Skal innom, men først Torsdag :-( Sikkert noen her som har dokumentert med bilder og rapporter før den tid
SAS-bildene fra Facebook viser sjampis på is. La oss si det slik at det neppe blir noen permanent feature Ellers ser den litt ut som loungen på ARN, og jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken om sparebluss. Men jeg skal gi den et ærlig forsøk.
Siden dette er Bonusfeber så er det på sin plass å påpeke at det faktisk er Cava... Skulle tatt seg ut om SAS begynte å servere Champagne i lounge...
Dersom innkjøpet er riktig, er ikke Cava noe å klage på. Finnes mye bra Cava der ute. Bilder og innrapportering av hva som er forbedret hadde vært noe...
Jeg synes egentlig den ser ut som de fleste andre SAS-lounger på godt og vondt. Men det jeg ikke forstår er hvorfor de absolutt skal ha så mange ukomfortable sitteplasser i de (nye) loungene sine? Krakker uten ryggstøtte og barkrakker av metall er ikke akkurat det som inviterer mest til å slappe av? Jeg kan skjønne at det er begrenset med plass, men med slike sitteplasser så er det akkurat som at de ønsker deg ut døra igjen snarest mulig! Og joda, jeg ser på bildene at det er noen vanlige stoler der også som sikkert er helt ok. Jaja, jeg skal prøve å ikke klage altfor mye før jeg har vært innom der selv
Glimrende. Ser frem til noen bilder over forbedringene. Så en Laphroaig på ett eller annet bilde. Hadde vært glimmers om det er standarden nå. Regner med at det går seg til når Gullstua er ferdig. Håper de har dørvakt nå så bare rette folk slipper inn.
Status kl 06.30. Stille og rolig, ikke mye folk. Innbydende matområde, men ingen bobler idag. Betjeningen ber Plus og Sølvkort passasjerer om å holde seg i den gamle Business / Gull loungen, men det er ikke noe fysisk skille som hindrer hvem som helst til å gå inn. Utvalget er stort sett det samme som tidligere, litt mere salat og frukt nå. Alt i alt en positiv opplevelse.
Dette mener jeg de kunne tatt seg bryderiet med å ordne i forbindelse med et så stort ombyggingsprosjekt. Jeg håper i det minste det på sikt kommer opp en automatisk sluse (á la de i innenriksloungen for eksempel, eller på CPH) mellom business- og gullavdelingen. Nå er riktignok gullavdelingen normalt stappfull uansett, men i feriesesongen kunne det være veldig greit med et skille synes jeg. At dragene ber pent om at Plus og EBS holder seg til i den gamle business/gull-avdelingen (eller hva man nå skal kalle det), hjelper jo fint lite.
SAS kommer verken til ha champagne, cava eller noe som helst annet alkoholholdig med bobler i tilgjengelig i sine lounger. Varm Chardonnay, derimot...
Det kan nok være fordi den gamle biz loungen er under renovasjon frem til oktober. Så det går nok litt om hverandre frem til da.
Ser veldig lovende ut dette, og utvidelsen er utvilsomt kjærkomment da det i de travleste tider på døgnet har vært sild i tønne i noen år nå.