Skal på jobbtur til Singapore, og må velge økonomi (ikke premium). Hva har dere av anbefalinger? Er snakk om enten A380 via Frankfurt eller B777 via Zurich på vei dit, og fritt valg mellom A350 via München, A380 via Frankfurt eller B777 via Zurich på vei hjem. Har ikke flydd verken Lufthansa eller Swiss på flere år, og det er enda lenger siden sist jeg fløy noen av dem i økonomi. Er det noen ekstra fordeler å hente som EBG hos noen av dem? Og hva finnes av oppgraderingsmuligheter? Jeg får lov til å oppgradere av egen lomme...
En billig «oppgradering» kan være å betale for seteresevasjon i andre etasje i A380 med kun 2 seter på vindusrekken.
Jeg har kjørt bud på upgrade til premium economy et par ganger på LH flighten der, minstebud har gått gjennom begge gangene (ca 2000 nok mener jeg å huske). PE på den flighten er egentlig ganske så akseptabelt.
Takk for tips! Jeg reiser sammen med noen kolleger, så jeg må nesten se om jeg klarer å overtale de til å oppgradere de også.
Grunnen til at man alltid skal finne på en grunn til en å ta en annen flight (i hvert fall hvis prisen er noenlunde lik). Kreativitet kan være stor; «må reise litt senere pga en familieting, tør ikke reise innom hub X på grunn en ubetalt parkeringsbot, må kjøpe sokker i London på veien bort, etc».
Hadde et par flighter med Lufthansa i Eco til statene, helt kurrant opplevelse. God service, grei mat, greit utvalg av filmer etc. Oppgradering til C var derimot hinsides dyrt for samtlige strekk. Mellom 6000 - 8000kr hver vei for oppgradering i gate. For et noe utdatert C produkt var det helt uaktuelt for min del. Ville uansett flydd LH Eco igjen, det er som regel en fin opplevelse. Ikke flydd Swiss Y eller C.
Jeg ville valgt LH A380 Upper Deck. LX B777 økonomi vil jeg aldri booke frivillig. Med 10 seter i bredden er det svært trangt. Jeg har prøvd det en gang, og det frister ikke til gjentagelse. LH har dessuten premium economy (PE) noe LX ikke har. Prisen for oppgradering til business er ofte høy mens den er langt mer overkommelig om en kan greie seg med PE.
Er det noen som har kontroll på hvor lang en flight må være før LH har mat inkludert i økonomi? Flyr FRA-CAI som er 4:10, men dette er vel gjerne ikke langt nok?
Kan nok anta at strekningen går som short haul med buy on board, da LH582 FRA-CAI ikke gir treff på https://www.lufthansa.com/no/en/menu-card:
Jeg vet ikke noe nøyaktig, men er det ikke slik at flyvninger LH401 - LH799 regnes som ikke-short-haul hos LH? Dermed gir disse flyvningene (så langt jeg vet) poengopptjening etter prosent-tabellen og ikke faste poengverdier. Men om det også betyr vanlig forpleining i økonomi vet jeg ikke.