Da var man kommet til Bodø, 18 timer etter opprinnelig plan. Må si meg fornøyd med det. Hadde Bjørn Eidsvåg ved siden av meg i sete 7B. En åndelig opplevelse!
Da kan jeg rapportere at reisefølget mitt som dro hjem i dag en dag senere enn meg, ble nektet loungeadgang i dag tidlig. Meget skuffende. Hvor bør en offisiell klage rettes, og evt av hvem?
Og la meg bare for "moro" skyld legge til at det som gjorde at returen ble bestilt i biz var loungeaccess og limotransfer Skal være ærlig nok til å si at bonuspoeng/miles ikke var medvirkende Statusmatch er selvsagt irrelevant for en som ikke har noe å matche med (eller er flink med photoshop), og ellers heller ikke fikk sølv grunnet Y ut.
Her på Radisson Royal hotel slutter de ikke og overaske statusen fungerer ekstremt bra og de ansatte tiltaler meg med navn uten at jeg har sett de før. Kom innom loungen i 42.etg kl 18 for fly og øl dere som bor her så spanderer jeg en runde
EK159 nå idag 5/9 hadde bare 20pax i biz og 1 i First. Flott tur oppover og lite skyer. Nå venter DY til SVG
Mest synd er det jo for Emirates at de rotet med loungetilgangen. De har solgt meget rimelige billetter for å forsøke å "verve" noen potensielt veldig gode kunder, også leverer de ikke et såpass vitalt produkt som lounge faktisk er ved en evt. mellomlanding i Dubai.
Ja, takk! Takk til alle for en kjempefin tur, og selvsagt spesiell takk til Tommy og Flemming som har arrangert. Festen på onsdag ble i beste laget for min del; jeg forlot ikke hotellrommet i hele går, og hadde ikke vært fysisk i stand til å fly hjem i går morges. Tilsetter de Antabus i ølen her nede??? Har nå flyttet med fra fantastiske Park Hyatt til Radisson Royal, som heller ikke skuffer. Oppgradert fra Standard til Deluxe på 2 for 1 pris, hilsen fra GM og boks Godiva på nattbordet. I morgen blir det en tur Dubail Mall og Burj Khalifa. Satser på at jeg kommer meg inn i loungen søndag morgen.
Det er veldig vanskelig å rette opp dårlige førsteinntrykk. Nå har jo tross alt Emirates levert et kjempeopplegg på omvisningen i Dubai, et fint match tilbud (til de deter aktuelt for), et bra opplegg på Gardermoen, og ellers et bra produkt i luften. Problemet er det psyologiske som henger igjen når passasjerer føler seg i en eller annen grad lurt, feks ved manglende miles, limotransfer eller viktigst lounge. Prisen og opplegget er isolert sett bra likevel, men det etterlater en uvisshet om at det kan oppstå andre mangler senere. Feks om man kanskje på samme måte blir shortchanged på award tickets osv. Det må gjennomføres en evaluering hvor man finner ut hvor problemene oppsto, og ikke minst hva som hos involverte aktører (EK DXB,CPH,OSL samt på "vår" side) kan forbedres, og evt på andre måter adresseres. Det vil som vanlig være mye bedre å love mindre, hvor extras bare gir en bonusfeber. Men igjen, topp opplegg på de fleste måter fra EK, og også Hyatt har jo vært topp. Selvsagt også takk til alle som har bidratt fra passasjerer, både i staben, og deltagere. Det er mye arbeid bak kulissene!
Som en del av baktroppen e vi no plassert i business lounge på DXB. Hit inn kom vi uten at noen antydet at vi ikke hadde noe her å gjøre. Takk til de som "brøytet vei". Ellers har man hentet seg inn etter onsdagen, med en kombinasjon av Dubai Mall ,Burj Kalifa, samt å bare rulle på solsenga ved bassengkanten. Etter innfallsmetoden ble det en liten diversion alene idag, etter at jeg plutselig fant ledig billett til A380-experience på Dubai Mall. Ikke den helt store opplevelsen...egentlig bare en litt avansert MS FlightSim. Instruktøren var derimot ivrig, og hadde mye info om flyet og systmene. Lang leksjon om "Normal law", "alternate law" og "direct law". Fikk bl.a. prøvd ut landing på OSL og LHR. Instruktørens oppsummering etterpå var kort og grei: "Don*t quit your day job!". Her skal det Heinekeines utover kvelden, før heis opp til hotellet. EK159 har avgang kl 0700 i morgen tidlig. Det skal vi nok rekke...
Godt å høre at lounge-problemene srr ut til å være løst, all den tid vi flyr hjem søndag morgen! Kom forøvrig akkurat hjem til Emirates tower etter champagnedrikking og afternoon tea på Burj Al Arab... Nå sendes fruen på shopping, jeg ble heldigvis fritatt! Og Uber brukes flittig, helt genialt!
Fet solnedgang fra rommet i 4 etasje på Park Hyatt. Og det ble observert flere enn 14 stk 380 på DXB i morges.
Etter utallige forsøk ødelagt av turbulens ombord EK160 på tirsdag, klarte jeg å knipse dette bildet en eller annen plass over Iran.
Viste seg at @PettR ikke hadde oppdatert liste. PM sendt @tommy777 og @Flemming Poulsen Men egentlig skjønner jeg ikke problemet, da jeg selv dagen før spaserte rett inn i C lounge uten sjekk (og forsåvidt uten status eller C billett). Så da er det vel kanskje 1-1, eller 2-1 med tanke på en F lounge upgrade for @Thomas