KLM serverer kun vegetarmat

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Sikiduck, 10. aug 2019.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,206
    Likes mottatt:
    5,036
    Bonuspoeng:
    183
    Nå fikk jeg sykt lyst på brokkoli....
     
    holmen and Shyneno like this.
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Dropp maten, ta et glass rødvin og sov. Problem løst.
     
    Sikiduck, holmen, Xflipper and 2 others like this.
  3. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Om du reiser Eco (og da spesielt langt av gårde), er proteinbarer gull å ha i lommen. Som det sto i et innlegg tidligere, er kjappe karbohydrater aldeles ikke til hjelp i slike situasjoner. Og dessverre er det oftest det som blir servert, noe som ikke er overraskende med tanke på pris.
     
    Jeanette and Sikiduck like this.
  4. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Flydd klm før over atlantern, da syns vi etter det at de var best, fyf tapt seg så inni helsikes.

    Økonomi er jo helt grei. Maten til delta fra forrige side var god, var bra porsjoner, dessert, utvalg av drikke og meny og alt
     
  5. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    ja vet, pleier å ha men det var før jeg ikke tåler gluten eller melk
     
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt ikke syting mener jeg.Man bør kunne forvente at man får nok mat til og bli mett på en intercontinental flyvning. Vegetarmat bør heller ikke påtvinges.
     
    Sikiduck liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    DY har vel ikke noe mat inkludert på ruten til BKK ?
    Der alt må kjøpes utenom?
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293

    Vet ikke helt hva som er verst. Å påtvinge vegetarianere kjøtt. Muslimer som bare kan velge svinekjøtt. Eller å server en hindu en biff. Er du en storspist mann så bør du også vite at du synes mengden mat i eco kan bli litt lite.

    Hvis alle porsjoner ombord på et fly skulle beregnes ut fra de 2% som spiser mest ville det blitt veldig mye matsvinn og dyrere billetter for alle.

    Ett reelt alternativ til å ha med litt ekstra proviant er jo faktisk å spørre pent om det er litt ekstra mat. Kompisen jeg flyr mest med trener mye og spiser sine gode 4k kalorier i døgnet. I biz løser den saken seg. Men jeg er ikke i tvil om at de fleste ansatte ombord henter litt ekstra om en spør pent, forklarer at dette blir jeg ikke mett av, og har forståelser for at i et helt fullt fly er det ikke mye ekstra mat.
     
    lMartin, Darkcho and Avixlo like this.
  9. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Er ingen storspiser , men en skål med pasta som er raske karbohydrater, blir man foooort sulten av. Det blir alle normalvektige vil jeg anta.

    Men ja. Fristet ikke å spørre om mer mat. Kabinpersonalet på flyet var så utrolig sure. Var så vidt vi fikk maten som i tillegg var bestilt til annet familiemedlem (glutenfri).

    Men men. Leksen lært. Er som furlong sier, forventer å bli mett på et ic fly.

    Får spørre neste gang.
     
    furlong liker dette
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Og det er forsåvidt greit nok det. Da ligger jo det til forventningene
     
  11. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Det er da særdeles få flyselskaper som påtvinger passasjerene sine kjøtt. Er man vegetarianer, muslim, jøde eller laktoseintolerant, så tilbyr de fleste seriøse flyselskaper mat tilpasset ved bestilling av billett.

    Jeg kjenner derimot ikke til en firesifret meal code som gjør at man kan reservere seg mot vegetarmat?!

    Denne trenden med vegetarmat tvinger seg frem under ett påskudd om at dette er ett trendy alternativ som passasjerene ønsker, når den reelle årsaken er innsparinger.

    Heldigvis så har jeg ett valg hvor jeg kan velge bort disse selskapene eller klassene hvor denne maten serveres:)
     
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Har du spesielle behov, enten du ikke spiser kjøtt, eller har noen religiøse motforestillinger mot noe spesielt, har de fleste gode alternativer, som du kan legge inn ved booking.

    Er et viktig prinsipp, at en bør aldri la et sært mindretall, sette standard for resten. Både når det gjelder mat og andre ting. Selvfølgelig sparer flyselskapene penger på å droppe kjøtt, og det er hovedgrunnen. Så prøver de å selge det inn som miljøvennlig.
     
    NoLimit, Sikiduck and furlong like this.
  13. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Jeg flyr ca 20 ganger i året med KLM og har aldri fått kun vegetarmat.
     
    Darkcho liker dette

Del denne siden