Leiebil i USA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Blaa, 09. juni 2017.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Nei Gud forby at noen kan kjøpe seg ut av ulemper... :eek:
     
    tobeornot999 liker dette
  2. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    177
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo sykt billig.

    Ser på å leie en bil fra Las Vegas til San Fransisco, og det ligger på 130usd++ per dag. Det er ikke levering på samme sted, men alikkavel. Drøy prisforskjell :)
     
  3. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken måned er dette?
     
  4. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    177
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    30.mars - 2.april
    Las Vegas - SFO
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Tror @markus bestiller fra amerikansk side som da ikke inkluderer forsikringer slik det gjør om du bestiller fra .no side.

    Og å bestille for få dager er ofte like dyrt som en uke - i ditt tilfelle 500,- dyrere for en uke om man bruker Avis.
     
  6. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    177
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Når jeg logger inn med VPN --> Las Vegas, går prisen ned til 90usd+ pr dag

    Men, det er vel uten forsikring ja
     
    Last edited: 10. jan 2023
  7. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestiller fra norsk side, med forsikringer inkludert
     
  8. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Billigste jeg ser her på Hertz med Amex Platinum CDP er 2500kr for en Ford Focus
     
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har prøvd Dollar-car-rental i USA i det siste ? Jeg brukte de mye tidligere i USA og synes det funket greit. Ulempen er jo at man må innom en "counterservice" selvsagt.

    Akkurat nå så ser jeg jo at jeg kan få en "Premium sedan" fra dem for ca. 4500,- mens Avis, Hertz og Sixt ligger på 6500,- for det samme med deres "toppstatuser" (4 dagers leie).

    .........så hvorfor skulle jeg ikke gå for Dollar isteden da ?
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er rekkeviddeangsten i Florida? Kan du lade på superchargere, får du lagt inn ditt eget kredittkort, hva med teslaappen osv?
     
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde egentlig bestemt meg for å ta Uber i LA neste helg, men sjekket litt og fant en Shelby GT-H fastback til ca 80 dollar per dag. Mindre enn 1 krone per hest under panseret. Kunne ikke la være å bestille den.
     
    kiev, lokke, Spielhaug and 4 others like this.
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Halvparten av hestene går vel med til å lage lyd, så du kan jo også ha glede av den i LA.
     
    Flyingdutchman liker dette
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Så nå at de har hele 3 varianter, en cabriolet, en beskjeden 480 hester og ‘500’ varianten som skal ha 900 hester. Det er nok den med tak og uten ‘500’ det blir. Så da er krone per hest litt høyere.
    Blir uansett kjekt tenker jeg.
     
  14. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    FORSIKRING:
    Jeg har leid bil i USA 4-5 ganger i året de siste årene. Jeg har holdt meg til Avis og bestilt på de norske sidene. Det har vært veldig greit når det gjelder forsikring siden alt nødvendig er inkludert i prisen.
    For kommende reiser har jeg sett på Sixt også, som flere her på forumet har anbefalt. Men jeg ser jo med en gang at INGEN forsikringer er inkludert, selv på den norske siden. Det bekrefter de også på telefon. Da blir det litt vanskelig å sammenligne pris mellom selskaper.
    For å finne ut hva jeg trenger, har jeg sjekket reiseforsikring og kredittkort. Min Super forsikring hos IF dekker egenandel, men ikke selve forsikringen. Så ser jeg på mitt AmEx Elite kort. Det ser bra ut. I vilkårene står det: "
    Leiebil – Tyveri, skade og ansvar. Dekker tyveri og skade, og fradragsberettiget. Forsikringstypene VDW, LDW, TP, utvidet ansvarsforsikring og personskade inngår.". Da regner jeg med at alt jeg trenger er inkludert der. Men jeg ringer Sixt igjen og leser opp det, og spør om det da er greit å droppe forsikring hos Sixt. De sier NEI! De sier at jeg MÅ ha "Supplimental Liability Insurance". Den koster NOK 167 pr. dag. Jeg sier at det må være det samme som "utvidet ansvarsforsikring og personskade" hos AmEx. De sier igjen NEI. Og gjentar at jeg MÅ kjøpe den hos Sixt.
    Jeg skjønner ikke at det stemmer? Jeg mener at det som er i mitt AmEx Elite kort holder. Men det er skummelt å ta sjansen.Er det noen her med erfaring? Det er ikke enkelt med forsikring. Kanskje jeg må holde meg til Avis der alt er inkludert?
    En annen ting er at jeg ikke visste at 75% av HELE reisen må være betalt med AmEx for at forsikringen skal gjelde. Det vil si at hvis jeg betaler fly og bil med AmEx, men betaler hotellene med MasterCard, så gjelder ikke forsikringen. Det var nytt for meg. Det gjelder å følge med!!!!
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Hei. Når jeg leier bil hos Sixt via Expedia, får jeg opp følgende tekst om forsikring. Jeg har tenkt å betale med Amex-kortet mitt og jeg har reiseforsikring gjennom jobben som dekker egenandel inntil 10000 kr. Bør jeg ha andre forsikringer i tillegg? upload_2023-1-23_10-37-50.png
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har brukt Sixt i USA og fått alle dekninger inkl i prisen, bestilt via nettsiden i Norge. Hvis du synes det er kjempeskummelt, og mener at Avis er bedre, så bør du vel bare holde deg til dem?

    Reiseforsikringer og hva som skal til for å oppnå dekning er et annet tema enn leiebil og dekninger inkl i bestillingen. Men der ville jeg nok vært adskillig mer skeptisk enn jeg er til leiebilselskapene, og ha en helårsdekning heller enn å stole på et kredittkort som kanskje gir dekning hvis du har belastet kortet nok.
     
  17. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du bestiller direkte fra Sixt, er INGEN forsikring inkludert. Det gjelder både når du bestiller fra nettsiden og når du ringer inn. Dette er bekreftet fra Sixt og de sier at "endringen skjedde rundt årsskiftet". Så det er ikke bare "kjempeskummelt" å ikke tegne ekstra forsikring (via Sixt eller reiseforsikring), det er rett og slett idiotisk.
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du dokumentere at dette stemmer? Jeg mener det ikke gjør det.

    Har du feks en link hvor dette står, for booking gjort fra sixt.no?
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,479
    Bonuspoeng:
    293
    Enkelt å sjekke selv da.
    Screenshot_20230125-080929.png
     
  20. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Du får mene det du vil, Men som @holmen sier, det er enkelt å sjekke selv! Jeg kan også legge til at før du kommer til det bildet som @holmen la ved, får du opp dette som standard. Kan det bli klarere? Snap_2023.01.25_8h38m51s.png

    Hvis du ikke vil sjekke på nettsiden kan du bare ringe til Sixt. De vil bekrefte det jeg sa!
     

Del denne siden