Skal hjem til Norge med SAS og familien i morgen, og har ikke fløyet med SAS fra Heathrow siden alliansebytting (hvor trikset var å jogge over til T4). Hvor bør vi dra for lounge? Vi flyr SAS plus, og både jeg og kona har diamant/gull (men med tre unger får vi ikke alle inn på status). Ser at det er en grei lounge på T4 for skyteam, men vet ikke om vi kommer inn med «bare» sas pluss til Norge?
Dere har tilgang til Lufthansa på T2 eller Singapore på T2B. LH er ikke så mye å skryte av så ville prøvd meg på T2B hvis dere har god tid.
Har man tilgang på SQ loungen når man flyr med SAS? Jeg var på hjemmesiden til SAS og der står bare LH.
Ser altså ikke ut som det gjelder sas plus short haul på SQ da.. (får ikke med tre unger på statustilgang) LH loungen er ganske stusslig, men blir vel fort den
Joda det skal gå, SAS Plus går som Business i Europa. https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/
Hadde vært gull å få dette med SQ oppklart. Står i samme situasjon om noen uker. Edit: og ikke så interessert i å trekke med meg 2 jetlaggede småunger rundt LHR for å teste
Var faktisk ikke klar over at man kom inn på SQ loungen på LHR med SAS. Det var jo en positiv overraskelse Da kan jeg jo vurdere å fly SAS hjem fra LHR istedenfor LH via FRA Men et spørsmål, kan man ta med en gjest i SQ loungen hvis denne flyr på samme SAS flighten i Y og ikke har status?
Har noen på IF prøvd om man faktisk slipper inn i SQ-loungen uten problemer? Teori og praksis kan jo av og til avvike.
Det er flere som har rapportert at de kommer inn. Husker ikke om det ble skrevet her eller andre steder.
Kona gikk først og fløy SAS plus og er EBG. Hun fikk beskjed om at hun kunne gjeste meg inn. Det var ikke nødvendig ettersom jeg er EBD.
Flott Da kan jeg jo plutselig fly SAS hjem fra LHR igjen Kan jo fly BA C eller LH Y men det koster ofte mere. Er det mulig å sjekke inn noen timer før avgang? Check in på LHR er vel åpen hele dagen siden det er så mange avganger? Ingen regler i SQ loungen som f. eks sier kun 3t før avgang?
Reiste i Juni, kom inn på SQ lounge og fikk med meg gjest også uten problem. Siden jeg reiste eco måtte jeg faktisk vise frem EuroBonus kortet i appen slik de kunne scanne QR koden derfra, fordi status gikk ikke direkte fra boardingkort lenger hos de. Kom inn 5 timer før avgang - men var nesten helt tomt i loungen da.