Lørdag morgen på kontinentet

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 27. sept 2025.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kongens by
    Klarvær ute der jeg ser himmelen IMG_0521.jpeg

2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra SK821 OSL-AMS.

Skal videre AMS-CGK-DPS med Garuda.

Noen som vet om jeg må hente ut bagasjen i Jakarta for å gå igjennom tollen også sjekke inn bagasjen på nytt CGK-DPS.

Har kun 1t45m connection så usikker på om jeg rekker det.

Beklager krysspost men usikker på hvor mange som leser balitråden.

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Tåke det ute, men jeg ser hint av sol. Det ble ikke noe av gressklippingen i går, så kanskje det blir i dag? Hvem vet?

Prøver å optimalisere neste ukes heisatur, men tror jeg må ta til takke med det jeg har. Fant en retur fra LAX, men feilberegnet hvor lang tid det tar å fly mellom Alaska og Los Angeles. :rolleyes:

Skulle gjerne hatt et par dager ekstra fri..

Ha en fin en!

4. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,480
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra Oslo!

Hvem trenger vekkeklokke når naboen pusser opp badet? Heldigvis har håndverkerne etter litt høylydt debatt for noen uker siden sluttet å starte fem på syv….

Får vel ta det som et signal om at kaffe må brygges og hunden må luftes, ha en super helg!

5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,390
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra godstolen.

Lite nytt å melde annett enn at det er godt med en rolig start og en kopp kaffe.

Ha en fin helg :)

DJasko, funkenstein, Wiolenze and 7 others like this.
  6. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,203
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Første feriedag, våkna 0550 men fikk "truet" kroppen til å sovne igjen frem til 09.
    Så nå er det kaffe og IF.

Litt lett angst da det første jeg så på mobilen var mail fra Kenya airways med " Important information about your flight".

Det var en oppfordring om å sjekke inn online:

"Due to the impact of a recent cyber-attack across Europe/UK airports, Kenya Airways requests you to check-in online (https://www.kenya-airways.com/) to avoid any delays or inconvenience at the Airport Check-in.

We are currently operating via a manual check-in system with limited check-in counters at the London Heathrow Terminal 4 Airport resulting in longer wait times."

Har ingen bevis, men jævla Russere altså:mad:

T-4 ZNZ

Ha en uangripelig dag

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,302
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Heldigvis slo jeg plenen i går, så i dag trenger jeg ikke å gjøre noen ting. Tulla! Som barnebarnet sier. Vi må nok ut i sola igjen.

Lufthansen sender hyggelige meldinger om hvor fint det blir å få oss ombord, og at Senator-loungen på terminal B er stengt til 31 august. Antar de snakker om 2026. Og da er senatorglansen vår forsvunnet.

Ha en trivelig lørdag!

8. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Kontrasting i godværet fortsetter:

IMG_6207.jpeg IMG_6205.jpeg

Etter at jeg avbestilte Dublin til uka har jeg ingen flights booket før tidlig desember, men det kommer garantert noe

DJasko, Sonictravel, Calling and 6 others like this.
  9. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,269
    Bonuspoeng:
    163
    God lørdag fra nordvest. Etter en tur ute var det deilig å legge seg opp i her for litt avkobling.

T-18 til neste flyreise her, men det er med rødnesene og ikke så veldig spennende. Skal se om det er mulig å legge på litt ekstra for moro skyld for å teste nye C klassen til SAS.
    IMG_4974.jpeg

Spielhaug, Wiolenze, DJasko and 7 others like this.
  10. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,522
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra balkongen.
    Her nytes kaffe og sjokolade, som belønning for en 4-timers markatur. Forresten, turen var ren idyll og belønning i seg selv, så dette er vel kun bonus. Mer belønning blir det i kveld, med champagne og skalldyrlag.
    Håper man fortjener såpass.
    Nyt helgen!
    20250927_145117.jpg

Spielhaug, Wiolenze, DJasko and 6 others like this.
  11. holmen

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde akkurat en samtale med en litt uerfaren agent hos SAS.

Jeg hadde funnet to flighter med Delta jeg ville ha i samme booking, men de kom ikke opp sammen i partnersøket på sas.se (.no funker jo ikke i det hele tatt). Det kom bare opp en reise med 7 timer mellomlanding og avreise 0600. Det er ikke aktuelt.

Flighten jeg ville ha kom opp hver for seg, med litt over 2 timer mellomlanding. Dette skulle være grei skuring, tenkte jeg. Men nei da. Han fikk ikke til å booke disse to sammen, og til slutt ble jeg satt på vent for at han skulle spørre noen andre. (Eller gå på do?)

Etter en stund kom han tilbake, og sa at han hadde funnet ut av hvorfor det ikke gikk å booke disse sammen. Den siste var nemlig wet lease. ?!

Hva har det med saken å gjøre? Og hvorfor kunne den bookes sammen med en annen flight samme dag? Og hver for seg? Jeg tok ikke sjansen på å miste disse to ganske perfekte flightene, så jeg booket den hver for seg. Men, det ble jo da 30k poeng ekstra, pluss et ekstra bestillngsgebyr. Sendte en epost til diamant-eposten, og spurte om de kunne hjelpe meg. Har ikke de største forhåpningene, men må jo prøve. Hvis begge flightene har ledige billetter i morgen, kan jeg jo prøve å ringe på nytt.

haifinn and Sonictravel like this.
  12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Wetlease er nok helt irrelevant, men det er veldig vanlig med restriksjoner som gjør at bestemte bonusseter ikke kan kombineres med andre flyvninger. Dersom reisen du ønsker ikke dukker opp ved gjennomgående søk er dette mest sannsynlig tilfelle.

holmen liker dette
  13. holmen

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Så han fant bare på en grunn fordi han ikke fikk booket dem, siden han ikke skjønte hvorfor. :rolleyes:
    Jaja. Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe meg en billett i stedet. :)

14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fint på solkysten IMG_0540.jpeg

DJasko and holmen like this.
  15. holmen

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Hva betyr egentlig den meldingen her?
    Screenshot_20250927-213859.png

Hva er problemet på LHR?

16. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    Collins systemet som ble utsatt for cyberangrep for en uke siden, de sliter enda.

haifinn, holmen and kjeeli like this.
  17. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    32,545
    Bonuspoeng:
    183
    Det betyr at du skal legge deg straks ;)
    Har du ikke fått med deg at disse flyplassene har blitt hacket?

Wiolenze and holmen like this.
  18. holmen

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Så trikset er å reise uten innsjekket bagasje? Skal overnatte på LHR før videre reise med Virgin.

19. holmen

Likes mottatt:
    75,293
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke få med meg alt!
    Må drikke opp vinen før jeg legger meg. :p

Du holder deg våken til over midnatt for å skrive dagstråden? ;)

20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,947
    Bonuspoeng:
    113
    Fór et kaos. Alle vi snakket med var tydelige på at vi måtte plukke opp bagasjen i Jakarta. Etter å ha ventet på bagasjen i en time hadde 2 av 3 kofferter kommet. Vi spør en lokal ansatt som sier at hun kan ordne med bagasjen vår og sørge for at den siste kofferten også blir fraktet til flyet. Så vi spaserer ut gjennom tollen uten bagasje. Er ikke det hele poenget med at vi skal plukke opp bagasjen at vi selv må gå gjennom tollen med den?

Så fremdeles er det høyst uklart om hele denne omveien via tollen var nødvendig eller om vi kunne ha gått direkte til domestic departure.

haifinn liker dette

Del denne siden