Det har blitt fast rutine med en amerikatur omtrent på denne tiden av året. Det har vært SFO, ORD, IAD, SFO, og MIA nå. Første turen til SFO var da SAS både ganget poeng med 4, og gav poeng for ny klasse etter oppgradering, så det var diamant på en tur. Siden var definitivt disse turen bidratt til diamanten, men ikke alltid vært avgjørende. Vi har alltid tidligere booket plus til 6-7.000kr og oppgradert med poeng. 100% suksessrate og snittpris på ca 30.000 poeng har gitt god valuta for p(o)engene. Denne gangen var poengbingen såpass at det fristet å finne revenue for poeng. Med diamantrabatt ble det 191316p t/r i bis. Med 20k level og 35k bonus i retur tenkte vi at verdien av sikker plass i bis var verdt mellomlegget. Og da med julekalenderen på toppen blir det jo skikkelig bra. K
Jeg skal gjøre tilsvarende, som historsik, men flotter meg ikke mer enn plus eller premium da. Kom til å tenke på, har vi tilgang på delta club på ord med PE? Mener statusen trumfer egentlig billett, er EBD. Tenkte jeg skulle prøve å by på upgrade, men ofte ikke helt treff der, men overlever jo i PE og, ihvertfall dagflighten.
Første leg OSL-ARN. Hyggelig med bis også intraakandinavisk. Champagne med uoppfordret påfyll på tre kvarter er ryddig. Prøvde oss på den nye loungen på ARN. «Le bar» og 1664. Rakk tilogmed en korv før boarding.
Det er jo en sinnsyk god deal da! Når jeg prøver med ICN så koster det nesten 900k EB poeng per pers.
Neppe, han fløy jo i går og allerede delt at de har kommet, så det er well done for once! Generelt flypoeng fra eget metall er jo der når man lander i det siste
Alt kom samtidig rett etter landing. Flyturen var som forventet, sas leverer godt på første rad. Spiste short ribs til middag, alltid en god ide å bruke stykningsdeler som tåler røff behandling på fly. Det var lite folk på MIA og ingen foran oss i køen på MPC. Det er jo alltid spennende hvor mye tid man skal bruke i immigrasjon, så hyggelig når det er tilnærmet null. Etter anbefaling herfra hadde vi booket hotell i Coral Gables. Det fremstår som et hyggelig nabolag. Vi tok en liten runde og endte opp på Tap42. De leverte gode vinger og burger og bredt ølutvalg, akkurat det man trenger i et forsøk på å flytte døgnet litt etter en lang champagnetur. Ny dag, nye muligheter og Yr melder 20+ K