Leiebil i Junaiten for 6 personer

Tråd i 'Reisemål' startet av Bonusduk, 15. febr 2020.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,316
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med Roadking at dette høres fryktelig dyrt ut hvis dere ikke skal være svært lenge borte, eller levere i en annen stat? Det sier du ikke noe om. Jeg har leid Suburban og Tahoe et titalls ganger i USA. De sluker bagasjen uten problemer. Sjekket nå, og jeg får en pris på 5.100 kr/uke direkte fra Avis med Presidents Club-rabatt.

2. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,673
    Bonuspoeng:
    183
    Og så håper jeg du slipper å finne ut hva norsk forsikring synes...

K

3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Slik eg kjenner lovgiving, så er det amerikansk lov som gjeld i klassifisering. Har uansett 0 i egenandel, så det er ulykkesforsikring som blir spørsmålet.

Men tilbake til tråden, og prisen.
    Endra min forsikring som starter om 3/4 dager frå AVIS til Sixt, og betaler no 5000 kr for 12 dager, med 0 i egenandel.
    Sixt er minst like bra som AVIS på LAX?
    Er Platinum.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    +1. Mye billigere, både i leie og drift. Dessuten enklere å parkere. Suburban er svær. Men insisterer du på Giga SUV, ville jeg gått for Suburban.

jgroneng liker dette
  5. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    I USA kan man kjøre biler opp til 26.000 pund egenvekt og 15 passasjerer på vanlig sertifikat så både en Suburban og de minibusser som leies ut går helt fint.

Suburban funker greit for 6 personer ellers har Alamo en kategori minivan for 8 person (Toyota Sienna) som har bedre bagasjeplass enn de vanlige 7 seterne. Men en skikkelig amerikaner er jo selvfølgelig å foretrekke fremfor en japaner...

Sixt bruker å ha et greit utvalg store SUV til fornuftige priser. Kan bookes hos Rentalcars.com om man ikke har status og vil ha med seg viatrumf.

jgroneng liker dette

Del denne siden