Loungekaos OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norfindir, 06. juli 2015.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med vintermånedene?
     
    KristianSk liker dette
  2. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    I vintermånedene må selvsagt helsetrøye være helt OK... :)
     
    tommy777 liker dette
  3. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    He , he, lurer på om TG burde pælma av en fyr på TG First 380 som kom ombord i BKK I badeshorts , t-shirt og flip flopp o_O. Tidene har endret seg siden jeg reiste i dress på charter til PMI LPA for lenge siden.
    Takk og pris :)
     
  4. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Var innom Gull Loungen på OSL idag. Stille og veldig behagelig, omtrent 60-70% fullt. Jeg var ikkedd shorts og følte meg veldig velkommen.

    Sitter nå i Turkish Airlines THY Lounge i Istanbaul, og nå skjønner jeg at SAS har et langt stykke igjen. Fy f... for en lounge og størrelse (6000 kvm). Utvalget av mat, drikke, kaker og aktiviteter er upåklagelig! Og ja jeg sitter her i shorts også :) Ble til og med oppgradert til Business på TK fra OSL-IST i shorts :)
     
    Last edited: 17. juli 2015
    Islending, TOS, Larata and 1 other person like this.
  5. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvordan fredagskveldene er på innenriks loungen nå i sommerferien?
    Skal avlegge den en visitt i kveld i 8-tiden (hvis det er plass da hø hø...)
    Hvordan er det med serveringen? Kjører de noe system på maten, eller det helt random hva som blir servert?
    Er cøliaker og håper de har no glutenfritt...Men bare det blir et glass vin eller 2 så er jeg fornøyd:)
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Som vanlig er det meste som kommer fra SAS uklart, både i teori og praksis, og nå kan det synes som om EBGs mulighet til å ta med familie i loungen er over.

    I nyeste Scandinavian Traveler spørres Eivind Roald av en EBG om hvorfor han ikke får ta med kone og barn i loungen. Roald svarer: "We had to set a rule for the maximum number of guests linked to your card. However, you are welcome to purchase additional lounge access for more guests directly at the lounge reception".

    Jeg tipper det kommer til å fases dithen at kun EBD får ta med familie i loungen. Men jeg er litt usikker på om det er fordelene hos EBG-segmentet de burde kutte i...
     
  7. Myrvold

    Myrvold Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Var veldig god plass i Loungen her i dag, og dermed også ekstremt raskt nett. Aner ikke hvor happy SAS er for at jeg brukte tiden til å laste ned litt (neida, ingenting pirat) - men jeg kunne ikke la sjansen gå fra meg! :)
     
  8. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Som student bruker jeg jo sjeldent loungenettet - bruker heller eduroam. :p
     
  9. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Flott! EBG sin mulighet til å ta med familie bør innskrenkes for å lette på trykket i loungene. Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal ha med seg familien inn i loungen gratis.
     
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Dette problemet med for mange EBG medlemmer ordner seg nok selv.. etter november slakten av bonusprogrammet og kuttene i opptjening er det mange som ikke kommer til å fornye EBG, både de som velger noe annet og de som ikke flyr nok. Loungekaos om sommeren er derimot ikke til å unngå sålenge sølvkort har loungetilgang. Som EBD har jeg ikke hatt noe problem med dette i sommer, jeg har hatt kun 1 reise i sommer og den gikk til Norwegian :D
     
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter nå på flyet mot Bergen og var nettopp innom loungen, og for å være fredag ettermiddag så må jeg si at det var ganske så rolig i innenlandsloungen. Dette er normalt peak hour og jeg kan ikke se at det er noe problem å la sølv få adgang, men dette er jo til gjengjeld midt i fellesferien, hva som skjer siste fredag i august tørr jeg ikke tenke på ;-)
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel akkurat det et fordelsprogram skal tilby?
    I løpet av ett år er jeg vel 4 ganger i Gull-kantina, 3 ganger domestic , men når jeg ved spesielle anledninger drar med fruen & kidsa benytter vi tilbudet...da har vi tid til å lese en avis, spise et knekkebrød og kanskje tappe et glass mjød fra disse vin dispenserene.
    Når jeg proff reiser, er det short-con, avslutte familiemiddag kl 1730, hive sivgerskinnet på dør, for å rekke 1850 til CPH
     
    Cecilie and Jørgen like this.
  13. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Faktumet er vel uansett at SAS sine lounger ligger langt bak andre flyselskap sine. Eksemplevis i sist uke når jeg var I Brussel så var jeg Brussels Airlines sin lounge og denne ligger milevis foran SAS sin. Finnes faktisk ingen grunn gyldig å gå i SAS sin hvis man ikke skal presse inn en hel familie da.

    Forhåpentligvis blir det bedre etter at loungene har blitt "refurbished" men har vel heller dårlig tro på at det holder seg noe spesielt bedre på lang sikt. I allefall på utvalg av mat og drikke.
     
  14. Myrvold

    Myrvold Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Det funket fint mens jeg var student, eller det året jeg ikke var student, men bodde med noen som var student, i en studenthybel ^^,
    Men har jeg ikke gjort det siste drøye året :)
     
    Hypern liker dette
  15. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var i innenlands loungen ca kl 18 og da var det 90% fullt.. måtte sitte ved siden av en voksen EBS som spilte spill på mobilen sin med fult volum

    Når skjer dette? SAS sine infosider har fremdeles 1 gjest eller 4 familiemedlemmer.
     
  16. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har aldri med meg ungene på utenlandsloungen, men loungen innenlands er et sted hvor de roer seg og koser seg med tab, potetgull og brus og plager ingen (ikke bryr vi oss om fulle nordlenidinger på øl-fylla heller :D ). Jeg har opptjent EBG igjennom reiser og syns jeg og familien fortjener de fordelene det gir.
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Uvisst, som vanlig når ting kommuniseres fra SAS. Men Eivind Roalds svar står klart og tydelig i siste nr. av Scandinavian Traveler, og ordlyden er således at dette allerede skulle være innført, jf. også spørsmålet fra innsender som har blitt nektet å ta med familie i loungen.
     
  18. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Det finnes ikke!
     
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    De sendes ikke ut lenger, men de finnes ;)

    dsc00777iq.jpg
     
    hifiman liker dette
  20. pacman123

    pacman123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    De sølvtaggene er vel fra før de tillot opptjening innenlands igjen?

    Og med tanke på hvor lett det er å oppnå sølv, og hvor mye SAS har reklamert for eurobonus det siste året så er det ingen stor overraskelse at loungene er fulle.

    Har en tur innenriks om et par dager, spørs om jeg i det hele tatt gidder å besøke loungen annet enn å se på kaoset :p
     

Del denne siden