Det kan være en del regn på denne tiden, men kommer stort sett som tropiske skurer - ikke dagsregn. I januar-februar ville jeg dratt til de litt mer tørre delene av øyene. Nordsiden av Kauai får feks betydelig mer nedbør enn sørsiden, og egner seg dermed best i sommerhalvåret. Temperaturen er forholdsvis jevn gjennom året, og betydelig bedre enn et vinterkaldt Norge. Feiret jul på Hawaii for en del år siden, og der var helt prima. Kan ikke huske at vi hadde annet enn et par veldig korte skurer på 5-10 min. Hawaii anbefales! Spør gjerne om det er noe mer du lurer på - særlig når du har bestemt deg for hvilke øy du vil til. Da har jeg flere tips til hotellet, restauranter og gjøremål.
er 1 uke på Hawaii litt lite mtp tidsforskjell osv (hvis man reiser i første klasse med overnattinger underveis (type Bejing, Tokyo) ?
Tja, det kommer jo litt an på hvor godt du takler 12 timers tidsforskjell, men hvis en uke var det jeg hadde hadde jeg ikke droppet Hawaii av den grunn. Muligheten for å få sove er jo absolutt til stede når man reiser F og i tillegg får justert tidsforskjellen litt underveis med overnattinger. At Hawaii som reisemål kan holde deg underholdt i langt mer enn en uke er jo en annen sak. Hvilken måned planlegger du/dere å dra? Og hvilken øy?
Tenker sommer (Juni/Juli) om det skulle bli aktuelt. Tenker mest mulig familievennlig siden vi reiser med en 1,5 åring samtidig som det ikke bør være for knotete å komme seg fra HNL. Leker bare med tanken foreløpig. Tusen takk for alle svar
Bare hyggelig å kunne bidra. På den tiden av året funker alle øyene og både nord og sørsiden. Jeg har jo en forkjærlighet for nordsiden av Kauai, men Maui kan nok passe bedre for småbarnsfamilier. En slags miks av Oahu og Kauai. Alle øyene er veldig enkle å komme seg til fra HNL - ca en halvtime til en time, og å kjøre bil på øyene går som smurt. Som norske landeveier omtrent.
Må vel ta båt da, eller? halvtime-time fra HNL til Maui inkl båt? Nå er ikke jeg veldig kjent, men det ser forholdsvis langt ut
Aha. Fly videre anser jeg som knotete. Ut og inn med all bagasjen. HNL øya må vel være spennende den og, eller?
Nei, jeg skal love deg at det var slett ikke noe problem. På første klasse tilpasser man seg bemerkelsesverdig fort https://insideflyer.no/forums/threads/trip-report-lh-og-ua-first-til-hawaii.11503/
Jada, Oahu er absolutt en fin øy, men Waikiki er litt så som så etter min mening og det er her 99 % av hotellene ligger. Fordelen med å bo på Waikiki er at det er godt med restauranter og shopping i nærheten, og så kan man heller dra på utflukter på dagtid.
Enig med alle overnevnte. Waikiki er veldig ... California. På godt og vondt. Dra til Big Island isteden. Bo på en av de store resortene som Waikoloa Village en kort kjøretur nord for flyplassen - utmerket for barn med laguner og aktiviteter. Ta små dagsturer til de forskjellige mikroklimaene på øya: opp til kulden ved observatoriene på toppen av Mauna Kea, jungelen på østsiden, kaffeplantasjene i Kona på vestsiden, kjøre og titte ned i den aktive vulkanen i sør, osv, osv. Anbefales hvis destinasjon og opplevelser er viktig.