Loungekaos OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norfindir, 06. juli 2015.

  1. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
  2. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Ser da lekkert ut :)
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Artig å se bildet av matutvalget på OSL rett etter å ha sett bilde av LHs matutvalg på EWR rett over...
     
  5. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Og det var bare ett av tre bord med mat hos LH ;-)
     
    Royal and Scandipendler like this.
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Er i loungen på OSL og dette er en helt klar forbedring sammenlignet med den gamle, og ingen ryggløse krakker in sight (utenom 3) ;)

    Når det er sagt mangler det mye før man er på høyde med LH når det gjelder mat og drikke, men om sammenligningen med dem skal være rettferdig burde vel kun Diamond og Pandion hatt tilgang ;)

    Dette er uansett en klar forbedring i forhold til den gamle loungen, selv om den akkurat nå minner mer om en barnehage enn en lounge...

    Førstemann som prøver å nekte meg å drikke alkohol, i nærheten av deres medbrakte barn, skal få smake nordnorsk vrede ;) :D

    Edit: nå er det Cava som ikke snakker hugg å få i baren :D
     
    Last edited: 10. juli 2015
    tommy777, SASlovah4evah, kiev and 4 others like this.
  7. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter i den nye loungen på OSL og må si jeg er positivt overrasket. En klar forbedring ift. den gamle, selv om jeg selvsagt er enig i at mange andre flyselskaper har bedre lounger - men er usikker på om det egentlig er en rettferdig sammenligning.

    På en søndag morgen er det nesten folketomt her og det skader nok ikke på førsteinntrykket. For meg var ikke alkohol-utvalget spesielt aktuelt å sjekke ut, men frokostbordet var rikholdig. Så alt i alt en fornøyd SAS kunde! :)
     
  8. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    I innenriksloungen var det en fyr som spente av seg skoa og labber rundt barbeint nå. Er det kosher?

    Edit: Etter at det første sjokket hadde lagt seg så jeg at de er 2. Dette blir for drøyt for meg - jeg setter meg heller i gaten.
     
    Last edited: 12. juli 2015
    Are, SASDC8, tommy777 and 3 others like this.
  9. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Er der om 10 min. "Gleder meg" ;-)
     
  10. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Nå må vi ikke la oss blende av den nye loungen! Var der i dag, og når ungene, vestkantpappaer med 4 unger og Volvo, og sandalene er gone, blir dette nyyydelig! Utvalget av for er dog nesten identisk med den gamle bortsett fra, correct me if I'm wrong, ny rødvin og smoothie(ikke voksen).
     
    Scandipendler liker dette
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så Cavaen er borte med andre ord?
     
    Larata liker dette
  12. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Yupp...
     
  13. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Det var fullt i Domestic Lounge at det var umulig å få en eneste sitteplass på søndag. Det stod folk ved inngangen; Drakk cola mens de spiste blomkål i urtedip på engangsbestikk. De brukte avisbordet ved inngangen som bord. Køen til buffèten var på rundt 12-15 mennesker.

    Løsningen: Kjøpte en avis, baguett og smoothie og trasket til gate 19D - ikke en eneste sjel. Rask Wi-Fi og stikkontakter var det også der.
    Tips til andre EBD som trenger et avbrekk: "Hang out, eat or get refreshed before your flight" - som SAS sier selv om deres lounger. I dette tilfellet Lounge nr.19D ;););)
     
    Islending, tommy777, OttoL and 5 others like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... Spørs om SAS bør revurdere det med å åpne for Sølv i loungen i sommer og juleferier, er ikke bra når det blir for fullt heller.
     
  15. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    har vært noen runder på innland og utland loungene i sommer på OSL, og loungene var fulle av "turister". Sas burde innføre kleskode på loungene. Er vell ikke så mye å be om at folk går anstendig kledd og ikke labber rundt i sandaler, shorts og helsetrøye i loungene mens de forsyner seg godt av alt som er av alkohol.
     
    SASDC8, Scandi and kiev like this.
  16. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har oppnådd min EBD status på reiser i dress og ingen MR. Når jeg skal på ferie så reiser jeg i det antrekket jeg mener er best destinasjonen uansett klasse. Dropper kanskje helsetrøyen, men å innføre kleskode hører ikke hjemme noen sted.
     
  17. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Påstår ikke at man skal nekte adgang til alle som ikke har skjorte og slips på seg, men det er noe som heter anstendig kledd. En olabukse med en pen t-skjorte og sko er bedre enn sandaler (med sokker som nordmenn er så glad i), shorts og helsetrøye.

    Har ved flere anledninger sett turister ved lufthansa senator/business loungene i frankfurt og munich blitt avvist pga kleskode selv med business bilett. Og jeg tviler sterkt på at andre store selskaper som BA, Singapore, emirates etc ville tillatt turister i helsetrøye entre loungene sine.
     
    kiev liker dette
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det er veien å gå, selvom Qantas prøver.

    Enig i at helsetrøye ikke er så elegant, men shorts og sandaler (såfremt det er med sokker) plager hvertfall ikke meg i sommermånedene.
     
  19. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Så en fyr i pyjamas i businessloungen til Qatar i Doha for et par måneder siden... ingen reagerte på antrekket, tvert om fikk han både Krug og varm frokost servert ved bordet.

    Anstendig kledd? Vel, han viste iallefall lite bar hud, hvis det er kriteriet på anstendighet. Selv har jeg aldri hatt særlig sans for kleskoder av noe slag, enten det er snakk om dress med kveleanordning rundt halsen, russedrakt, burka eller andre påfunn noen mener er fjongt og som derfor også bør påtvinges alle. Så lenge antrekket ikke er i strid med forskriftene til mattilsynet eller folkehelseinstituttet, synes jeg hver enkelt fritt skal få bestemme hvordan man velger å fremføre sitt legeme i kafeteriaen. Om pyjamasen påkaller stygge blikk, himling med øynene og lett hoderisting - er det bare å tasse forbi med selvsikker verdighet, og nyte følelsen av indre ro og harmoni. Gjerne med følge av et glass sprudlevann.
     
    samirunway and KristianSk like this.
  20. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Altså helsetrøyer kan med fordel bannlyses i SAS loungen, uten tvil. Var det ikke Qantas som innførte dette også? Ellers er jeg ikke så stor fan av dresscode selv, synes at folk må ha vett nok til å kle seg anstendig selv, og jeg blir som følge av min overdrevne tro på mennenskeheten regelmessig skuffet naturligvis.
     

Del denne siden