Leiebil i USA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Blaa, 09. juni 2017.

  1. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    335
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    I USA vil du vel ha 0,- i egenandel uansett, såfremt du booker via en norsk side (noe som er sterkt å anbefale grunnet forsikringene).
     
  2. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    ^ Viktig poeng over. Om man bestiller leiebil i USA via Viatrumf/Expedia.no så får man med Collision Damage Waiver til en god pris.
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    avis 360,hva er det?

    Er det forskjell på om man bestiller fra Avis.no eller fks avis.uk?
    Jeg får ofte kampanjer fra uk siden.. Prisen pleier vær litt lavere en den Norske siden.
     
  4. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    335
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Usikker på UK, men prisene på amerikanske sider er ofte uten de forsikringene som man vanligvis bør ha når man ferdes i det landet. På norske sider vil disse alltid være inkludert hos de seriøse aktørene og da er det ikke egenandel på vanlige skader.

    Avis360 er et produkt som i prinsippet skal inneholde alt (forsikring, GPS etc), men som vanligvis er uforholdsmessig dyrt priset. Det eneste er at det ofte har fastpris, så der hvor det tilbys kan man i enkelte tilfeller oppleve at det er billigere enn standardproduktet på dynamisk prising dersom prisnivået er veldig høyt i perioden.
     
    Maggie liker dette
  5. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Bestiller man leiebil i USA via en norsk side så er alle forsikringer inkludert. Gjelder uansett om man bestiller direkte hos Avis, Hertz etc eller går via en agent som Autoeurope, Holiday Autos, Expedia etc.

    Har man status via Avis eller Hertz er det selvfølgelig fordelaktig å bestille via de. Er man stausløs ville jeg anbefalt a leie bil via Alamo. Har kun gode erfaringer med de og ofte er deres priser med Gold pakke (tillegsssjåfører og en tank bensin inkludert) ganske gunstige.
     
    Last edited: 16. nov 2019
  6. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Det bør nevnes at å ha status hos Avis i Europa ikke gir status hos Avis i USA. Ikke forvent noen spesiell behandling. Det samme gjelder dog ikke hos Hertz.
     
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer på en prikk. Ble til og med nektet gratis sjåfør med Avis Presidents Club sist. Og oppgraderinger kan du se langt etter. Men under over alle undre - i dag fikk jeg mail om at de hadde lagt til EB-poeng manuelt for de tre leiene jeg hadde i mars/april (tilsammen 21 dager). Skal visstnok bli overført ila 3 uker. Og det helt uten å purre. Hadde egentlig avskrevet disse poengene.

    Har leid 12-15 ganger via Avis i USA (mest av gammel vane) 5-6 ganger med Hertz, og noen få ganger med Sixt. Holder også en knapp på Hertz, til tross for nettsider fra 70-tallet.
     
  8. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Da bestilte vi fra Sixt, category PCAR.

    Det som er inkl.
    Rate includes all mls

    Loss Damage Waiver (including theft protection) with minimum deductible

    Loss Damage Waiver

    Supplemental Liability Insurance

    Loss Damage Waiver with an excess of 0.00 USD

    Theft Protection with an excess of 0.00 USD

    All designated discounts have been included in the stated final price.


    Vi valgte også ekstra sjåfør men det virker som det er gratis :D
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Skal leie bil på LAX seks dager i juli. Har Avis PC, Hertz PC og Sixt Platinum. Sixt synes å ha desidert best tilbud, med blant annet følgende (alle Premium-klasse):
    - Mercedes CLA 2850,-
    - Mercedes C-klasse 3350,-
    - Mercedes E-klasse 3560,-
    - Mercedes GLX 3700,-

    Jeg tenkte å gå for den første, og eventuelt satse på oppgraderinger videre oppover. Noen som har peiling på om Sixt på LAX er greie med oppgraderinger?

    Har null peiling på biler, men er det noe spesielt kult vi bør hige etter hvis vi får velge blant de litt mer sporty bilene de har?
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Gikk for Sixt selv, fra LAX i november som kommer. Det var liten prisforskjell mellom de ulike bilene, og jeg endte med en Range Rover Velar (Eller X5, XC90) i 10 dager for 4250,-. Tror ikke jeg får noen oppgradering på den.
     
    Gullars liker dette
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hertz eller Avis fra Newark med levering på et av bykontorene ved Manhatten?
    Har øverste nivå hos begge selskapene.

    Noen med erfaring?
     
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Lest på forumet her at folk har hatt god erfaring gjennom oppgradering med den amerikanske Avis appen i forhold til den europeiske.

    Noen her med samme erfaring angående Hertz?
    At man selv får velge i appen hvilken modeller som evt er tilgjengelig?
     
  13. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Hertz kjører et litt annerledes opplegg enn Avis på flyplasslocations. Dette kalles 'Hertz Ultimate Choice'. Hvis du er Hertz Gold (krever kun at du registrerer deg), Five Star eller President's Circle, så kan du velge helt fritt fra tre dedikerte soner så lenge du booker intermediate (klasse C) eller høyere klasse (ikke economy eller compact). Booker du f.eks. en Jeep Wrangler eller en GMC Yukon, så får du tildelt en spesifikk bil på en dedikert parkeringsplass. Du kan fortsatt gå til en Ultimate Choice-sone og velge en annen bil hvis du vil.

    Hvis du har President's Circle, så kan du også velge både fra Five Star-sonen og Gold-sonen og du kan også velge fra Gold-sonen med Five Star status. Du har også valget om å velge fra 'Premium Upgrade'-sonen der du da betaler $25 eller $50 ekstra per dag avhengig av status. Det er typisk her Jaguar og Range Rover står. Det er 20-25 biler å velge mellom i hver sone til enhver tid. Du vil typisk finne en god del Chrysler 300, Infiniti og Chevrolet Impala i President's Circle-sonen, men jeg har hentet ut både Jeep Wrangler, GMC Yukon Denali, Dodge Challenger, Dodge Charger og Chevrolet Camarro derfra. Five Star har ofte mye Nissan Altima/Maxima, Nissan Rogue og Chevrolet Malibu. Det avhenger helt av hva de har overskudd av på det tidspunktet du kommer.

    Hvis du har President's Club hos Avis i Europa, så er det bare å statusmatche til Hertz President's Circle. I motsetning til hos Avis, så respekteres europeisk status også i USA. Jeg kan ikke få repetert dette nok her på forumet. Ulempen er at du kun får 500 Eurobonuspoeng per leie.
     
    Last edited: 26. juni 2019
    Kalsnes, RoadKing, DanH and 1 other person like this.
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg statusmatchet mot Avis og fikk President Circle.
    Første gang jeg bruker Hertz blir nå i sommer fra Newark og leverer tilbake til lokalkontor på Manhatten.Jeg bestilte gruppe L.
    Vil jeg få mulighetene for gratis oppgradering i appen på forhånd før jeg henter bilen?
     
  15. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Som jeg sa, så kjører ikke Hertz samme opplegg som Avis. Siden du har booket gruppe L, så er jeg ikke helt sikker på hva som skjer. 3 timer før leieperioden starter, så vil du få en e-post med informasjon om hva du skal gjøre når du kommer. Du får enten beskjed om å hente en spesifikk bil fra en spesifikk plass (kan hende de slenger inn en 'oppgradering' her) ELLER kun en generisk beskjed om å gå til President's Circle-sonen. Det er ingen app du kan velge bil med. Hvis du får tildelt bil, så kan du gå og sjekke ut denne og ta den ELLER velge hvilken som helst bil fra President's Circle-sonen, Five Star-sonen eller Gold-sonen og betale samme pris som på den opprinnelige bookingen din. President's Circle-sonen har stort sett kun premiumbiler. At du ikke leverer samme sted som du plukker opp bryr ikke Hertz seg noe om (i motsetning til Avis). Det er stort sett et godt utvalg med SUV-er i President's Circle-sonen.

    Vær OBS på at ved første leie med status, så må en Hertz-person verifisere førerkort og kredittkort mot bookingen din før du dukker opp som 'President's Circle' på "den store tavla" som viser hvor du skal hente bilen.
     
    Last edited: 26. juni 2019
    Kalsnes and Maggie like this.
  16. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker alltid Sixt på LAX som Platinium selv om jeg er PC hos Avis. Sixt har mer kule biler og de har gitt meg oppgradering hver gang, men som regel har de bare gitt ett nivå og så har jeg spurt om de hadde noe annet spennende. Mot tillegg har jeg endt opp med en A8 Limousine, en BMW 640 og sist en Range Rover HSE. Selvsagt har det vært forskjellig pris på disse oppgraderingene men jeg har som regel prutet på de prisene og fått litt ekstra.

    En OBS er imidlertid at HSEen drikker suppe som en elefant. Måtte fylle flere ganger for dag på roadtrip.

    Edit: Jeg har aldri fått sportsbiler som tilbud om oppgradering. Jeg hadde feks valgt luxury Sedan og så fikk jeg tilbud om en oppgradering til BMW X3 feks.
     
    Gullars liker dette
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode svar :)
    Tavlen,mener du den ved skranken når du kommer til Hertz ved Newark?
    Vet du i tillegg hvor langt denne er unna der Sas lander?
     
  18. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har aldri leid bil på EWR, men du kan gå direkte til bilene (uten å gå innom skranken) med President’s Circle og ved inngangen der er det en stor tavle hvor du vil finne ditt navn og hvor du skal gå for å finne din bil.
     
    Maggie liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Vet du om det å kunne velge hvilken som helst bil hos Hertz gjelder i worldwide, mer spesifikt; New Zealand?
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Siden det er mitt første leieopphold med Hertz,må jeg vel i skranken?
    Tusen takk for gode tips :)
     

Del denne siden