Ja, vi er alle enige i det, men som jeg viste til, så finnes det unntak som ødelegger litt for regelen Lørdag ettermiddag = elendig dag for videreforbindelser. Som sagt, Wien, Geneve etc... Alt dette finnes jo via Oslo. Men jeg tenker på de destinasjonene som blir dratt nærmere Tromsø med direkterute til Frankfurt. De som tidligere har vært 2 stopp unna
Lufthansa utvider i Tromsø og starter opp rute fra/til München to ganger i uken fra og med neste vintersesong. Frankfurt-ruten startet første sesong med 1x ukentlig før andre sesong ble 2x ukentlig. Spennende at Lufthansa nå utvider til 4x ukentlig til/fra Tromsø, i tillegg til at det er en ny destinasjon. Er vel kanskje litt forståelig ettersom at Lufthansa har fått en god del longhaul i MUC.
MUC-TOS er vel mer rettet mot tyske turister på tur til arktiske strøk enn forbindelser til/fra langdistanse, selv om det vel sikkert er en og annen kineser som roter seg om bord.
Ikke bare vurderte de. Lufthansa hadde en sommerrute i 2011. LH881 gikk fra TRD til FRA to ganger i uka.
Og den var ikke tom for å si det sånn, tyske fisketurister med alt av fiskeutstyr og frysekasser. Såvidt jeg husker gikk den vel med 737-500/600, men mulig jeg tar feil.
Frister litt å bestille en tur til FRA eller MUC for å hjelpe til at ruta blir en suksess + å få meg en tur og tjene mer bonus. Hadde vært fint om flyet hadde kommet tidligere ned til FRA nå i Desember slik at jeg hadde sluppet veien om OSL når jeg skal til YYZ i Desember. Noen som vet når ruta starter opp og avsluttes? Og om den eventuelt kan bli forlenget?