Lufthansa vs Austrian business i Europa

Tråd i 'Miles & More' startet av Reiseglad, 09. aug 2022.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @snus_mumrikken , onboard så er Austrian best, men Wien er en trist historie. Du skal jo ikke være så lenge der da :)
     
    Ruby liker dette
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    7,607
    Bonuspoeng:
    183
    For min del elsker jeg å fly med LH i Europa og føler mer for deres cabin, men OS er bedre, mye bedre på servering, presentasjon og smak på mat. Cabin crew er litt ymse som hos alle selskap.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Etter to flights med Austrian i våres og besøk i de to Vie loungene vil jeg si.

    Mat messing : likere en jeg trodde . Den beste maten hos LH sist jeg fløy med dem, var bedre en kjedeligste servering hos Austrian.


    Lounge : bedre mat servering på Vie en på de fleste Senator lounges. Men det varierer så mye : det også finnes rolige Senator feks på FRA, med bedre sitte muligheter og betjent bar.
     
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,256
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    takker for gode innspill.
    ser ut som man skal få det booka mens muligheten er der da.
     
  5. Jon_Noj

    Jon_Noj Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Det er flere "Star Alliance" kontrakts-lounger som godtar Lufthansa-billetter men ikke Austrian, bl.a. gjelder dette Malaga. Noen som vet om man kommer inn om reisen bestilles hos Lufthansa men er faktisk "operated by Austrian" og har OS flightnummer.

    Om ikke kan det for noen ruter være god grunn til å velge LH over OS Business vil jeg tro.
     
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, i Star Alliance er det operating carrier som er avgjørende. Det fins noe unntak, f.eks. wetlease mellom Air Baltic og Swiss, men det er jo ikke tilfelle her. Så hvis Austrian ikke har tilgang spiller det ingen rolle at billettene er bestilt hos Lufthansa.
     
    Jon_Noj liker dette

Del denne siden