Liten ferietur til Dubai med KLM

Tråd i 'Reisebrev' startet av paramberg, 04. des 2025 kl 19:40.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,856
    Bonuspoeng:
    183
    Blir ett kort lite mini reisebrev:)
    Endelig en liten ferietur til Dubai igjen etter alt for mange år siden sist. Bodde der i underkant av 2 måneder forrige gang jeg var der for 8 år siden:p

Bestilte reisen enkelt på nett, men da ble det med AF (Gammel 777) via AMS så til CDG t/r. Booket om til TRD-AMS-DXB t/r to uker før avreise ca, ble enklere med ei lita ei på 1,5 år.
    Ble da 8t layover på returen, men bruker den tiden i Amsterdam sentrum:)

Valget falt å bo ute på palmen på Andaz Dubai The Palm av Hyatt. Ble faktisk booket via Airbnb til sinnykt bra pris - så måtte bare slå til på den:D
    Ett vennepar reiste ned noen dager i forveien og bodde på samme plass:)

Jeanette, Wiolenze, haifinn and 13 others like this.
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,856
    Bonuspoeng:
    183
    TRD-AMS er ikke mye å skrive om når den går kl 06.15 på morningen. Men flyet var relativt fullt, 3 rader i business bare hvorav rad 3 var for en famile på standby som byttet på å sitte fremme i cockpit:cool:

Loungen på non schengen er helt ok, det er samme maten som serveres nå som de gjorde i Februar/Mars. Altså eggerøre, hash browns, kalkun bacon, bønner samt brød/supper og litt bakverk:p Ikke vært der under middagsservering.

Turen ned til DXB tar knappe 6 timer, så er en relativt kort og behagelig flytur.
    Maten som serveres er jeg ikke stort fan av. Det var det samme til Kuala Lumpur i februar og med en forrett som man knapt kunne røre, mens hovedretten var helt grei:oops:

IMG_0819.JPEG .

IMG_0820.JPEG

IMG_0818.JPEG

Men, KLM syns jeg har skikkelig hyggelig crew. De var veldig påskrudd på flighten her, og også opplevd det tidligere. Kom uopfordret en liten time etter maten var ferdig å spurte om jeg ville ha en stroopwafle is og pommes frites med drikken:p

Kun nordmenn i mini kabinen på vei nedover. Alle var norske:D

Syns de setene som KLM har fungerer helt topp. på 777 som det var nedover til DXB så hadde den en dør som gjorde den litt mer privat.
    IMG_0817.JPEG

Fordelen ved å fly med kid er jo at man slipper unna alt som heter kø i immigrasjon o.l - så var ut ganske raskt og inn i bilen som tok oss til palmen:)

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,856
    Bonuspoeng:
    183
    Menyen på vei nedover:)

IMG_0821.jpeg IMG_0822.jpeg IMG_0823.jpeg IMG_0824.jpeg IMG_0825.jpeg IMG_0826.jpeg

Wiolenze, Flyingdutchman and NoLimit like this.
  4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,856
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte via Airbnb fra Andaz sin offisielle konto de har der. Så her fulgte alt av hotellfasilitetene med, uten frokost og vask av selve rommet. Men skiftning av håndduker, toalettpapir, kasting av søppel det fikset de bare man ringte ned eller sa ifra i resepsjonen.

Til 2000,- natta så vil jeg si dette var 10/10.
    Rett over ligger hotellet Palm Jumeirah Mall, og en park. Massevis av frokost muligheter der feks:)

att.X85DLDUA1JV88jopIFXSrVMibCD6Yp05tXuCcotcjqs.jpeg att.yx-m3MzX5fvE0wMAsLHfIi1GEdLbWr-mpHoTU8sgC1E.jpeg att.d4gYOo1Lk_U81y1_rJo6wLkXlg6pXlaLfOBTRPGcyss.jpeg att.22-vhlYbfhqdtep51dEmWg7nHMvMTbaC2hZU3LGnh5c.jpeg att.Z-t77NDQdl0K7DXwJmovWXP_5G8ns_GDpl89VEbm6VM.jpeg att.yh2EaOuVCQMFN4DImObP9AwISw3Ao3gkapelBRvmq0k.jpeg att.yPdWVihBhCQctpV5dWlwdl45Zy9AqBrAJEK7Z_4z_4c.jpeg att.i6OzXbKsR9JTtsS0KpJUPZyXeUcF3FQ50XTe8d65cTg.jpeg att.XbU2yKRVweqqR4mscf9T0FythZSg53d-Xge_c2L6LxE.jpeg

Del denne siden