Lounge i Bangkok

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Evenes, 03. mars 2018.

  1. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, har ikke helt slått det fra meg, men drar fra Oslo tidlig ettermiddag og lander i sekstiden om morgenen, så mistenker at jeg er ganske kjørt siden jeg tviler på at jeg har sovet noe særlig på flyet.

    Vet ikke hvor spennende jeg synes det vil være å gå rundt rundt i noen få timer i zombietilstand tidlig om morgenen i Bangkok, så hvis jeg kan få litt søvn i løpet av dagen vil jeg heller ha en nogenlunde våken førstekveld i Hong Kong.
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøp dagpass på Novotel på flyplassen .. tilgang til dusj og basseng og restaurant .,

    2-300 NOK
     
    Insomnia4u, phileas, jgroneng and 2 others like this.
  3. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det hadde jeg helt glemt, bodde vel der en natt for mange år siden.

    Innbiller meg at det ikke var noe problem å spasere bort dit slik at man ev. slipper å vente på en shuttle?
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan gå, men i skranken på flyplassen passer de på at du vil bli hentet ..
     
    Trent600 liker dette
  5. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    EVA-loungen har gode massasjestoler, mens Turkish-loungen har 15 min med gratis massasje (fra 13.00 og utover).
     
    Trent600 liker dette
  6. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Supre tips selv om jeg neppe rekker den gratis massasjen siden jeg har avgang videre til HKG kl. 14:00.

    Kom på nå at første gang jeg prøvde Thaimassasje var faktisk på flyplassen i Bangkok ved en lang mellomlanding for mange år siden.
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Vær oppmerksom på at om du velger Novotel dagpass må du ikke gå på transit først. Da blir det vanskelig å komme seg tilbake til imigrasjonen, og du trenger hjelp av ansatte for å få låst opp et par dører.
     
    btm and Trent600 like this.
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde dette i påsken. Dro på F-loungen, men det var ingen problem å komme ut. Vi ble guidet i riktig retning og møtte noen som åpnet riktig dør for oss. Vi endte opp en plass hvor man føler at man har gått feil, men det får så være.
     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har også gjort dette i F. Men han reiser i business ettersom jeg forstår? I BKK strekker de seg ganske langt for F-kunder. Men mer usikker på C. Derfor er det en faktor å ta med. Kjedelig å bli strandet i loungen 8t.
     
  10. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Sto at boarding for neste fligth begynner 13:30 og var litt forsinket inn til Bangkok, så i det vi landet var det syv timer å slå ihjel.

    Sov ikke noe på flyet så kjente meg ganske tiltaksløs og bestemte meg bare for å bli i transitt.

    Tok nesten en time før jeg kom meg gjennom security og gjennom omtrent hele flyplassen til en nesten tom Eva lounge. Tok en kaffe og sjekket litt mail, tok så en lang dusj og så litt mer mat, massasjestol og avslapping etter det.

    Så ble det en times betalt massasje utenfor loungen og så labbet jeg litt rundt før jeg stakk hodet innom Silverkris loungen som var ganske full så gikk litt videre bort til Thailoungen ved gate 3/4.

    Fint her bortsett fra at det kjennes ut som det er ti grader kaldere enn Eva loungen.

    Halvannen time til å slå ihjel og har egentlig godt veldig greit dette.
     
  11. bjoringen

    bjoringen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg drar fra Bkk til Siem Reap med Thai air billett 19 juli. På billetten står det flight nr Tg7064. Står videre flyes av Bangkok air. Noen som vet sikkert om jeg har lounge tilgang som Sas Diamond medlem da?
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Bangkok Air har egen lounge for økonomipassasjerer. Litt stusselig ift Thai sin, men bedre enn ingenting. Om du må sjekke inn hos Bangkok Air får du nok ikke tilgang til Thai. Pleier å være co-share regler som gjelder.

    Men om du har kjøpt billetten via Thai ville jeg gått på *A-gold Thai Check in og prøvd å sjekke inn der. Ville kanskje printet bookingen for å vise TG-nummeret. De pleier å være greie :)
     
    tobeornot999 liker dette
  13. bjoringen

    bjoringen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. Må da være hos Thai jeg skal sjekke inn når jeg har kjøpt billett hos de. Litt av grunnen til at vi valgte Thai var faktisk at vi kunne bruke *A loungene i Bangkok. At ruten flyes av Bkk air var noe jeg så etterpå. Så får se
     

Del denne siden