Kuala lumpur - mest mulig poeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Severin, 14. febr 2015.

  1. Severin

    Severin Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg skulle gjerne hatt litt råd rundt hvilket flyselskap det er smartest å bruke fra Stavanger/Oslo til Kuala Lumpur. Kommer til å ha flere turer dit på business gjennom året, og målet er å opparbeide meg mest mulig poeng og eurobonus gullkort. Alt mottas med takk!
     
    Henning liker dette
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Det enkleste blir vel SVG-FRA-KUL med LH.
    3-4 runder i biz der kreditert til EB skulle vel være langt på vei til EBG utrn at jeg har finregnet på det...
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til forumet!

    Tror kanskje jeg ville valgt Thai ut fra OSL. Varierende service, men de har et godt sete og 200% opptjening i Eurobonus.
     
    GinTonic liker dette
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter @KrisianSk dersom det er EB programmet som trigger,
    Har du en fleksibel arbeidsgiver ville jeg valgt BA til LHR og MH videre, alt samles hos BA selvfølgelig.
    Alternativet som er et meget godt alternativ er EK - Emirates -BGO-OSL-DXB-KUL !
     
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Tiltross for hit or miss på TG crew tilrår jeg TG før MH. De setene i Biz hos MH er ikke de beste jeg har prøvd...
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Her må du sette deg dine prioriteter..
    Om målet er flest mulig Eurobonus poeng og du har en relativt fri reisepolitikk ville jeg vurdert eksempelvis en tur med ANA...
    OSL-MUC-NRT-BKK-KUL og tilbake gir deg over 40 000 poeng, og nesten gullkort på en tur i biz, og diamantkort vil også være "enkelt".
    Da får du flere runder med ANA 787 og Thai 787 eller 777. Reiser du fra SVG kommer du ikke direkte til MUC men til FRA og kan fly derfra, dog ikke med 787.

    Men merk: Dette er langt fra billigste eller raskeste måten å reise på, men det gir mye poeng på en relativt ok måte. ANA gir i motsetning til LH 200 % på all business.
     
    anders82 liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan også smøre på noen poeng ved å fly via ADD. Ethiopian åpner jo snart (forhåpentligvis) OSL-ADD med 787 :)
     
  8. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Hvis målet er mest mulig EB poeng og ikke raskeste og beste veien, bør du reise lengst mulig med SAS. For eksempel København - Tokyo som gir mest poeng på business. På Narita er mulighetene mange til Kuala Lumpur med Star Alliance selskaper.
     

Del denne siden