Ny dag, nye flygninger og et nytt land! God morgen fra BUD. Accor driver to flyplasshoteller på BUD. De er i samme bygning med nesten samme inngang og så hver sin fløy. Tribe var ikke mye dyrere enn Ibis. Helt greit. Skybaren som lover flyplassutsikt har egentlig ikke så god utsikt, men kunne spise taco til en maskin fra Nesma airlines som takset inn. Nå blir det to OS hopp. Platinum lounge som Lufthansa-gruppen bruker er ikke noe å skrive hjem om. Mener å huske at loungen som AF bruker, og vel da kanskje også SAS nå, var en del hakk opp. SAS C på torsdag var bra. EMB BGO-CPH hadde meny, tre retter på brett og et spansk crew som virkelig jobbet med en stappet C. Ikke veldig komfortabelt med sidemann i en Embraer og det var ganske tetrisspilling med bagasje. A320 CPH-BUD hadde fire i C på tre rader, så der hadde de to svenskene ganske mye mer tid. Synes jeg merket at de var enda mer oppmerksomme, men tydelig at de ikke var helt inne i systemet fortsatt. Bl.a. skal de tydeligvis bruke brett når de henter tomgods i kabinen. Hun ene forsøkte det når hun skulle hente brettet mitt. Brett på brett (som jeg er litt usikker på om står i manualen) resulterte i at alle rester fra meg gikk ut over hele galley inkludert porselensdeler. Nå er kanskje lyden av porselen som knuser om bord på et fly et kvalitetstegn, men det ville være litt overraskende om crewene ble instruert om i begynnelsen å knuse litt porselen en gang i blant for å minne om at man nå spiser på ordentlig underlag.
Ikke meningen å lage reisebrev av morgentråden, men god morgen igjen fra VIE. BUD-VIE er satt opp som 45 min. Skulle være 25 min flytid i dag. Fikk både frokost, servering av drikke fra galley med bestilling fra en og en og de rakk en Mozart-kule avslutningsvis også (for hele flyet). Så bestemte et dyr seg for å oppsøke rullebanen, så fikk en liten ekstra sightseeing over Neusiedler see.
God morgen fra Hafjell. T-7 til OSL-MXP og vin og trøffeltur i Piemonte. Jeg foreslo helikopter fra MXP til huset utenfor Alba men fikk ikke gutta med på det så Avis får gjøre jobben.
God morgen! Kaffe, IF, hund i fotenden og rock på radioen. Det er helg! Solen skinner, men det er visst under 0 der ute. Må huske lue i dag. Dagen bringer bryllup i storbyen, så da blir det også overnatting på hotell. Fancy! Ha en fin en!
hei igjen. Fra Brindisi hvor vi akkurat har landet med Austrian. Et sted Austrian ikke flyr til. Det er imidlertid fint vær her. Noe det ikke er i Tirana. Litt drivstoff, så skal vi gjøre et nytt forsøk. Austrian fyller imidlertid ikke drivstoff på fly med passasjerer om bord uten brannbil ved siden av. Så vi må både finne drivstoff og brannbil. Og så er det et par som vil av. Som ikke er helt enkelt på en flyplass hvor vi står sånn litt for oss selv uten akkurat bagasjefolk klare. Kapteinen synes imidlertid å ha håndtert det. Kommer vi ikke ned i Tirana på nytt forsøk blir det Wien. Spøker litt for nytt land her.
Hilser fra marka øst i Oslo. Her er vi i gang med å kvitte oss med en del av gårskveldens kalorier, og gjøre plass til nytt påfyll i kveld. I ettermiddag er eneste oppdrag å rydde balkongen for vinteren. Og med det flotte høstværet i dag, må nok det markeres med årets siste utepils der. Ha en flott dag!
Det er 38 dager til neste Senator flytur og det er ingen flyturer planlagt før den tid. Du verden.. det er lenge til! I mellomtiden er jeg på musejakt på strilelandet, 2 feller tømt i dag .. er det museår i år? Snart er badstuen varm nok .. Godt det er helg
God ettermiddag fra Kastrup og SAS loungen hvor jeg kan melde om de samme frikadellene som sist. Unte meg en entrecote med god vin til i går kveld siden jeg ble stuck her nede. Den regningen får arb giver ta, men kan ikke klage så høyt da jeg er heldig og har det veldig fleksibelt som igjen gjør at jeg kan dra på (ifølge noen) disse galematias flyturene Kommer meg ikke helt til AES idag så blir en natt hos Stordalen på OSL. Ha en fin lørdag: Aah, har lyst å gå gjennom her til C gatene. Det minner meg om long haul tur i C
Good afterdinner fra vest! Litt trang i hjelmen etter lystig lag med grillet lammelår og vin igår. En nydelig Valpolicella fra Coali var jammen meg fløyel, og lam er alltid godt! Nå har jeg akkurat byttet skjerm på den yngstes iPhone 8, så da slipper vi å kjøpe nye ny-brukt der. Mer penger til påskeferien på Guadeloupe, det gledes!
God ettermiddag fra MBT, det ble kontrasting rundt Snellingen i dag; Nå blir det forberedelse av middag, kveite og reinsdyr men jeg ser ball på samme tid. Stampen er i fylling, fyre opp om en drøy time så blir det bading i stjerneskinn i kveld/natt
Var uheldig å fikk samme meny som ned hit. Den forretten er omtrent uspiselig, hovedretten ok(sikkert bra for fordøyelsen). Kaka skikkelig go. Stor pluss for at en nå får malariamedisin ombord. Det var hele 9 rader med business, men crew hadde god kontroll og bydde på ekstra drikke etter servering.
God laurdag frå Arlanda! Her fekk eg i går kjempelyst til å testa SAS Business og kjøpte ein relativt greitt prisa tur/retur-billett Gardermoen—Arlanda (det var ikkje billig, men det er det ingenting som er lenger, føler eg). Utanriksloungen SAS har på Gardermoen var jo grei, ålreit servering og alskens. Og så var det koseleg å få mat og drikke på porselen på flyet: Maten i den eldste SAS-loungen på Arlanda var verkeleg under pari i dag, så eg burde nok ha tusla bort til den nye SAS-loungen, men eg orka ikkje og las heller litt i avisa. Ha ein fin-fin laurdag, godtfolk!
En tur innom SAS loungen på OSL utland for en porsjon spaghetti. Bardisken ordnet en ny malariamedisin. Her inne var det deilig stille og fredelig en lørdag. Nesten ikke folk her.
God ettermiddag fra hovedstaden. Nattefrost og frisk luft, så glad jeg tok mdd lue ut i morges. Ble en nydelig dag ute på tur i marka idag. En rolig lørdag var godt etter en lang arbeidsuke, så frisk luft og sol var akkurat hva jeg trengte! Nyt lørdagen folkens