Som liten gutt var jeg stor fan av Lego og fly, så gleden var stor da jeg fikk den gule flyplassen i gave! Dette var vel på midten av 80-tallet. På besøk hos mor i fjor høst gikk jeg på oppdagelsesferd på loftet, og fant flyplassen - nesten intakt! Kontrolltårn, kombinert innsjekk og sikkerhetskontroll, samt restaurant og venteområde Flyet som fulgte med dukket dessverre ikke opp denne gangen. Ber om tilgivelse for dårlig rigget fotoshoot - men man kan jo si at flyplassen har god beliggenhet, med kort vei til mors kjøkken
Den hadde jeg også! Må opp på loftet hos mamma og se hva som finnes der.. Før det ender i fingrene på nevøen min.
Mener det fulgte med en liten bil med henger til å kjøre bagasje, en (kort) rullebane og et fly, men de dukket dessverre ikke opp. Flyet hadde plass til tre eller fire passasjerer, og de satt på rekke og rad uten midtgang. En skikkelig dødsfelle! Jeg hadde også en hjemmesnekret flyplass som pappa hjalp meg med. Det var en stor finérplate som var malt svart, med to rullebaner som krysset hverandre (inspirert av Fornebu). Rullebaner og taksebaner hadde lysdioder, og kunne kontrolleres med fire knapper. Jeg bygget terminalen i balsatre (arkitektur inspirert av den gamle terminalen på Gardermoen). Målestokken på alt var tilpasset min samling av lekepassasjerfly (trolig Matchbox). Good times
"Byen" min begynner å ta form. Har en Corner garage som skal på enden til høyre, den må bare bygges først.
Da har det begynt å lekke ut bilder av nye sett som kommer til sommeren, og for første gang på en stund dukker det opp noe flyerelatert. Passasjerflyet ser ganske bra ut som modell, selv om jeg hadde vært noe skeptisk til å ha en bil lastet bakerst i kabinen om jeg satt fremme... https://www.thebrickfan.com/lego-city-summer-2020-official-set-images/
Glemmer ut trådene i dette underforumet litt for lett, men var en tur over fjorden i slutten av juni og tok med meg dette. Lønner seg jo selvfølgelig ikke å handle der kontra her hjemme, men det er liksom noe eget med å handle Lego i Legoland. Spesielt når det egentlig ikke er lansert (det er riktignok lansert nå).