Noen som har et bra tips til en fet GMT klokke til en hyggelig innstegspris? Har sansen for enkle og elegante klokker, eks Patek Philippe Travel Time. Problemet er bare at den koster litt mer enn jeg har liggende til overs...
Ja, Grand Seikoen over her En annen og veldig stilig sak er denne; Dette er kanskje den ultimate formen for GMT hvor hver tidssone i verden er representert ved byer i den enkelte sone!
Dette er en flott GMT Gir godt med eurobonuspoeng og en flying start på CT [QUOTE=" View attachment 33037 [/QUOTE]
Da hadde jeg nok heller gått for Rolex Explorer II GMT tror jeg.. Worldtimeren er også kul, men litt for mye for meg tror jeg.. Og så fanger den vel ikke opp sommer/vintertid like godt En eller annen Seamaster GMT ville også kunne vært interessant.. Men prisen på disse blir jo fort litt mer..
Explorer er flott!! Meget subtile ur Det fine med Grand Seiko er at ingen vet hvor fett det er. Urverket i denne går utenpå de fleste Rolex både med tanke på presisjon og gangreserve som på disse er 72 timer. Kan legge fra meg denne fredag og mandag går den fremdeles. Finish er også i en helt egen liga
Dette er vel hakket over hva jeg kaller innstegspris.. Helt klart et spennende valg. Dog litt over min prisklasse per i dag. Greenwich Mean Time. Det er normalt en klokke med ekstra timesviser så du kan få to tidssoner på samme tid. Strålende for idioter som oss som reiser hele tiden Denne har den fineste løsningen synes jeg. Du har en sekundær timeviser som er delvis gjennomsiktig, slik at du enkelt ser hjemmetid i tillegg til lokaltid. Og på nattestid ser man kun lokaltid.. Eneste problemet med akkurat denne klokken er at den koster 55000 USD... Denne er også flott, men har en oransje peker på hjem-tid. Den får man får rundt 50 lapper.. Begge deler er litt i høyeste prisskitet for meg per i dag..
Panerai PAM 320 er 18 mm tykk, just in case du liker slank, elegant design. Selv Rolex Milgauss er mindre.
Har hatt denne i 3 år nå, meget fornøyd. Ganske praktisk på reise og hvis man feks følger ulike sportsarrangement i ulike tidssoner.
Gikk i fella og havnet på en standardklokke.. Denne gjør seg nok godt frem til en Explorer 2 GMT er anskaffet... Og deretter vil den vel være en god reisevenn på tur? Lurer på om jeg skulle hatt et par reimer til variasjon, men ikke helt sikker på hva det skal være for noe ...