Klokketråden

Tråd i 'Off-topic' startet av Klokkesamler, 04. febr 2018.

1. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @andersand - Pics or it didn`t happen! ;) Samlingen altså.

2. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Trenger ikke sprenge banken for, f.eks., en Omega Speedmaster reduced. Masse flotte klokker som ikke trenger koster så voldsomt mye. :)

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg med på, men slike dykkerur synes jeg ikke så mye om. Har mye mer sansen for litt diskre dressur, type som jeg har, eventuelt en klassisk Seamaster.
    Disse er jo heller ikke så dyre.

4. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Mye slikt som ikke er divers. Speedmaster er jo ikke det, det går gærnt å dykke med den. Men den er kronograf, så dressklokke eller ei er vel en smakssak. Klokka på mitt bilde på side 1, er en Speedmaster reduced. Kosta meg 13k da jeg kjøpte den (og da fikk jeg med en komplett Seiko diver på kjøpet som jeg siden solgte for 2200).

5. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Motto på jobben IMG_20180208_135047.jpg

NoLimit, Travellingalf and Baldrick like this.
  6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Klokker er gøy og ikke minst en av de få tingene jeg synes vi karene kan "smykke" oss med uten at det blir for mye. Ett diskret kvalitetsur er skikkelig stilig og jeg skulle gjerne hatt en samling selv, men det er andre ting som har blitt prioritert de siste årene.
    Forøvrig går jeg fremdeles og venter på at Alf Watch Company skal få på plass Kickstarter finansieringen slik at jeg kan smykke meg med dette :) ;

Skjermbilde 2018-02-08 kl. 14.32.48.png

7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte ikke du en fin SAS-klokke, Alf? Den fortjener et bilde i denne tråden! :)

MadsVaHa and Travellingalf like this.
  8. salvesen

salvesen Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Er sånn middels glad i reise og klokker ;)

Noen tilfeldige bilder jeg fant som hadde tema reise og klokker :)

Edvard, Gullars, kalleballer and 6 others like this.
  9. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan jo spare enda litt til å kjøpe deg en skikkelig "Alf" ;) http://alflie1836.com/en/

10. paboee

paboee Medlem

Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Litt over middels det der.

Tilsvarende AP står øverst på ønskelisten min.

11. paboee

paboee Medlem

Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    7A9CE960-3766-40E8-A177-679E4CD63309.jpeg

Også litt over snittet interessert.
    Slapper av før avreise til HK.

12. salvesen

salvesen Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, interessen dabber dog av og på. Den er fantastisk, men AP er alt for glad i riper for min smak. Jeg blir helt nervøs av å se klokken til 150 000 få nye riper hvert minutt/time :p

men skal en dag har en ny, men da blir det 15300/15400RG

13. MilageRune

MilageRune Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,781
    Bonuspoeng:
    93
    20180211_100647.jpg

Mitt bidrag til denne tråden.
    Kan ikke påstå at jeg er en samler, men en viss lidenskap innenfor området har jeg i alle fall.

14. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Håper ikke dette sporer av for mye, (kan eventuelt lage ny tråd..) men er det noen her som har erfaring med å kjøpe klokker på Jomashop? Opererer vel i gråmarkedet, men de har jo mye bra priser, så fristende å prøve.. Iallfall innenfor et visst prisbilde. De tar jo også Amex.. ;)
    Tenkte kanskje å bestille til jeg allikevel skal en tur til USA.. Noen tanker/innspill?

15. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Siden mitt sveitsiske "stasjonsur" ble en smule kortpustet i dag ( tid for batteriskifte) har jeg måttet grave frem en av mine andre klokker: Seiko Automatic.. Verken spesielt eksklusivt eller elegant, men ganske praktisk, selv om det strengt tatt burde hatt ytterring som kun kan dreies en retning (Hvis en setter bunntid og ved uhell kommer borti ringen vil en da unngå å øke bunntiden) Jeg har fortid som dykker og forsøksdykker. Det er ikke så mange klokker som kan skryte av å ha vært med på 3 ukers metningsdykk til 300 msw :) For øvrig, klokka er bare sertifisert til 150 m. Jag var i kammer, og utlignet trykket i klokken på vei "ned" og "opp".

16. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Mange har vel kjøpt derfra uten noe problem med kjøpet. Alt det vanlige om fravær av norsk kjøpslov kan du jo vel fra før.

Finnes mye informasjon om Joma og andre gråmarkedselgere både på gruppen Klokkeriet på Facebook, og forumet på Tidssonen.no.

Baldrick liker dette
  17. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for innspill. :)

18. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kjøpt fra Jomashop to ganger. Rask levering og klokke/boks tipp-topp. Jeg bestilte til hjemadresse i Norge, slik at mva ble ivaretatt. De har som du sier noen ganske uslåelige priser, særlig nå som $ har falt litt i verdi.

Baldrick liker dette
  19. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre! :)
    Snakk om noen dager med UPS eller DHL da? Så tilkommer vel noen hundrelapper i fortollingsgebyr + mva.utlegget.
    Tenkte i utgangspunktet å handle noe innenfor verdigrensa på 6000, og få det sendt til hotellet jeg skal bo på ved neste opphold i USA. Da går jo besparelsen inn i det totale regnskapet for turen, slik at det ser litt bedre ut.. ;)

20. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    UPS tror jeg det var. Den ene sendingen tok 6 dager bare og den andre litt over en uke. Holde seg under 6k? Ja, det er jo en mulighet det hvis du ikke tenkte å kjøpe en Omega eller noe. ;) Mulig du vil sjekke ut Oris, de har mye fine og bra automatisk klokker til veldig overkommelige priser, men mulig 6k blir litt i minste laget. Du kan jo sjekke ut Certina, Hamilton eller Frederique Constant også. For du tenker vel ikke quarts!? *grøss* ;)

Del denne siden