Lufthansa gjenåpner rute mellom Frankfurt og Stavanger

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fra190, 14. des 2021.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det var merkelige greier fra 3 til 0, men vi får håpe de holder seg her en stund nå framover :)
     
  2. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det var merkelig at de sluttet så plutselig. Men husk at det var svært godt rutetilbud fra SVG på den tiden og konkurransen var hard mellom flyselskapene. Oljeindustrien gikk svært godt, med høy aktivitet og høy oljepris. Og daværende Statoil og ikke minst hele leverandørkjeden satset betydelig internasjonalt.
    Da oljeprisen stupte på kort tid innså hele industrien at de skulle kutte alle utgifter, spesielt reiseutgifter, til beinet. Svært mange mistet jobben. Reiseaktiviteten falt kraftig og Lufthansa var blant de som trakk seg raskt ut.
    Kjekt at Lufthansa kommer tilbake, selv om jeg ville foretrukket to daglige avganger, med mindre fly.
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Happy to be back

    As of 2 May 2022, Lufthansa will be launching seven new departures a week between Frankfurt and Stavanger. The Bergen-Frankfurt route will increase from eight to ten weekly departures on 27 March 2022, and the Frankfurt-Tromsø route will double from one to two weekly departures for the summer season beginning on 29 March.

    Additionally, a new once-weekly route between Munich and Bergen will launch in July 2022, and the re-establishment of the route between Bergen and Zürich will start on the June the 2nd on a two-weekly basis and operated by Edelweiss.
     
    Spielhaug, Brukernavnet and Eddie47 like this.
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    2,338
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som får til å søke opp billetter med mellomlanding hvor første leg er SVG-FRA?
    Jeg får treff på alle de annonserte avgangene med søke på SVG-FRA t/r, men når jeg søker fra SVG-MXP eller lignende får jeg bare feilmelding, eventuelt treff kun via OSL/CPH selv om flyet videre passer med når flyet fra SVG lander i FRA.
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,912
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte SVG-FRA-LIS-FNC igår, så det går helt fint
     
  6. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,930
    Bonuspoeng:
    93
    Har samme problem, f.eks SVG - LJU 6. Juli 2022. (LH879 og LH1462). Finner legs individuelt, men de kommer ikke opp som sammenhengende reise. Kan finne sammenhengende reise på Berg-Hansen, men da er prisen 17 500 kr en vei (kontra 4500 kr hvis en legger sammen prisen på to individuelle legs)
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    2,338
    Bonuspoeng:
    93
    For poeng eller penger?

    Problemet jeg beskriver er på Lufthansa sine hjemmesider for booking med penger.
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,912
    Bonuspoeng:
    183
    Ahh, jeg bestilte poengreise, LH biz første leg, så TAP biz
     
  9. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,930
    Bonuspoeng:
    93
    Det nytter tydeligvis å "klage" på IF, for nå funker det å søke reiser med mellomlanding på lufthansa.no :)
     
    Rapolo, Spielhaug, holmen and 2 others like this.
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er enig. En om morgenen og en på ettermiddagen hadde våre mye bedre. Men du vet aldri, kan godt være de øker til 2 etter hvert. Ser ut som olje og gass tar seg virkelig opp i disse tider :).
     
    Lnbre liker dette
  11. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,930
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke om noen her har rukket å teste etter at ruten åpnet tidligere i måneden, men ser på Lufthansa sin lounge finder at de bruker North Sea Lounge på Sola for business class og passasjerer med status:

    https://www.lufthansa.com/sa/en/lounges
     
    SVG_flyer, themichael, ejoa and 8 others like this.
  12. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    2,338
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker som den nye ruten gjør det godt. Fra og med 30.10.2022 blir det to daglige flighter man, ons og fre fra SVG og tir, tor, søn fra FRA, samt endrede avgangstider for alle avganger.

    Nye avgangstider

    SVG-FRA
    LH895 - A319 - 06:25: Man, Ons, Fre
    LH879 - A319 - 12:30: Daglig (A320 på dager med 1 flight)

    FRA-SVG
    LH878 - A319 - 10:00: Daglig (A320 på dager med 1 flight)
    LH894 - A319 - 16:20: Tir, Tor, Søn

    Gamle tider

    SVG-FRA
    LH879 - A319 - 09:30: Man, Ons, Fre, Søn (E190)
    LH895 - A319 - 18:55: Tir, Tor, Lør

    FRA-SVG
    LH878 - A319 - 07:00/05: Man, Ons, Fre, Søn (E190)
    LH894 - A319 - 16:20: Tir, Tor, Lør
     
    SVG_flyer, Spielhaug, Malmo and 6 others like this.
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    2,338
    Bonuspoeng:
    93
    Er EBG og reiser snart fra SVG med LH.

    Er det bare å komme i til lounge’en og scanne boardingkort for å komme inn eller må man ha en lounge-voucher slik man får på enkelte flyplasser ute i den vide verden?
    Regner med man får med en gjest her også?
     
  14. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,930
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg reiste i LH ECO virket de litt usikre når jeg kom som *G, men de noterte ned EB-nr og slapp meg inn uten noen videre spørsmål. Har ikke hatt med gjest, så vet ikke hvordan de evt. håndterer det.
     
    Rapolo liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,699
    Bonuspoeng:
    183
    Scan BP i inngangen.

    Ja, 1 gjest.
     
    Lnbre and Rapolo like this.
  16. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,930
    Bonuspoeng:
    93
    Har du sett noen sluttdato på disse avgangene? Når jeg søker i november kommer de nye tidene opp, men når jeg søker i mars/april neste år ser det ut til at det fortsatt er de gamle tidene som gjelder.
     
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    2,338
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, og jeg har ikke sett noe skriverier om denne økte frekvensen noe sted. Oppdaget det selv ved booking av billetter. Det ser ut til at siste dato med ny rutetabell er lørdag 25.03.23 Søndag 26.03.23 er det tilbake til de 'gamle' tidene.

    Det virker rart å ha vinterrute til Stavanger. Håper (og antar) at det kun er vår/sommerprogrammet som ikke er helt spikret enda og at rutetidene fremover også vil bli endret.
     
    Brukernavnet liker dette
  18. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Åpent bart at LH har glemt at SVG var/og er det ennå (en gullgruve), mens KLM har hatt 4/5 daglige ruter hele tiden.
     
    Lnbre liker dette

Del denne siden