios enn Revolut Ultra
    Klarna: 8,90 Avios
    Revolut: 8,45 Avios (Euro kurs ved dette tidspunktet er 11,83kr)

Men Revolut Ultra koster 200kr mer enn Klarna Max.

Lurer på hvordan 8,90 Avios vil bli overført. Kan ikke se for meg at det vil bli overført noe annet enn hele tall, rundet ned til 8 Avios hvis 8,90.

8. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    På grunn av at Norge får mye mindre poeng enn Sverige så kommer jeg til å boykotte Klarna Max. Det kunne vært aktuelt for meg som erstatning for Amex hvis vi hadde fått like mye poeng som Sverige.

9. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Både Klarna og Revolut tjener nok mye på at kundene har masse penger stående hos dem.

Kan det være at Klarna tjener mindre på pengene til Norske kunder, at derfor vi får mye mindre poeng?

Klarna er jo Svensk. Det kan kanskje være årsaken til at Svenskene får bedre fordeler.

Last edited: 27. nov 2025

Del denne siden