Ja, det var merkelig at de sluttet så plutselig. Men husk at det var svært godt rutetilbud fra SVG på den tiden og konkurransen var hard mellom flyselskapene. Oljeindustrien gikk svært godt, med høy aktivitet og høy oljepris. Og daværende Statoil og ikke minst hele leverandørkjeden satset betydelig internasjonalt. Da oljeprisen stupte på kort tid innså hele industrien at de skulle kutte alle utgifter, spesielt reiseutgifter, til beinet. Svært mange mistet jobben. Reiseaktiviteten falt kraftig og Lufthansa var blant de som trakk seg raskt ut. Kjekt at Lufthansa kommer tilbake, selv om jeg ville foretrukket to daglige avganger, med mindre fly.
Happy to be back As of 2 May 2022, Lufthansa will be launching seven new departures a week between Frankfurt and Stavanger. The Bergen-Frankfurt route will increase from eight to ten weekly departures on 27 March 2022, and the Frankfurt-Tromsø route will double from one to two weekly departures for the summer season beginning on 29 March. Additionally, a new once-weekly route between Munich and Bergen will launch in July 2022, and the re-establishment of the route between Bergen and Zürich will start on the June the 2nd on a two-weekly basis and operated by Edelweiss.
Er det noen som får til å søke opp billetter med mellomlanding hvor første leg er SVG-FRA? Jeg får treff på alle de annonserte avgangene med søke på SVG-FRA t/r, men når jeg søker fra SVG-MXP eller lignende får jeg bare feilmelding, eventuelt treff kun via OSL/CPH selv om flyet videre passer med når flyet fra SVG lander i FRA.
Har samme problem, f.eks SVG - LJU 6. Juli 2022. (LH879 og LH1462). Finner legs individuelt, men de kommer ikke opp som sammenhengende reise. Kan finne sammenhengende reise på Berg-Hansen, men da er prisen 17 500 kr en vei (kontra 4500 kr hvis en legger sammen prisen på to individuelle legs)
For poeng eller penger? Problemet jeg beskriver er på Lufthansa sine hjemmesider for booking med penger.
Det nytter tydeligvis å "klage" på IF, for nå funker det å søke reiser med mellomlanding på lufthansa.no
Jeg er enig. En om morgenen og en på ettermiddagen hadde våre mye bedre. Men du vet aldri, kan godt være de øker til 2 etter hvert. Ser ut som olje og gass tar seg virkelig opp i disse tider .
Vet ikke om noen her har rukket å teste etter at ruten åpnet tidligere i måneden, men ser på Lufthansa sin lounge finder at de bruker North Sea Lounge på Sola for business class og passasjerer med status: https://www.lufthansa.com/sa/en/lounges
Det virker som den nye ruten gjør det godt. Fra og med 30.10.2022 blir det to daglige flighter man, ons og fre fra SVG og tir, tor, søn fra FRA, samt endrede avgangstider for alle avganger. Nye avgangstider SVG-FRA LH895 - A319 - 06:25: Man, Ons, Fre LH879 - A319 - 12:30: Daglig (A320 på dager med 1 flight) FRA-SVG LH878 - A319 - 10:00: Daglig (A320 på dager med 1 flight) LH894 - A319 - 16:20: Tir, Tor, Søn Gamle tider SVG-FRA LH879 - A319 - 09:30: Man, Ons, Fre, Søn (E190) LH895 - A319 - 18:55: Tir, Tor, Lør FRA-SVG LH878 - A319 - 07:00/05: Man, Ons, Fre, Søn (E190) LH894 - A319 - 16:20: Tir, Tor, Lør
Er EBG og reiser snart fra SVG med LH. Er det bare å komme i til lounge’en og scanne boardingkort for å komme inn eller må man ha en lounge-voucher slik man får på enkelte flyplasser ute i den vide verden? Regner med man får med en gjest her også?
Da jeg reiste i LH ECO virket de litt usikre når jeg kom som *G, men de noterte ned EB-nr og slapp meg inn uten noen videre spørsmål. Har ikke hatt med gjest, så vet ikke hvordan de evt. håndterer det.
Har du sett noen sluttdato på disse avgangene? Når jeg søker i november kommer de nye tidene opp, men når jeg søker i mars/april neste år ser det ut til at det fortsatt er de gamle tidene som gjelder.
Nei, og jeg har ikke sett noe skriverier om denne økte frekvensen noe sted. Oppdaget det selv ved booking av billetter. Det ser ut til at siste dato med ny rutetabell er lørdag 25.03.23 Søndag 26.03.23 er det tilbake til de 'gamle' tidene. Det virker rart å ha vinterrute til Stavanger. Håper (og antar) at det kun er vår/sommerprogrammet som ikke er helt spikret enda og at rutetidene fremover også vil bli endret.
Åpent bart at LH har glemt at SVG var/og er det ennå (en gullgruve), mens KLM har hatt 4/5 daglige ruter hele tiden.